AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har aldri hatt et godt forhold til han, eller han til meg men de sier at blod er tykkere enn vann så jeg har en slags søskenkjærlighet ovenfor han og har hjulpet han en del gjennom årene. Ellers så misliker jeg han og samboeren hans. Begge er blodharry, ek-srusmisbrukere, eks-småkriminell, jobber ikke og lever på NAV og tenker kun på seg og sitt, meget egoistiske med andre ord. De har to barn sammen på to og fire år og jeg synes synd på barna deres. De bor trangt i et lite leilighet med disse barna og nå planlegger de barn nr tre! Jeg synes at de er så egoistiske og egner seg ikke til å oppdra barn. Kjenner jeg blir sint bare jeg forholder meg til dem. Det er likevel slitsomt å ha disse følelsene, jeg skulle ønske jeg ikke var slik, at jeg så det positive i mennesket, men jeg klarer ikke. Hvordan kan man bli kvitt slike tanker? Anonymkode: ad05b...9dc
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Oppsøk psykolog. Jeg regner med du egentlig skjønner at folk må få være forskjellige, siden du innser at det er tankene dine det er noe feil med her, men du skal være forsiktig med å tenke at du er bedre enn dem. Sannsynligvis er du ikke det, du er bare annerledes. Du har gjort deg opp en mening om hvordan andre mennesker skal være, og dømmer de som ikke passer inn i denne malen du har laget deg. Det er synd, for vi er ganske mange mennesker på denne kloden og jeg tror de fleste er ulik deg på en eller flere måter. Det er ikke noe galt i å få hjelp fra NAV når man trenger det. De fleste som får denne hjelpen har vært gjennom mye dritt, og fortjener faktisk å få lov til å falle til ro og finne en mening med livet selv om den meningen ikke nødvendigvis er noe du liker. Det er da de som skal leve sine liv, ikke du. Og det må da vel være mye bedre at de har barn og nyter livet på våre skattepenger, enn at de bor på gata og er kriminelle, og deretter blir fengslet med våre skattepenger? Både for samfunnet, og for dem selv. Anonymkode: e4f79...3fa 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Helt naturlig å tenke slike tanker om mennesker som lever på staten og liksom ikke gjør noe fornuftig med livet selv om mulighetene blir plasert rett i fanget på dem. Kjenner sorten selv og der er barnevernet inne og lar dem styre på , var sendt på senter, reiste der i fra og nå har dem fått en løsning som gjør at alt blir servert på sølvfat dag ut og dag inn. Er din brors familie under veiledning av barnevernet eller mener du at det er behov for det? Anonymkode: 1ae7a...fc1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helt naturlig å tenke slike tanker om mennesker som lever på staten og liksom ikke gjør noe fornuftig med livet selv om mulighetene blir plasert rett i fanget på dem. Kjenner sorten selv og der er barnevernet inne og lar dem styre på , var sendt på senter, reiste der i fra og nå har dem fått en løsning som gjør at alt blir servert på sølvfat dag ut og dag inn. Er din brors familie under veiledning av barnevernet eller mener du at det er behov for det? Anonymkode: 1ae7a...fc1 Jeg vil også på et senter og få en løsning som gjør at man får alt servert på sølvfat. Hvordan går jeg frem? Anonymkode: b0659...94d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har aldri hatt et godt forhold til han, eller han til meg men de sier at blod er tykkere enn vann så jeg har en slags søskenkjærlighet ovenfor han og har hjulpet han en del gjennom årene. Ellers så misliker jeg han og samboeren hans. Begge er blodharry, ek-srusmisbrukere, eks-småkriminell, jobber ikke og lever på NAV og tenker kun på seg og sitt, meget egoistiske med andre ord. De har to barn sammen på to og fire år og jeg synes synd på barna deres. De bor trangt i et lite leilighet med disse barna og nå planlegger de barn nr tre! Jeg synes at de er så egoistiske og egner seg ikke til å oppdra barn. Kjenner jeg blir sint bare jeg forholder meg til dem. Det er likevel slitsomt å ha disse følelsene, jeg skulle ønske jeg ikke var slik, at jeg så det positive i mennesket, men jeg klarer ikke. Hvordan kan man bli kvitt slike tanker? Anonymkode: ad05b...9dc Hvor mye må du forholde deg til dem egentlig? Hvis du vil trenger du jo ikke å treffe de mer enn noen få ganger i året. Du skylder de ingenting, og du plager bare deg selv med å stille opp mer enn du egentlig vil. Er ikke sikkert de ønsker hjelpen din engang. Anonymkode: b0659...94d
strynejenta Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt et godt forhold til han, eller han til meg men de sier at blod er tykkere enn vann så jeg har en slags søskenkjærlighet ovenfor han og har hjulpet han en del gjennom årene. Ellers så misliker jeg han og samboeren hans. Begge er blodharry, ek-srusmisbrukere, eks-småkriminell, jobber ikke og lever på NAV og tenker kun på seg og sitt, meget egoistiske med andre ord. De har to barn sammen på to og fire år og jeg synes synd på barna deres. De bor trangt i et lite leilighet med disse barna og nå planlegger de barn nr tre! Jeg synes at de er så egoistiske og egner seg ikke til å oppdra barn. Kjenner jeg blir sint bare jeg forholder meg til dem. Det er likevel slitsomt å ha disse følelsene, jeg skulle ønske jeg ikke var slik, at jeg så det positive i mennesket, men jeg klarer ikke. Hvordan kan man bli kvitt slike tanker? Anonymkode: ad05b...9dc De høres jo ut som søppel. Ring barnevernet, dette høres skikkelig ille ut.
LatersBaby Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 5 minutter siden, strynejenta skrev: De høres jo ut som søppel. Ring barnevernet, dette høres skikkelig ille ut. Fatter ikke at noen kan omtale andre mennesker som søppel.... Ts, du må ikke ha noe med dem å gjøre om de irriterer deg. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil også på et senter og få en løsning som gjør at man får alt servert på sølvfat. Hvordan går jeg frem? Anonymkode: b0659...94d Trener alle forsøk som bv har for å få deg til å lære, reis som siste alternativet på frivillig tvang, dvs ikkje sendt gjennom fylkesnemnda, med trussel om at det blir sendt dit om du ikke reiser blir det med tvang gjennom fylkesnemnda. Møt opp og reis så hjem og kom opp med ei løsning selv. Mista trua på bv når dem kan gjøre slike disponeringer. Først true med det sterkeste tiltaket og så bakke så til de grader ut. Anonymkode: 1ae7a...fc1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppsøk psykolog. Jeg regner med du egentlig skjønner at folk må få være forskjellige, siden du innser at det er tankene dine det er noe feil med her, men du skal være forsiktig med å tenke at du er bedre enn dem. Sannsynligvis er du ikke det, du er bare annerledes. Du har gjort deg opp en mening om hvordan andre mennesker skal være, og dømmer de som ikke passer inn i denne malen du har laget deg. Det er synd, for vi er ganske mange mennesker på denne kloden og jeg tror de fleste er ulik deg på en eller flere måter. Det er ikke noe galt i å få hjelp fra NAV når man trenger det. De fleste som får denne hjelpen har vært gjennom mye dritt, og fortjener faktisk å få lov til å falle til ro og finne en mening med livet selv om den meningen ikke nødvendigvis er noe du liker. Det er da de som skal leve sine liv, ikke du. Og det må da vel være mye bedre at de har barn og nyter livet på våre skattepenger, enn at de bor på gata og er kriminelle, og deretter blir fengslet med våre skattepenger? Både for samfunnet, og for dem selv. Anonymkode: e4f79...3fa Oppsøk psykolog, faktisk 🤣 Hun kjenner de sikkert bedre enn deg. Anonymkode: 875db...547
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 5 timer siden, strynejenta skrev: De høres jo ut som søppel. Ring barnevernet, dette høres skikkelig ille ut. Kaller du mennesker for søppel..😲 hvilke menneskesyn er det du har ??? nei hun trenger ikke å ringe barnevernet hvis de ikke ruser seg og driver med omsorgsvikt. Det er ganske traumatisk for små barn å bli skilt fra sine foreldre uten grunn, bare pga fortiden til foreldrene. Alle som har en fortid må få en sjanse i livet til å vise at de kan fungere og være foreldre. Selv om de er under nav eller rehabilitering. Anonymkode: 7f63b...154 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå