Gå til innhold

Selge leilighet i Oslo- hvilket meglerhus velger vi??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal selge en «standard» 70 kvadratmeter stor leilighet i et populært område. Den bør være forholdsvis lettsolgt, selv nå om dagen. Spørsmålet er: Hvilken megler velger vi? Er det store individuelle forskjeller? Store forskjeller på pris? Bør man velge OBOS-megler når det er OBOS-leilighet, eller gå for «fancy» Privatmegleren eller lignende? Har noen gode erfaringer med spesielle firmaer? 

Anonymkode: 29975...1a6

Skrevet

Ikke erfaring fra Oslo, men det vi gjorde var at jeg sjekket over tid annonsene på finn og så hvem som selger mest i mitt område eller denne typen bolig. Hvis dere har dårlig tid funker det kanskje ikke så bra for dere, men vi valgte megler som hadde mange boliger solgt i vårt område. Først hadde vi 3-4 aktuelle meglere på besøk og hørte med dem hva de tenker og så hvordan de oppførte seg. Jeg foretrekker en megler som tar initiativ uten å være masete og slitsom for helt klart har jeg møtt masete og slitsomme meglere og de vil jeg ikke kjøpe noe fra.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi skal selge en «standard» 70 kvadratmeter stor leilighet i et populært område. Den bør være forholdsvis lettsolgt, selv nå om dagen. Spørsmålet er: Hvilken megler velger vi? Er det store individuelle forskjeller? Store forskjeller på pris? Bør man velge OBOS-megler når det er OBOS-leilighet, eller gå for «fancy» Privatmegleren eller lignende? Har noen gode erfaringer med spesielle firmaer? 

Billigste full service. Det er entre OBOS megleren eller DNB. 

Anonymkode: bb1f9...b67

Skrevet

Veldig store prisforskjeller! Ta kontakt med meglerhusene dere vurderer og få de til å komme og gi dere et tilbud. IKKE skriv under på noe der og da, men vær ærlige på at dere får tilbud fra flere og vil bestemme dere når dere har tenkt litt. De kommer til å gå ned i pris, og dere merker raskt hvilken megler dere får en god kjemi med. Det er tross alt et veldig viktig salg der det kan stå om masse penger, og er viktig at dere finner noen dere er komfortable med😊

Selv gikk vi for Dnb ved salg av leiligheten vår, og eiendomsmegler1 ved salg av rekkehus. Ingen av de var billigst, men heller ikke dyrest. Vi valgte den som vi følte oss komfortable med og som virket ivrig på å selge boligen, samtidig som de var ærlige om boligens mangler og gav oss det vi følte var en ærlig prisantydning. Er ikke så glad i den overpushy meglertypen, så valgte en mye ut i fra kjemi og iver😊

Masse lykke til med salget!😃

AnonymBruker
Skrevet

Privatmgeleren, Sem & Johnsen, Nordvik osv er ikke bedre. Kun dyrere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Billigste full service. Det er entre OBOS megleren eller DNB. 

Takk! Hva er full service? Beklager at jeg stiller dumme spørsmål...

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Drizzt skrev:

Ikke erfaring fra Oslo, men det vi gjorde var at jeg sjekket over tid annonsene på finn og så hvem som selger mest i mitt område eller denne typen bolig. Hvis dere har dårlig tid funker det kanskje ikke så bra for dere, men vi valgte megler som hadde mange boliger solgt i vårt område. Først hadde vi 3-4 aktuelle meglere på besøk og hørte med dem hva de tenker og så hvordan de oppførte seg. Jeg foretrekker en megler som tar initiativ uten å være masete og slitsom for helt klart har jeg møtt masete og slitsomme meglere og de vil jeg ikke kjøpe noe fra.

Takk for tips! Høres lurt ut! 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Megplussto skrev:

Veldig store prisforskjeller! Ta kontakt med meglerhusene dere vurderer og få de til å komme og gi dere et tilbud. IKKE skriv under på noe der og da, men vær ærlige på at dere får tilbud fra flere og vil bestemme dere når dere har tenkt litt. De kommer til å gå ned i pris, og dere merker raskt hvilken megler dere får en god kjemi med. Det er tross alt et veldig viktig salg der det kan stå om masse penger, og er viktig at dere finner noen dere er komfortable med😊

Selv gikk vi for Dnb ved salg av leiligheten vår, og eiendomsmegler1 ved salg av rekkehus. Ingen av de var billigst, men heller ikke dyrest. Vi valgte den som vi følte oss komfortable med og som virket ivrig på å selge boligen, samtidig som de var ærlige om boligens mangler og gav oss det vi følte var en ærlig prisantydning. Er ikke så glad i den overpushy meglertypen, så valgte en mye ut i fra kjemi og iver😊

Masse lykke til med salget!😃

Takk for gode tips!! 😄

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Høres lurt ut! 

De aller fleste meglerne har kundelister, folk som har meldt interesse for en type bolig i et område til den og den pris og får epost når en bolig som matcher kriteriene dukker opp. Der har du potensielle kjøpere. Men for meg er det viktigste at megleren kjenner området, kundegruppen, kan presentere annonsen målrettet mot riktig kundegruppe og ikke oppfører seg på en måte som vil få kjøperne vekk. . 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en kjempeflink megler fra privatmegleren - ikke billigst, men han fikk 300K over takst mens det mest annet gikk rundt eller rett under takst. Vi brukte stylisten han samarbeidet med også, det var pengene verdt! Vi solgte også 70 kvm 3-roms i område med mange slike leiligheter.

Men sjekk annonsene på finn og velg de med de fineste bildene og finest styling. Det er bildene som lokker folk på visning!

Anonymkode: 2266d...063

Skrevet

Få også smaken på hva megleren faktisk gjør for deg. Vi prøvde å selge huset før vi fant hele pakken med hjemmesnekra elektrisk anlegg (gud bedre), megleren virket interessert i å selge huset, men visninger hadde hun dessverre ikke tid til å holde. Føler du har en megler av en grunn, hvis ikke kunne vi jo i teorien ha brukt en advokat og solgt huset privat. 

Vi skal igjen legge huset på markedet, og tror jeg også kommer til å følge tipset til @Drizzt

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, Drizzt said:

De aller fleste meglerne har kundelister, folk som har meldt interesse for en type bolig i et område til den og den pris og får epost når en bolig som matcher kriteriene dukker opp. Der har du potensielle kjøpere. Men for meg er det viktigste at megleren kjenner området, kundegruppen, kan presentere annonsen målrettet mot riktig kundegruppe og ikke oppfører seg på en måte som vil få kjøperne vekk. . 

Det er ubetydelig om du har et attraktivt salgsobjekt

"Meldt interesse" betyr mest at noen skrev navnet sitt på lista på et eller et annet visning. Samme person sikkert kikker på Finn, har lagret et søk - og ser annonsen din uansett.

Markedet er ganske transparent - ikke betale mer for en megler på grunnen av at han eller hun sier at de har et "kundeliste".

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ubetydelig om du har et attraktivt salgsobjekt

"Meldt interesse" betyr mest at noen skrev navnet sitt på lista på et eller et annet visning. Samme person sikkert kikker på Finn, har lagret et søk - og ser annonsen din uansett.

Markedet er ganske transparent - ikke betale mer for en megler på grunnen av at han eller hun sier at de har et "kundeliste".

Det er ikke sikkert alle til enhver tid sjekker alle annonser på finn. Dessuten så får disse kundelistene melding om at boligen kommer for salg. Så de kan avtale privatvisning og forberede seg bedre. Eller kuppe den 😄

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Drizzt said:

Det er ikke sikkert alle til enhver tid sjekker alle annonser på finn. Dessuten så får disse kundelistene melding om at boligen kommer for salg. Så de kan avtale privatvisning og forberede seg bedre. Eller kuppe den 😄

Folk som er ute etter noe å kjøpe sitter ikke og venter på telefon fra en megler. Megleren ringer deg kun om tungsolgt dritt som han/hun klarer ikke å selge. 

AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om å se på annonser. Finn annonser du liker fra ditt område. Godt presenterte boliger, altså god tekst og gode bilder er et godt tegn. Ha så flere meglere innom og velg den som gir bedt magefølelse. Velg en med fokus på kvalitet, plan for salg, som holder visningene selv og som gir dere trygghet. 

Anonymkode: 37f8f...0e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...