Gå til innhold

Det er jo nesten ikke smitte i Norge nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stod det i en avisartikkel for noen dager siden. 

Hvorfor da skal man være så ekstremt forsiktig på kollektivtransport og kjøpesentre? Det er jo omtrent ingen smitte i Norge.

Anonymkode: 76d48...057

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor da skal man være så ekstremt forsiktig på kollektivtransport og kjøpesentre? Det er jo omtrent ingen smitte i Norge.

Det er smitte og mange lett syke, men ikke nok registrert pga at folk ikke testes.

Anonymkode: 9f103...924

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at smitten mest trolig traff store deler av europa i desember i fjord, så tror jeg ikke det er så smittsomt som media og ekspertene har trodd. 

Vi kjørte en strategi som var basert på at smitten brøt ut mye senere tidspunkt, og at den var da mer smittsom. Klart man får mange smittede og døde når smitten har fått florere fritt i flere måneder før tiltak.

Anonymkode: 19668...5a8

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på at smitten mest trolig traff store deler av europa i desember i fjord, så tror jeg ikke det er så smittsomt som media og ekspertene har trodd. 

Vi kjørte en strategi som var basert på at smitten brøt ut mye senere tidspunkt, og at den var da mer smittsom. Klart man får mange smittede og døde når smitten har fått florere fritt i flere måneder før tiltak.

Anonymkode: 19668...5a8

Faktisk november om man skal tro franskmennene...

Skrevet

Slapp av. Det blir mer enn nok når vi åpner opp nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi.. nettopp dette er noe av grunnen til at vi har lite smitte...?

Ser for meg at du tar av deg redningsvesten mens du flyter i havet. "Hva skal jeg med denne, jeg flyter jo".

Anonymkode: f4bd6...269

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er INGEN som vet hvor mye smitte det er i Norge akkurat nå. Det er lavt pga tiltakene. Det vil bygge seg oppover nå som tiltakene lettes og en ny bølge vil komme på ett tidspunkt senere i år. Det kan jeg nesten garantere når jeg ser hvordan folk begynner å gi blaffen i tiltakene.  Le gjerne av meg nå. men vi kan prates her til høsten/vinteren. 

Anonymkode: c814c...598

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hører at det kryr av pensjonister og barnefamilier på kjøpesentrene nå. Så hvorfor må vi andre holde oss hjemme?

Anonymkode: 71a97...49a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er INGEN som vet hvor mye smitte det er i Norge akkurat nå. Det er lavt pga tiltakene. Det vil bygge seg oppover nå som tiltakene lettes og en ny bølge vil komme på ett tidspunkt senere i år. Det kan jeg nesten garantere når jeg ser hvordan folk begynner å gi blaffen i tiltakene.  Le gjerne av meg nå. men vi kan prates her til høsten/vinteren. 

Jeg har likevel bitt meg merke i at nesten samtlige som før skrev at det eksploderer NÅ eller om to uker, har gått over til å skrive om noen måneder. Så ting går i riktig retning, heldigvis.

Anonymkode: aa380...d59

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hører at det kryr av pensjonister og barnefamilier på kjøpesentrene nå. Så hvorfor må vi andre holde oss hjemme?

Anonymkode: 71a97...49a

Vi må ikke holde oss hjemme, det er ingen forbud mot å gå på kjøpesentre. Kun de i karantene skal holde seg hjemme.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har likevel bitt meg merke i at nesten samtlige som før skrev at det eksploderer NÅ eller om to uker, har gått over til å skrive om noen måneder. Så ting går i riktig retning, heldigvis.

Jeg sier ikke 2 uker. Mange forskere rundt om i verden. Feks USA og Danmark sier det er svært sannsynlig med en bølge nr 2 til høst/vinter. Den kan bli verre om man ikke tar tiltak som avstand osv alvorlig. Pandemier generelt kommer i 3-4 bølger. 2 bølge i spanskesyken og svineinfluensaen feks var mye verre enn den første. 

• Liker 2
Skrevet

Mange flere testes nå enn i starten, men smittet alene går ned. Det ser vi jo bare på sykehuskurven, den går nedover hver eneste dag. Dette kommer til å dø ut før sommeren og jeg tror det blir en vanlig sesonginfluensa etterhvert. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lillyann skrev:

Mange flere testes nå enn i starten, men smittet alene går ned. Det ser vi jo bare på sykehuskurven, den går nedover hver eneste dag. Dette kommer til å dø ut før sommeren og jeg tror det blir en vanlig sesonginfluensa etterhvert. 

Er vel litt naivt å tro at det bare blir med en bølge?? Se så mange som er smittet i verden og det er MANGE som ikke er smittet enda... 

• Liker 3
Skrevet

Den endelige løsningen på Covid19 er en vaksine, og ingenting annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Den endelige løsningen på Covid19 er en vaksine, og ingenting annet.

Og det spørs hvor lenge man er immun evt ved en vaksine. og hvis den muterer må de Kanskje lage nye vaksiner hvert år som med sesonginfluensa..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det spørs hvor lenge man er immun evt ved en vaksine. og hvis den muterer må de Kanskje lage nye vaksiner hvert år som med sesonginfluensa..

Mye mulig, men det er en liten pris å betale. Mutasjoner over tid gir ofte et mildere virus, så det kan godt hende vi bør vaksineres årlig over noen år, men at viruset etter kanskje 5-10 år ender opp som en mild forkjølelse å behovet for vaksine forsvinner.

Anonymkode: 2a0fe...d87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så «bare vent 2 uker» er nå byttet ut med «til høsten/vinteren». Og til høsten/vinteren vil man si «bare vent til våren/sommeren 2021», osv.

Anonymkode: e411d...b97

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så «bare vent 2 uker» er nå byttet ut med «til høsten/vinteren». Og til høsten/vinteren vil man si «bare vent til våren/sommeren 2021», osv.

Anonymkode: e411d...b97

Har jeg noen gang sagt at bølge nr 2 kommer om 2 uker?? NEI. Så slutt å vær spydig..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, tom1986 skrev:

Slapp av. Det blir mer enn nok når vi åpner opp nå. 

Ja, om to uker er det krise.

Anonymkode: b13b7...90b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke 2 uker. Mange forskere rundt om i verden. Feks USA og Danmark sier det er svært sannsynlig med en bølge nr 2 til høst/vinter. Den kan bli verre om man ikke tar tiltak som avstand osv alvorlig. Pandemier generelt kommer i 3-4 bølger. 2 bølge i spanskesyken og svineinfluensaen feks var mye verre enn den første. 

Nei, Damnmark sier at dette nå sannsynligvis dør ut av seg selv.

Anonymkode: 2e084...f82

• Opprett ny...