AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Jeg er i utlandet og har funnet drømmekjolen på nett. Vi skal ha bryllupet i Norge, men kommer ikke til Norge før tre måneder før bryllupet finner sted. Hvordan gjør jeg det da i forhold til prøving av kjolen? Bryllupet er ikke før til neste år, så jeg tenker at det jo kan hende jeg går opp eller ned i vekt til den tid. Jeg tenkte å kanskje kjøpe brudekjolen litt stor, slik at den kan sys inn. Men er det nok å levere kjolen til sydame tre måneder før? Anonymkode: 14e3b...2b8
addict Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Uansett om du prøver kjolen i salong eller ikke så er det ikke sikkert du får prøvd den i riktig størrelse. Jeg var stor da jeg prøvde brudekjoler og ikke mange passet. Endte opp med å kjøpe en jeg måtte slanke meg inn i. Nå er den mange mange kilo for stor og jeg endte opp med å bestille drømmekjolen på nett. Den har jeg også klart å slanke meg ut av, men har dialog med syerske som sier at den kan syes inn heldigvis. Kommer jo til å både ha ny kropp, mage og nye pupper på dagen 😂 Mitt tips: ta nøyaktige mål av deg selv og bestill en som er pittelitt for liten i forhold til størrelsestabellen. For eksempel så stod det at den første kjolen min var 82 i midja men den var for stor allerede da jeg var 88 cm i midja. Den skal jo klemme kroppen og ikke bare sitte utenpå. Du kan alltids slanke deg litt de siste månedene og en syerske kan alltid justere litt inn ved behov. Endret 7. mai 2020 av addict
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 4 hours ago, addict said: Uansett om du prøver kjolen i salong eller ikke så er det ikke sikkert du får prøvd den i riktig størrelse. Jeg var stor da jeg prøvde brudekjoler og ikke mange passet. Endte opp med å kjøpe en jeg måtte slanke meg inn i. Nå er den mange mange kilo for stor og jeg endte opp med å bestille drømmekjolen på nett. Den har jeg også klart å slanke meg ut av, men har dialog med syerske som sier at den kan syes inn heldigvis. Kommer jo til å både ha ny kropp, mage og nye pupper på dagen 😂 Mitt tips: ta nøyaktige mål av deg selv og bestill en som er pittelitt for liten i forhold til størrelsestabellen. For eksempel så stod det at den første kjolen min var 82 i midja men den var for stor allerede da jeg var 88 cm i midja. Den skal jo klemme kroppen og ikke bare sitte utenpå. Du kan alltids slanke deg litt de siste månedene og en syerske kan alltid justere litt inn ved behov. Takk for svar 🙂 Men jeg tenkte det var bedre å bestille en som er litt for stor enn litt for liten, slik at den kan sys inn? Det som er med meg, er at jeg har liten midje i forhold til byste og hofter, så mange kjoler (mener vanlige kjoler, altså) passer perfekt på byste og hofter, men er for store i midjen. Så i slike størrelsestabeller er jeg alltid forskjellige størrelser. ts Anonymkode: 14e3b...2b8
Hasselnøtter Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 Avtal med en syerske i god tid, så hun setter av tid til å ordne kjolen din når du kommer. Da er tre måneder før mer enn nok tid i forkant. Dukker du plutselig opp på døra og trenger hjelp med en gang, kan det bli vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 Ville aldri kjøpt bryllupskjole over nettet. Altfor stor risiko. Den skal sitte perfekt på kroppen og derfor må du i salong å prøve. Anonymkode: 7f77a...2a3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 Jeg kjøpte min på salong og fikk den tilpasset, men helt ærlig ble jeg ikke fornøyd. De hørte ikke på meg når jeg sa at den måtte være strammere rundt hoftene. Hadde havfrue-form og jeg har et tydelig liv, men jeg ble 5-10 cm bredere rundt livet enn jeg skulle vært. Resultatet er at kjolen ikke så like fin ut på meg som den skulle. Jeg bryde meg ikke så mye selve dagen, og er skilt nå så jeg bryr meg enda mindre, men mens jeg fremdeles var gift og så på bildene ble jeg litt lei meg hver gang, for den satt bare ikke bra... Anonymkode: 2bac3...10c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 Jeg kjøpte brudekjole under 3 før bryllupet. Tilpasningen gikk fort. Anonymkode: 59e41...994
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå