Gjest svimle Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 Har slitt i åresvis med magen og vært ørten ganger til lege. Kraftige, grusomme smerter i magen, luftsmerter opp i brystet og skuldrene. Svetten siler og i det hele tatt. Etter å ha rast ned over 20 kilo i vekt fordi jeg var livredd for å spise noe, sendte legen min meg omsider til ultralyd hvor jeg fikk påvist gallesten. Jeg fikk operert bort galleblæren og skulle så være frisk som en frisk. Men de samme problemene fortsatte. Gikk til naturterapeut som sa jeg ikke tålte melk i det hele tatt, og etter at jeg kuttet ut alt som har melk i, fikk jeg et nytt og mye bedre liv. Men pga at galleblæren er borte virker det som kroppen og tarmene ikke tåler for mye "tullemat" og jeg får smerter og vondt igjen og går og traver mens svetten siler. Dog ikke så ofte som før. Virker som tarmene ikke fungerer helt som de skal eller noe. Legene sier det nok bare er forstoppelse og at jeg må spise fiber, og jeg blir bare mer og mer lei og oppgitt. Er så trøtt av å leve slik som dette. Ikke vet jeg om jeg har allergi mot meieriprodukter lenger heller siden jeg av og til får disse grusomme smertene enda jeg har kuttet ut alt med melk. Og ikke tør jeg å spise produkter med melk i, for det er liksom litt vanskelig å finne en dag som passer til et grusomt smertestyr. :cry: Er det noen der ute som har eller har hatt det på samme måte eller som har noen gode råd til meg?
Lillesøster Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Det er nok neppe allergi, men muligens laktoseintoleranse. Jeg hadde det på akkurat samme måte som deg. Jeg var på sykehuset og målte meg og verdiene slo langt over grensen. Hadde sinnsyke magesmerter og det kom hver gang jeg drakk melk eller spise noe med melk eller fløte i. Nå bruker meg laktoseredusert melk og kan til nød spise en yoghurt og noen skiver ost på maten, men holder meg borte fra is og krem o.l.
Gjest galle Skrevet 25. juni 2005 #3 Skrevet 25. juni 2005 mangler du galleblære, vil gallen renne gjevnt og trutt ut til fordøyelsen. vi som har galleblære, vil få en større mengde galle sprutende ut når vi spiser fet mat. så når du spiser fet mat (eller fett generelt) har ikke fordøyelsen nokk galle. prøv å ta noen kapsler eller lignende med bitterstoffer en halvtime før hvert måltid, ta en større dose når du spiser noe du vet du pleier å reagere på. det finnes flere produkter i helsekosten. spørr de som jobber der (jeg vil ikke komme med "produktreklame") disse produktene kommer i mange størrelser, så det koster ikke så mye å prøve. jeg vet om en med samme plagene som deg som både tar bitterstoffer og noe som heter silicea (flytende) og har god hjelp av dette. men jeg vil iallefall anbefale deg på det sterkeste å prøve disse bitterstoffene!! lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå