Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere foreldre å følge opp barna deres på Its Learning, Visma skol, nettbrett osv. ? 

Som engasjert bestemor har jeg forsøkt å sette meg inn i de systemene som gjelder for barnebarnas skole og lekser.  Jeg ser at her er mye som er slik laget at barna elsker det, konkurranser, spørreleker osv.  

Men hva med deg, mor eller far, som strever og ikke føler deg bekvem i disse stadig nye datasystemer?  Hva gjør du?  .

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva kan vi gjøre? Vi logger oss på, teams og portalen og skolemelding og zoom og sjekker vår egen ig barnas Mail og stresser og svetter når det er min teams-jobb-gruppe som dukker opp og ikke 3.-klasses, eller når jeg skal i jobbmøte i min og det er umulig å skifte tilhørighet til noe annet enn «Oslo skole utdanningsetaten», når skype ikke er kompatibelt med «skype for busines» og når den gamle mac’en åtteåringen disponerer ikke kan oppdateres til det operativsystemet akkurat den nye versjonen av teams krever. 
Så ringer vi jobbens IT-support som hjelper oss inn i jobbteams-møtet igjen, også spør vi 12-åringen som har en praktisk stålkontroll og tilnærming til det hele, om ikke gode forklaringer («sånn gjør jeg det, og da funker det»), som klikker i vei og som regel får det til.
Vi har bedre kontroll enn lærerne hadde i starten i hvert fall. Det tar mindre tid å hjelpe åtteåringen å spille inn en lydfil, enn å hjelpe 12-åringen med bake to forskjellige oppskrifter med kanelsnurrer. 

Anonymkode: 54d09...12a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...