Gå til innhold

Strenge regler på jobb. Er det lov å true med oppsigelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi jobber med mennesker i risikogrupper og ledelsen har derfor bestemt at vi ikke får være med andre utenfor familien for å minske sjansen for smitte. Vi er helsepersonell.

Nå som utesteder og kinoer åpner, blir vi nektet å delta på dette pga faren for smitte. Jeg støtter selvfølgelig dette, vil ikke smitte pasienter

Men vi har en kollega som ikke har fått sett sin kjære på snart 4 mnd pga det ikke er lov med fritidsreiser innad i landet. Vi andre ser vår kjære hver dag, min kollega i avstandsforhold ble truet med advarsel eller oppsigelse dersom hen dro på fritidsreise nå. Er dette lov? 

Anonymkode: b999a...d30

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere jobber innen helse så er det lov.

Har du ikke hørt hva regjeringen har sagt?

Skrevet

Ja, det er helt lov.

AnonymBruker
Skrevet

Lovlig ja. Og selvfølgelig kan du slutte, det også er helt lovlig. Å true med det er vel kanskje det som er mest i "gråsonen" her.

Anonymkode: 2fa66...f51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, strynejenta skrev:

Ja, det er helt lov.

Hvordan er det lov mener du? Jeg jobber også innen helse, og har aldri hørt om dette. Forøvrig har vi reist både øst og vest denne perioden.

Anonymkode: af815...e81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

Regjeringen har aldri forbudt helsepersonell å reise innad i landet, og de har også vært veldig tydelige på at det er lov å treffe sin faste partner, selv om man ikke bor sammen. Arbeidsgiver kan ikke styre hva de ansatte bruker fritiden på, på denne måten, kun oppfordre dere til å være forsiktige. 

Anonymkode: 5d360...916

• Liker 9
Skrevet
27 minutter siden, Imperfectionibus skrev:

25 minutter siden, strynejenta skrev:

Ja, det er helt lov.

Her bør dere nesten komme med noen kilder. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Vi har ingen regler på dette. Jobber også i helsevesenet med sårbare pasienter 

Anonymkode: 4a7f5...509

• Liker 1
  • Opprett ny...