Gå til innhold

gjerde mot nabo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slik jeg har tolket gjerde loven kan jeg sette et gjerde i tomtegrensa med like mye inn til begge naboer, naboen mener dette er helt feil og jeg må sette det inne hos meg og ikke en cm inn til han. Noen som vet?

Anonymkode: 74e31...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har det noe å si? Et gjerde er da bare noen cm tykt, så sett det akkurat inn på din side og ikke diskuter om noen cm.

Anonymkode: c42f7...a1a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For å si det sånn, her håper jeg du er mer opptatt av å ha et godt forhold til naboen enn av om gjerdet står "5 cm lenger til høyre".

Anonymkode: e5efa...7fd

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.5.2020 den 8.21, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn, her håper jeg du er mer opptatt av å ha et godt forhold til naboen enn av om gjerdet står "5 cm lenger til høyre".

Anonymkode: e5efa...7fd

har ikke noe å si for min del naboen har alt starta "krig" og fjernet en mur som sto 2 cm for nære han vil bare vite hva gjerdeloven sier og hvem som har tolket den rett. Så enkelt og likevel vansklig.

Fikk svar fra kommunen og jeg klarer ikke tolke loven slik og derfor jeg lurer på om noen andre kommer til samme slutning ene eller andre veien.

Anonymkode: 74e31...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er svaret til kommunen da? 

Og hvis du klarer å finne "." på tastaturet blir det litt lettere å lese

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men altså, hvis du vil ha gjerde og ikke naboen, kan du ikke bare sette opp gjerde i grensen inn på din egen eiendom? Verre er det faktisk ikke, men mindre du er ute etter bråk da. 

Anonymkode: 6b97e...89b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt naboforhold begynner med et solid gjerde.

Jeg tror at et gjerde mellom deg og naboen gir deg mer verdi enn de få centimeterne du taper på å ha hele gjerde hos deg. Men en god guide til loven ble linket til lengre oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...