AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Har fått beskjed fra bhg at ALT av tøy, også utetøy, skal vaskes hver eneste dag. Dette er praktisk litt styrete å gjennomføre når det gjelder utetøy. Det er knapt tørt til neste dag. Gjør virkelig alle foreldre dette nå? Utedresser, luer, vanter og evt skoposer? Mye styr .... Anonymkode: 21d15...b46
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Har fått beskjed fra bhg at ALT av tøy, også utetøy, skal vaskes hver eneste dag. Dette er praktisk litt styrete å gjennomføre når det gjelder utetøy. Det er knapt tørt til neste dag. Gjør virkelig alle foreldre dette nå? Utedresser, luer, vanter og evt skoposer? Mye styr .... Anonymkode: 21d15...b46 Hvorfor? Nå er min riktignok førsteklassing, men vi må kun ta med yttertøy hjem, ikke vaske det. Det vil jo slite veldig på tøyet? Anonymkode: 34831...69c 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Dummeste jeg har hørt. Det ødelegger jo tøyet. Vi har ikke fått beskjed om det, bare å ta med tøyet hjem hver dag. Ville spurt barnehagen hva de baserer dette på, tror ikke det står i noen veileder. Anonymkode: b9132...bc3 17
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Tørketrommel løser vel problemet? Her har jeg en på halvannet som ikke går i barnehage og dermed ikke under korona-tiltak, men likevel må vi vaske hver dag da han leker i jord, søle og gjørme. Anonymkode: c6428...74a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tørketrommel løser vel problemet? Her har jeg en på halvannet som ikke går i barnehage og dermed ikke under korona-tiltak, men likevel må vi vaske hver dag da han leker i jord, søle og gjørme. Anonymkode: c6428...74a Jeg tørker ikke dresser til 1000kr i tørketrommel. og ja, det sliter selvsagt noe voldsomt på klærne. I tillegg tviler jeg sterkt på at det er nødvendig, og at de andre foreldrene praktiserer dette. Vurderer å droppe det, men føler meg lite solidarisk. De er ute 1-2 timer pr dag, og barnet mitt som ikke går enda sitter mest på fanget. ts Anonymkode: 21d15...b46 19
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tørketrommel løser vel problemet? Her har jeg en på halvannet som ikke går i barnehage og dermed ikke under korona-tiltak, men likevel må vi vaske hver dag da han leker i jord, søle og gjørme. Anonymkode: c6428...74a Det holder lenge å skylle av søle. Hvis man skal vaske utetøyet hver dag og i tillegg bruke tørketrommel, sliter du veldig på utetøyet. Anonymkode: b9132...bc3 11
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 Det holder også å la det ligge i 48 t, så da kan du heller ta på noe annet Anonymkode: 5adab...7b3 1
absinthia Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 Hos oss har vi ingen slike pålegg. Utetøyet blir tatt med hjem, fordi vi er ute i hentetiden og foreldrene vasker når det trengs. Dersom noen har vasket dressen og ikke fått den tørr, putter vi den i tørkeskapet.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 Nei, det er ikke nødvendig. Anonymkode: 4ad02...97d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #10 Skrevet 6. mai 2020 Herregud så mye forskjellige ting som blir sagt.. skjønner ikke hvorfor alle får og forholder seg til de samme retningslinjene??? Jobber selv i barnehage, de må ikke vaske yttertøy hver dag. Anonymkode: b77f4...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #11 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, absinthia skrev: Dersom noen har vasket dressen og ikke fått den tørr, putter vi den i tørkeskapet. Kan være litt vanskelig om de skal møte ute når de kommer. Her er halve gruppen delt i to, og så møter ene gruppen ute og den andre inne. Anonymkode: 096f2...dd5
absinthia Skrevet 6. mai 2020 #12 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan være litt vanskelig om de skal møte ute når de kommer. Her er halve gruppen delt i to, og så møter ene gruppen ute og den andre inne. Anonymkode: 096f2...dd5 Da tar man andre uteklær på. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #13 Skrevet 6. mai 2020 De møter ute ja. Og til deg som foreslo å bruke forskjellig tøy, jeg har bare én parkdress og har ikke tenkt å kjøpe flere for å etterkomme dette hysteriet. ts Anonymkode: 21d15...b46 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #14 Skrevet 6. mai 2020 Nei, vi har ikke fått noe beskjed om det. Vi tar med ingenting fra barnehagen uten om ungen så klart. Alt annet som flasker og ting skal de vaske selv, stativer og husker osv. Hadde ikke vasket det, om det var litt skittent hadde jeg bare tatt det med en våt klut. yttertøy er dyrt i seg selv. Anonymkode: 1b93f...5df
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #15 Skrevet 6. mai 2020 Vi lar utetøy stå på Kohorten den veka. Sender alt utetøy med heim kvar fredag. Alt anna blir sendt med heim kvar einaste dag. Anonymkode: c0ef4...dcd
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #16 Skrevet 6. mai 2020 Ha ei oppvaskbørste og en klut liggende ute, spyl av regntøy osv som tåler vann. Tørk ellers lett av med en klut. Trenger absolutt ikke å vaske i maskinen hver dag, hva i alle dager har de fått for seg. Angående parkdressen så ville jeg tørket av synlig skitt med en fuktig klut. Anonymkode: 46416...0d1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #17 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ha ei oppvaskbørste og en klut liggende ute, spyl av regntøy osv som tåler vann. Tørk ellers lett av med en klut. Trenger absolutt ikke å vaske i maskinen hver dag, hva i alle dager har de fått for seg. Angående parkdressen så ville jeg tørket av synlig skitt med en fuktig klut. Anonymkode: 46416...0d1 Som nevnt tidligere, barnet mitt sitter på fanget eller i vognen sin. Har aldri noensinne kommet hjem med flekker eller møkk på utetøy. Anonymkode: 21d15...b46
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #18 Skrevet 6. mai 2020 Det eneste vi har fått beskjed om fra vår barnehage er at barnet skal komme i nye rene klær hver dag, mens yttertøyet blir barnet hentet i uansett siden vi ikke får gå inn. Annet yttertøy som vi har liggende i barnehagen som regntøy blir sendt hjem som vanlig siste dag i måneden for vask. Anonymkode: 5ce05...f09
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #19 Skrevet 6. mai 2020 Jeg har som vane at alt utetøy som er brukt i løpet av barnehagedagen tar jeg med hjem. Da får jeg tørker det skikkelig på badet hvis det er fuktig/bløtt også går jeg stort sett over det meste med en fuktig klut hvis det er flekker/skitt. Regnklær spyler jeg og henger til tørk, så ikke det er så veldig skittent til neste bruk. Anonymkode: 6b9b0...985
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #20 Skrevet 6. mai 2020 Vi har ikke fått beskjed om dette, virker veldig unødvendig. Yttertøy vil ikke vare lenge om det vaskes hver dag. I vår barnehage spyler de barna med regntøyet på dersom de er veldig skitne. Om det er skittent innvendig vasker vi det (eller dersom det er fryktelig skittent utvendig) Hvis ikke er det helt poengløst å vaske av det, det blir jo skittent 2 min etter de har tatt det på. Anonymkode: d7e16...41a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå