Gå til innhold

Dinera fra IKEA, riper det etter bestikk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe dinera i den mørkeste fargen, men lurer på om det blir mye riper?

Anonymkode: 29cc7...ee7

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Riper med en gang omtrent.

Anonymkode: 8d5e4...97e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dinera i svart og de som er så mørke at de nesten er svarte. Veldig fornøyd! Hatt dem i i hvert fall tre år. Ingen riper. Bruker dem daglig

Anonymkode: d3059...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Riper med en gang omtrent.

Anonymkode: 8d5e4...97e

Hva slags bestikk har du? Har det noe å si?

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dinera i svart og de som er så mørke at de nesten er svarte. Veldig fornøyd! Hatt dem i i hvert fall tre år. Ingen riper. Bruker dem daglig

Anonymkode: d3059...fd3

Er de jeg tenker å kjøpe meg i dag, godt å høre at de holder seg ripefrie! Hva slags bestikk har du brukt, tåler de vanlig bruk med biffkniv feks?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare kjøpe et par tallerkener fra Ikea og teste dem ut selv en måned eller to? Og se om de riper lett? De er billige, koster deg nesten ikke noe å prøve dem ut, før du evt går til det skrittet å skifte ut alle tallerknene dine med nye fra Ikea.

Anonymkode: 7680a...73a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare kjøpe et par tallerkener fra Ikea og teste dem ut selv en måned eller to? Og se om de riper lett? De er billige, koster deg nesten ikke noe å prøve dem ut, før du evt går til det skrittet å skifte ut alle tallerknene dine med nye fra Ikea.

Anonymkode: 7680a...73a

Det var veldig smart, takk for tipset!

AnonymBruker
Skrevet

Vi har de på jobb og der er det mye striper på de. Men tok litt tid før stripene kom. Har nok veldig mye å si hvordan folk spiser. Noen er mer hardhendte og kraper med kniv og gaffel. Så tror vel det er grunn til stripede service

Anonymkode: c71cf...36f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har de på jobb og der er det mye striper på de. Men tok litt tid før stripene kom. Har nok veldig mye å si hvordan folk spiser. Noen er mer hardhendte og kraper med kniv og gaffel. Så tror vel det er grunn til stripede service

Anonymkode: c71cf...36f

Takk for at du deler erfaring, får kjøpe et par og gå løs på det og se hva som skjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det har mye å si hvordan folk spiser. Hadde serien Arv, de var fine i årevis til sønnene til eksen kom på middag. Skjøter man med kniv i keramikk, steingods og porselen, vil det bli stygge riper uansett kvalitet. Er de færreste som spiser så hardhendt da, men lærte raskt hvilke  fat de skulle få maten sin på, så ikke hele settet ble ødelagt. 

Anonymkode: c4e43...af6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har mye å si hvordan folk spiser. Hadde serien Arv, de var fine i årevis til sønnene til eksen kom på middag. Skjøter man med kniv i keramikk, steingods og porselen, vil det bli stygge riper uansett kvalitet. Er de færreste som spiser så hardhendt da, men lærte raskt hvilke  fat de skulle få maten sin på, så ikke hele settet ble ødelagt. 

Så synd, men det var en god ide å la de ha samme fat hver gang så bare et par ble dårlige, men skjønner at du ble lei deg! Har nå kjøpt 2 dinera fat til meg og samboer så får vi se, riper han opp sitt så blir det hans for alltid. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så synd, men det var en god ide å la de ha samme fat hver gang så bare et par ble dårlige, men skjønner at du ble lei deg! Har nå kjøpt 2 dinera fat til meg og samboer så får vi se, riper han opp sitt så blir det hans for alltid. 

Ble ikke lei meg, men irriterende. Var et helt Ok og fint sett som ikke koster skjorta. 

Handler også om oppdragelse. Mitt barn har lært fra h*n var bitteliten at kniv og gafler skjærer og skraper vi ikke på tallerkener. Det har med bordmanerer og folkeskikk å gjøre på samme måte som at man ikke riper opp og skraper veggene, går ikke inn med sko på, kliner ikke tyggis på ting eller bruker tapetkniv eller annet som kan ripe opp vinduene.

Ja, kanskje samboeren din skal få sitt eget ripete fat så kan du ha de som holder seg fine fordi du kan å ta vare på de. 😁 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...