Gå til innhold

Venninne kommenterte vektoppgang til felles venninne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg ble ordentlig sur og sa jeg ikke skjønner hva som er vitsen med å kommentere sånt. Om man har lagt på seg så vet man det selv og det er ikke noe alle burde påpeke? Vår felles venninne som har lagt på seg ble ordentlig lei seg og sa etterpå at hun håpet ikke at andre la merke til at hun hadde lagt på seg, så hun ble veldig lei seg da venninnen vår kommenterte det. 

Akkurat nå er det isfront mellom hun som sa det og meg. Jeg sier at sånt holder man seg for god til å si. Man kommenterer jo ikke kroppen til folk?!

Anonymkode: 7510a...87a

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva sa hun da?

Anonymkode: 6b115...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Blir litt det samme som å fortelle noen at de har en kvise i ansiktet. Man vet det selv, trenger ikke at andre kommenterer det 🙄

Anonymkode: deff9...e69

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg ble ordentlig sur og sa jeg ikke skjønner hva som er vitsen med å kommentere sånt. Om man har lagt på seg så vet man det selv og det er ikke noe alle burde påpeke? Vår felles venninne som har lagt på seg ble ordentlig lei seg og sa etterpå at hun håpet ikke at andre la merke til at hun hadde lagt på seg, så hun ble veldig lei seg da venninnen vår kommenterte det. 

Akkurat nå er det isfront mellom hun som sa det og meg. Jeg sier at sånt holder man seg for god til å si. Man kommenterer jo ikke kroppen til folk?!

Hva svarte du venninnen din da? «Nei, ingen legger merke til at du har lagt på deg». Det er jo feil det også. Klart det er trasig å få kommentar om vektoppgang. Men samtidig så beviser jo det bare at mange som legger på seg ikke ser det selv, siden det kommer så gradvis. Og da kan man trenge en wake up call.

Anonymkode: 50171...95c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk til deg som står opp for venninnen din. Flere skulle vært som deg! :) Hilsen ei som er stor selv, og synes det er forferdelig når noen påpeker det. Man er veldig klar over det selv, og når noen påpeker det blir det bare vondt verre. 

Anonymkode: d93b2...833

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Jo, vi kommenterer ofte andres kropper. Det er bare så upolitisk korrekt å innrømme det. Hadde venninnen din hatt vaskebrett mage, og fått kommentert det, så hadde sannsynligvis ingen reagert.

De fleste av oss kan være både ufine og frekke, selv om det kanskje ikke er ment sånt.

Ha litt takhøyde for venninnene dine, og ikke legg deg for mye opp i hva som er mellom de to andre. Du har ingenting å være sur for! 

Anonymkode: 1a3c4...10d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke politisk korrekt å si, men det er vanlig å kommentere andres kropper, kviser, livssituasjon, vektoppgang, vektnedgang og baksnakking er en naturlig del av det å være kvinne. Man prøver selvsagt å gjøre mindre av det, men det skjer. 

Jeg kommenterer andre kun med de jeg kjenner godt. 

Anonymkode: 9d73c...2e2

• Liker 6
Skrevet

Er noen som holder på sånn for å fremheve seg selv da... det er enda verre...

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva svarte du venninnen din da? «Nei, ingen legger merke til at du har lagt på deg». Det er jo feil det også. Klart det er trasig å få kommentar om vektoppgang. Men samtidig så beviser jo det bare at mange som legger på seg ikke ser det selv, siden det kommer så gradvis. Og da kan man trenge en wake up call.

Anonymkode: 50171...95c

Nei, det er jeg ikke helt enig i. Ofte er sånne kommentarer vonde fordi man er klar over problemet selv. Nå aner jeg ikke hva forskning sier, men jeg vil tro at støttende og trygge omgivelser gir et langt bedre utgangspunkt for eventuell vektnedgang enn ubehagelige kommentarer. 

• Liker 8
Skrevet

Vel noen folk eier bare ikke helt folkeskikk

Skrevet

Bra du satt henne på plass

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en på jobben som sa mye sånt til kollegaene sine. Han påpekte alltid at jeg hadde lagt på meg, spurte om jeg var gravid siden magen min var så stor. Måtte på peke alle kviser 🙄 jeg sa til han flere ganger at det ikke er greit, og ba han slutte. Han bare "du vet det er sant, og det blir ikke mindre sant bare fordi jeg nevner det" ene gangen ble jeg så sur at jeg ga en stygg kommentar om at han mister håret. Han snakket ikke med meg på en uke.. 🙄

Synes det er veldig bra du står opp for henne! 

Hvis man har lyst til å være snill og si fra om at vennen har lagt på seg, så finnes det mange fine måter å gjøre det på. Type "vi må skjerpe oss, la oss jobbe sammen for å bli sunnere. Jeg trenger støtte" eller noe sånt 🤭

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt idiotisk å kommentere hvordan andre ser ut.. unødvendig og frekt. 
Da jeg var barn hadde jeg masse fregner. Det verste jeg visste var når andre barn sa: du har mange fregner! Hadde mest lyst å fike til de 

Anonymkode: ee867...213

• Liker 2
Gjest Kaffemonster
Skrevet

Ekte venner kommenterer ikke hverandre. De respekterer hverandre.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke politisk korrekt å si, men det er vanlig å kommentere andres kropper, kviser, livssituasjon, vektoppgang, vektnedgang og baksnakking er en naturlig del av det å være kvinne. Man prøver selvsagt å gjøre mindre av det, men det skjer. 

Jeg kommenterer andre kun med de jeg kjenner godt. 

Anonymkode: 9d73c...2e2

Nei, det er det ikke. Med mindre man mangler normal folkeskikk. 

Anonymkode: becb4...e02

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig unødvendig å kommentere det, men om noen tror at folk ikke ser at man legger på seg, tar man grundig feil. Selv med korsett vil man se det i kinna. Men utseende snakker man bare om om det er positivt eller man har et forhold der personen nevner det selv først. 

Anonymkode: 35384...bea

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å ta det feil opp at folk faktisk følger med såpass at de ser det er noe forskjell. 

Jeg har lagt på meg Masse, jeg spiser alt jeg kommer over, jeg tenker hveeeeer dag at i morgen skal jeg skjerpe meg.. Meeen så kommer jeg over noe godt.. 😐

Hvis noen påpeker vektoppgangen min så forteller jeg bare noe sånt. Eller så ser jeg hissig mot vedkommende å sier Kjeften på deg! Ja, det er kjipt at jeg har gått opp men det er ikke den som påpeker det sin feil. 

Det er bare min feil. 

Anonymkode: 52fe0...ab8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg blir veldig fort fonærmet.. Hadde ikke sett en kompis på noen uker, og det første han sier er "wow, du ser kjempe bra ut! Har du slanket det mye? 🙂" (jeg hadde ikke slanket meg) "nei, hva mener du?" "nei jeg bare synes du ser så mye tynnere ut, du hadde jo lagt på deg litt det siste året, men nå ser du kjempe bra ut!" 

Jeg ble sur.. Skikkelig sur.. 😑 Og alt han gjorde var å gi meg et kompliment, prøvde og være oppmuntrene og snill. Men han traff en nerve, jeg hadde ikke slanket meg, men jeg plaget meg hvermorgen med at jeg hadde lagt på meg, så fikk dårlig samvittighet overfor meg selv, jeg hadde bare ikke oppblåst mage den dagen 😔🙄

Trenger litt hjelp med å takle komplimenter, tenker alltid det negative av en grunn 🤭

AnonymBruker
Skrevet

Folk er veldig ulike det. Det kommer an på om det er sagt for å gi et stikk, eller om den personen bare plumper ut med ting og er utenksom.

uansett ikke ei grei ting å si

Anonymkode: ee867...213

Skrevet

Jeg syns også det er helt unødvendig å kommentere andre sitt utseende  som på noen som helst måte kan bli tolket negativt. Ja, det blir ikke mindre sant av at andre sier det. Men det er likevel svært uhøflig og ufint. 

Er du usikker på om det kan tolkes negativt, så la vær. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...