Gå til innhold

Være hjemme pga. Symptomer på luftveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det må da vel være halve poenget med å teste seg  – er det ikke corona må man kunne jobbe o.l. om man snufser litt. Her var ettåringen forkjøla to måneder i strekk rett før coronaen kom, og jeg hadde gått konkurs om jeg måtte vært hjemme så lenge allerede tidlig på året.

Anonymkode: 55a78...d2d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må da vel være halve poenget med å teste seg  – er det ikke corona må man kunne jobbe o.l. om man snufser litt. Her var ettåringen forkjøla to måneder i strekk rett før coronaen kom, og jeg hadde gått konkurs om jeg måtte vært hjemme så lenge allerede tidlig på året.

Anonymkode: 55a78...d2d

Ja, men det er annerledes nå. Vi aksepterer ikke smitte på samme måte som tidligere. 

Anonymkode: a60be...40c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål hvordan noen klarer å bli smittet. Barnet mitt på småtrinnet fikk feber og hoste få dager etter skolene åpnet, vi har vært i kontakt med INGEN utenom husstanden og skolen. 

Anonymkode: 54318...454

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2020 den 9.56, AnonymBruker skrev:

Ja, helt sikker. Jeg pratet med skolen og sa at vi voksne er testet og ikke har det og at derfor lege mener de ikke har det. Svaret var da at "dere må holde hjemme til de er helt friske uten symptomer". For de som ikke har flere syktbarndager er jo dette krise. Da hadde jeg til nå stått uten inntekt i snart 2 uker. 

Anonymkode: 6cd78...ed8

men da har dere ikke testet barna. Det er jo helt naturlig at skolen sier nei. Du kan ikke forvente at skolen skal ta høyde for alle foreldrenes jamen og hvisomatter. 

Anonymkode: 26733...cbf

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2020 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette høres litt voldsomt ut. Jeg jobber på skole. Der tror jeg barna hadde fått kommet ettersom dere voksne er testet og legen sier det ikke er nødvendig å teste barna. Særlig dersom legen skrev en attest.

Anonymkode: 5ad16...051

det er jo et helt absurd scenario, at en lege skal skrive en attest som bekrefter at barn som ikke er testet ikke er smittet?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Det høres meget spesielt ut. I vår bhg er det nulltoleranse for barn med luftveissymptomer. 

Anonymkode: cce4b...bae

Hysterisk. Da kan man jo legge ned barnehagen like greit. Eller vi måtte sagt opp plassen. Vår 2-åring har aldri vært mindre snørrete enn nå, men snørr, det har han, og det har selvsagt ingenting med Korona å gjøre.

Anonymkode: 2273e...f7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smitteveilederen for barnehage og skole er veldig tydelig på at barn med hoste skal være hjemme. Selv om det lager trøbbel for foreldrene. 

Har dere voksne blitt helt friske da? De samme reglene gjelder for dere også. 

Anonymkode: 3fae3...c32

• Liker 1
Skrevet (endret)

......

Endret av MissLucy
feil tråd
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smitteveilederen for barnehage og skole er veldig tydelig på at barn med hoste skal være hjemme. Selv om det lager trøbbel for foreldrene. 

Har dere voksne blitt helt friske da? De samme reglene gjelder for dere også. 

Alle barn har litt hoste omtrent, spesielt de minste i barnehagen. Skal alle disse holdes hjemme kan man like gjerne legge ned barnehager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle barn har litt hoste omtrent, spesielt de minste i barnehagen. Skal alle disse holdes hjemme kan man like gjerne legge ned barnehager.

Nei, de har jo ikke det.

Fridke barn hoster ikke og snørrer ikke (om man ser bortifra hoste pga rusk i halsen el.l, og ‘nesedrypp’ av kaldt vær)

Anonymkode: a90f6...024

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de har jo ikke det.

Fridke barn hoster ikke og snørrer ikke (om man ser bortifra hoste pga rusk i halsen el.l, og ‘nesedrypp’ av kaldt vær)

Anonymkode: a90f6...024

Mitt barn har aldri hatt mindre snørr men har fortsatt snørr. Kronisk. Går likevel i barnehage, selvsagt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme problem her. Ganske sikker på at guttungen ikke har korona, men hoster innimellom, så får derfor ikke lov til å komme tilbake til barnehagen. 

Anonymkode: cd3c8...dae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme problem her. Ganske sikker på at guttungen ikke har korona, men hoster innimellom, så får derfor ikke lov til å komme tilbake til barnehagen. 

Anonymkode: cd3c8...dae

da foreslår jeg at du tester ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sant. Og barna skal være hjemme til hosten er borte. 

Hvis du ikke klarer å se hvorfor dette er viktig akkurat nå, så må du kikke litt utover dine egne behov. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet , og som min sjef sier: det er nulltolleranse , men vi må samtidig vise skjønn. Jeg har snufset siden midten av februar (gjør jeg hver vinter/vår) Nyser mye , som jeg alltid gjør. Men kan ikke holde meg hjemme i flere mnd. 

Anonymkode: 5fc7c...737

• Opprett ny...