Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg har slitet med hele livet.. Og jeg vet ikke hvorfor det er sånn. 

På jobb er jeg super sosial, jeg jobber med mennesker og har ikke noe problem med å snakke / være sosial. 

Men når jeg skal på fest der jeg ikke kjenner mange er det som det kommer en sperre, jeg klarer ikke.. 

Jeg blir den som sitter stille i en krok og vet ikke hva jeg skal si eller hvem jeg skal snakke med. 

Det er veldig slitsomt, blir jeg bedt i feks bursdag til noen jeg burde dra i feks blir det at jeg bare gruer meg.. Ofte kommer jeg bare på en dårlig unnskylding og slipper unna. 

Jeg vil ikke være hun kjedelige,  for det er jo det jeg opplever at alle synes jeg er.. 

Noen med erfaringer? 

Anonymkode: 2dd69...4f7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er likedan. På jobb trer jeg inn i jobbrollen, vet hvordan ting skal håndteres. På fest må jeg være meg, og da blir alt vanskelig. 

Anonymkode: 076b6...b4a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På jobben har du en rolle, og du har kontroll.. 

på privaten er det annerledes fordi det er mer privat. 
mer ganske lik selv

Anonymkode: 30d60...576

• Liker 1
Skrevet

Jeg er sånn jeg også. 
Jeg har sosial forbi, da og er nok veldig sosial på jobb fordi jeg er trygg i den settingen fordi alt er ca forutsigbart, jeg vet på en måte hva samtalene går i både med de ansatte og brukergruppen min. 
På fest, eller ute, så blir jo alt uforutsigbart og det er ingen rutine i praten. Jeg vet ikke hva slags spørsmål som kommer og kan på en måte ikke planlegge samtalen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det akkurat slik som deg. Jobber innen helse og er sosial på jobben. Jeg er dog ikke den mest sosiale, er ikke sånn sprudlende og ekstremt kreativ når det kommer til samtaleemner osv. Men jeg snakker med andre, tar initiativ til samtale og slikt. Utenom jobb er jeg ikke glad i sosiale sammenkomster, jeg hater til en viss grad å være sosial og jeg blir fort sliten om jeg f.eks er i et selskap eller på besøk hos andre. Om jeg drar på fest og drikker meg full så går det bra. Har nok bare med å gjøre at vi er introvert i stedet for ekstrovert, men at vi klarer å tre inn i en litt mer ekstrovert rolle når vi er på arbeid. 

Har derimot ingen råd å komme med. Jeg driter i hvordan jeg blir oppfatta og har ikke et behov for å strebe etter noen jeg ikke er. Jeg liker å være i fred på fritiden min og jeg liker å trekke meg litt tilbake i sosiale settinger. Jeg tar ordet om jeg ønsker og deltar i diskusjoner osv om jeg ønsker. Mesteparten av tiden orker jeg ikke og det er faktisk helt greit. 

Vil du ikke så vil du ikke. Om du vil så drar du bare. Push deg litt og prøv å bremse overtenkingen. Og slutt å bry deg om hva andre syns om deg, det blir bare til et hinder. 

Anonymkode: e12e8...ce1

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det akkurat slik som deg. Jobber innen helse og er sosial på jobben. Jeg er dog ikke den mest sosiale, er ikke sånn sprudlende og ekstremt kreativ når det kommer til samtaleemner osv. Men jeg snakker med andre, tar initiativ til samtale og slikt. Utenom jobb er jeg ikke glad i sosiale sammenkomster, jeg hater til en viss grad å være sosial og jeg blir fort sliten om jeg f.eks er i et selskap eller på besøk hos andre. Om jeg drar på fest og drikker meg full så går det bra. Har nok bare med å gjøre at vi er introvert i stedet for ekstrovert, men at vi klarer å tre inn i en litt mer ekstrovert rolle når vi er på arbeid. 

Har derimot ingen råd å komme med. Jeg driter i hvordan jeg blir oppfatta og har ikke et behov for å strebe etter noen jeg ikke er. Jeg liker å være i fred på fritiden min og jeg liker å trekke meg litt tilbake i sosiale settinger. Jeg tar ordet om jeg ønsker og deltar i diskusjoner osv om jeg ønsker. Mesteparten av tiden orker jeg ikke og det er faktisk helt greit. 

Vil du ikke så vil du ikke. Om du vil så drar du bare. Push deg litt og prøv å bremse overtenkingen. Og slutt å bry deg om hva andre syns om deg, det blir bare til et hinder. 

Anonymkode: e12e8...ce1

Det er sant, vi er jo som vi er.. 

Men om jeg er på fest med andre enn dem jeg kjenner klarer jeg ikke å bli full heller. 

Anonymkode: 2dd69...4f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...