AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Barnet går i første klasse, og liker å lekesloss med oss. Ja jeg får sikkert en del pepper fra mammapolitiet, men dette er bare uskyldig forsiktig lek fra vår side. Idag datt barnet inn i sofaen mens han skulle late som han tok ett karatespark. Det ble ett sår på kinnet fordi han sklei ned😣 Burde jeg si ifra til skolen om at vi herjet og at dette skjedde?? Jeg blir jo selvsagt litt bekymret. Merker at jeg orker ikke en haug med kommentarer om at barnevernet bare kan komme, fra prektige kjedelige mammaer her nå. Anonymkode: 3da45...42a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Normalt at barn skader seg i lek. Om en lærer lurer på hva som er skjedd sier barnet selv at det har skjedd i leken. Anonymkode: b9061...669 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Normalt at barn skader seg i lek. Om en lærer lurer på hva som er skjedd sier barnet selv at det har skjedd i leken. Anonymkode: b9061...669 Er vel bedre at jeg sier det enn at han skal si at han lekesloss med mamma ??? Anonymkode: 3da45...42a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel bedre at jeg sier det enn at han skal si at han lekesloss med mamma ??? Anonymkode: 3da45...42a Hadde nok sagt det. Anonymkode: 72200...9d9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Håper ikke det blir mistenkeliggjort. Anonymkode: 3da45...42a
AnonymBruker 42 Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 Er dette seriøst? Har det virkelig blitt sånn at foreldre er bekymret for hva "skolen" skulle tenke fordi barn har ett sår evt. blåmerker, og føler at de må rapportere hva årsaken til disse evt skulle være? Er virkelig barn blitt "beskyttet" evt. skjermet for alt som er gøyalt og sunt??? Glad jeg vokste opp når jeg gjorde, i alle fall, og at jeg hadde friheten til leke og herje så mye jeg ville så lenge det ikke var livsfarlig, og at foreldrene mine i det minste slapp å bekymre seg over hva "skolen" tenkte om saken... Horrry shituu! Ser man igjennom familiealbumet vårt, så har både jeg, bror og søster sikkert blåmerker og/eller sår på jaffal 33% av dem ... 14
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, Beeblebrox skrev: Er dette seriøst? Har det virkelig blitt sånn at foreldre er bekymret for hva "skolen" skulle tenke fordi barn har ett sår evt. blåmerker, og føler at de må rapportere hva årsaken til disse evt skulle være? Er virkelig barn blitt "beskyttet" evt. skjermet for alt som er gøyalt og sunt??? Glad jeg vokste opp når jeg gjorde, i alle fall, og at jeg hadde friheten til leke og herje så mye jeg ville så lenge det ikke var livsfarlig, og at foreldrene mine i det minste slapp å bekymre seg over hva "skolen" tenkte om saken... Horrry shituu! Ser man igjennom familiealbumet vårt, så har både jeg, bror og søster sikkert blåmerker og/eller sår på jaffal 33% av dem ... Ja det er kanskje blitt sånn .. Anonymkode: 3da45...42a 1
AnonymBruker 42 Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er kanskje blitt sånn .. Anonymkode: 3da45...42a Det er i så fall utrolig trist... Når jeg tenker meg om, så tror jeg faktisk ikke det fantes en periode da jeg ikke hadde skorper å pelle på eller blåmerker å vise fram ett eller annet sted på skrotten fra jeg var ca 5 -14....
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 Jeg knakk tanna til sønnen min når vi "tullesloss" om fjernkontrolen til tv. Litt flaut når vi kom til tannlegen, og han utbasunerer at "mamma knakk tanna mi" Den svei jo, men tenkte aldri at skolen skulle ha beskjed Anonymkode: 78ca0...526 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Jeg pleier å si det til barnehagen når det skjer noe hjemme. Selv om hun skader seg selv i lek. Men jeg gjør det fordi vi er utlendinger😐 vi er jo mistenkeliggjort fra før av. Da tør jeg ikke ta noen sjanser. Mitt største mareritt er å bli oppringt fordi barnevernet har tatt barnet mitt. Anonymkode: 78407...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 Vi sender ikke bekymringsmelding over et enkelt sår på kinnet. Ta det helt rolig. Anonymkode: f6064...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 Jeg måtte sy flere sting i hodet etter å ha lekesloss med faren min da jeg var liten. (jeg falt bakover i bordkanten) Ingen som lurte på noe. Men det var jo ikke synlig heller da. Dette er ingenting å stresse for. Jeg hadde alltid blåmerker og skorper fra et eller annet. Men tror vi var mer ute enn ungene idag. Anonymkode: ef89d...0ee
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet går i første klasse, og liker å lekesloss med oss. Ja jeg får sikkert en del pepper fra mammapolitiet, men dette er bare uskyldig forsiktig lek fra vår side. Idag datt barnet inn i sofaen mens han skulle late som han tok ett karatespark. Det ble ett sår på kinnet fordi han sklei ned😣 Burde jeg si ifra til skolen om at vi herjet og at dette skjedde?? Jeg blir jo selvsagt litt bekymret. Merker at jeg orker ikke en haug med kommentarer om at barnevernet bare kan komme, fra prektige kjedelige mammaer her nå. Anonymkode: 3da45...42a Jeg er barnehagelærer og lekeslåss med mine barn og barna i barnehagen ofte! Syns det er en god måte å lære egne og andres grenser på blant annet, så ikke vær redd for at det skal være galt. Barn skal få litt sår og skrammer, ellers blir de jo overbeskyttet (eller bare er veldig forsiktige av seg). Tenker at du ikke trenger å si noe, du kan ikke si fra hver gang barnet har et sår eller noe. Så godt å høre at andre mammaer liker å lekeslåss med barna sine forresten! I følge andre mammaer gjør de aldri det. Eldste er 16 og liker fortsatt å lekeslåss med meg🤣 Anonymkode: 6b75b...942 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er vel bedre at jeg sier det enn at han skal si at han lekesloss med mamma ??? Anonymkode: 3da45...42a Nei, hvorfor det? Du høres ut som en morsom mamma, ikke vær redd for hva skolen tenker! Hadde bare ledd hadde et av barnehagebarna sagt det til meg, og tenkt at så bra barnet har det så moro med mammaen sin! Anonymkode: 6b75b...942 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet går i første klasse, og liker å lekesloss med oss. Ja jeg får sikkert en del pepper fra mammapolitiet, men dette er bare uskyldig forsiktig lek fra vår side. Idag datt barnet inn i sofaen mens han skulle late som han tok ett karatespark. Det ble ett sår på kinnet fordi han sklei ned😣 Burde jeg si ifra til skolen om at vi herjet og at dette skjedde?? Jeg blir jo selvsagt litt bekymret. Merker at jeg orker ikke en haug med kommentarer om at barnevernet bare kan komme, fra prektige kjedelige mammaer her nå. Anonymkode: 3da45...42a Hva er det du er redd for da hvis ikke barnevernet? Hvorfor skal du informere skolen om at du har lekt med barnet ditt, og at barnet fikk en liten skade? Informerer du skolen også om at du har prompet i nærheten av barnet, og barnet hørte og luktet det? Anonymkode: 0db5d...ba9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Barn får sår og blåmerker hele tiden, det er helt normalt når barn leker.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet går i første klasse, og liker å lekesloss med oss. Ja jeg får sikkert en del pepper fra mammapolitiet, men dette er bare uskyldig forsiktig lek fra vår side. Idag datt barnet inn i sofaen mens han skulle late som han tok ett karatespark. Det ble ett sår på kinnet fordi han sklei ned😣 Burde jeg si ifra til skolen om at vi herjet og at dette skjedde?? Jeg blir jo selvsagt litt bekymret. Merker at jeg orker ikke en haug med kommentarer om at barnevernet bare kan komme, fra prektige kjedelige mammaer her nå. Anonymkode: 3da45...42a I denne verden vi lever i no er det sikkert lurt å nevne det ja.Eller blir vel bv tilkalt.. Men uskyldig og gøy lek må folk få lov til. Bare gøyt det! Mammapolitiet kan si hva de vil, må være bedre å lelesloss.og kose seg enn å se plettfri ut og ta selfier og sitte på tlf hele tiden! Anonymkode: 9d928...742
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Hadde bare sagt at dere lekeslåss og at ungen gikk på trynet da han skulle ta et karatespark 😂 Ungen min hadde et blåmerke nederst på ryggen fordi han skulle skli på en sklie på en måte som gjorde at han hele tiden traff samme punkt på ryggraden🙄 Sa i fra om det for det var jo et litt rart sted å ha et merke. Barnevernet har ikke banket på døren enda 👀😂 Endret 7. mai 2020 av WhisperingWind
LatersBaby Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 Datteren min har slått seg i lek utallige ganger, hun er ei klomse. Hjernerystelse, knekt fortann, kutt i leppa, blåmerker - you name it. Hun går enda i bhg, og jeg kommuniserer jo med de ansatte og forteller gjerne hva som har skjedd denne ganga. Eldste har vært noe alla det samme, ramla på sykkel, ramla fra trær som skulle klatres i osv. Har aldri blitt uglesett. Barn er barn. Bare et under at ingenting er brekt og ingenting har måtte syes enda 😅
The Kitten Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 Tenk hvor slitsom det blir for skolen om alle foreldre skal melde fra om alle skader barna får under lek. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå