Gå til innhold

Betale resten av pakkereisen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere enn meg som sliter med dilemmaet om man skal betale resten av pakkereisen - og få alt refundert til høsten (hvis ving ikke går konk?) eller kansellere nå? 

hvis jeg kansellerer nå mister jeg depositum og får i beste fall resten inn til høsten, men føler det er usikkert om de vil ha likviditet til å utbetale..?

flere i samme situasjon? 

Anonymkode: 5d507...d00

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Kontakt forbrukerrådet! 

Jeg skjønner dilemmaet ditt så alt for godt - er i samme båt. Er i tenkeboksen selv for hva jeg skal gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig unyttig råd fra det offentlige.. 

D35224FB-EFAF-40CE-BD0B-E73A19DEC0D5.png

AnonymBruker
Skrevet

Haha, for et elendig råd! Så utrolig tafatt. 
Hvis det er fare for at man ikke får igjen pengene ved en konkurs, ville jeg nok neppe betalt inn resten... 

Anonymkode: 7c0f4...f5e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å betale inn alt for turen jeg har i høst. Evt. Tar jeg gjerne pengene i gavekort som jeg kan bruke så fort det blir aktuelt å reise igjen. 

Anonymkode: 5f378...d82

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer til å betale inn alt for turen jeg har i høst. Evt. Tar jeg gjerne pengene i gavekort som jeg kan bruke så fort det blir aktuelt å reise igjen. 

Går de konkurs får du ingenting, det er det som er problemet

Anonymkode: 41abf...8da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går de konkurs får du ingenting, det er det som er problemet

Anonymkode: 41abf...8da

Feil. Jeg reiser gjennom ving og er beskyttet gjennom reisegarantifondet ved en evt. Konkurs .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Feil. Jeg reiser gjennom ving og er beskyttet gjennom reisegarantifondet ved en evt. Konkurs .

Reisegarantifondet hadde i slutten av 2019 en egenkapital på 18,6 millioner kroner, resten av pengene vil måtte dekkes av medlemmene. Spørs hvordan det går hvis alle vil ha pengene sine igjen fra alle reisebyråene. Ut fra årsrapporten virker det som de satser på at staten betaler.

Anonymkode: 996e4...5dd

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå har de heldigvis tatt til vettet og loven blir endret tilbake til 14 dagers frist. Phew!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nå har de heldigvis tatt til vettet og loven blir endret tilbake til 14 dagers frist. Phew!

Er det sant? Åh nå ble jeg lettet!

ts

AnonymBruker
Skrevet

Har du link? 

Gjest Blondie65
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Åh nå ble jeg lettet!

ts

Kilde: Bergens Tidende

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2020 den 11.37, AnonymBruker skrev:

Haha, for et elendig råd! Så utrolig tafatt. 
Hvis det er fare for at man ikke får igjen pengene ved en konkurs, ville jeg nok neppe betalt inn resten... 

Men hvis du ikke betaler resten og alle tenker som deg så går de iallfall konkurs.

Tenk dere nøye om. Jo flere som betaler, jo større sannsynlighet for at bedriften overlever og dere får kompensasjon.

Anonymkode: 15183...e20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ikke betaler resten og alle tenker som deg så går de iallfall konkurs.

Tenk dere nøye om. Jo flere som betaler, jo større sannsynlighet for at bedriften overlever og dere får kompensasjon.

De er allerede mange mrd i gjeld. De kan ikke forvente at småbarnsfamilier skal være ufrivillige lånegivere når også vi er rammet av permitteringer og krise. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Blondie65 skrev:

Tusen takk. Du sparte meg nettopp for 6000 kr, hadde tenkt å avbestille og tape depositumet fordi jeg ikke ville innbetale resten.. 🥳

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Du sparte meg nettopp for 6000 kr, hadde tenkt å avbestille og tape depositumet fordi jeg ikke ville innbetale resten.. 🥳

Det er nytt av dagen dette - jeg er enormt lettet selv.

Skrevet

Hvor skal du? Hellas ser ut til å ville åpne fort, mens Spania har forslag om å holde stengt for internasjonal flyvning til oktober.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis de går konk selv om de får beholde depsitumet så går de i hvert fall konk hvis de må betale tilbake hele beløpet.

Anonymkode: 996e4...5dd

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har bestilt en reise, er det en ting. Sitter du uten aktiv bestilling når konkursen kommer, men med et gavekort, er det en annen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte hele reisen med TUI en uke før Korona ble et tema. Skal ikke reise før i september. Jeg bare avventer. Betalte også med kredittkort så har en ekstra forsikring der. Er ikke redd for å tape pengene.

Anonymkode: f8d99...27a

• Opprett ny...