AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Herlighet. Så mange vet tydeligvis veldig mye om smittevern og Corona. Og kritisere og kommer med ulike krav.... Hadde ikke myndighetene innført ulike tiltak så hadde de blitt kritisert. Og innfører de tiltak så blir de kritisert. Ingen har vært i denne situasjonen før. Når alt dette er over så kan vi trekke erfaring og kunnskap ut av denne situasjonen. Lei av klagingen. Vi bor i Norge. Vi har NAV og oljefondet. Anonymkode: bacf9...42e 12
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Er ikke helt sikkert på hva du mener med etterpåklokskap og sjarmerende, men til temaet: Jeg synes tiltakene var en panikkreaksjon på en ukjent situasjon, og det må regjeringen få lov til. Men nå må det altså være nok. Det går altfor sakte med gjenåpningen. De må åpne barnehagene sånn som før, ha de vanlige gruppene, vanlig åpningstid, de må åpne skolene for alle trinn snarest mulig. Vi må ha tilbud til folk med psykiske utfordringer, vi må ha fritidsaktivitetene tilbake. Vi må kunne ha møter som normalt. Pengene kan vi heller bruke på å ha antibac og SÅPE tilgjengelig på kjøpesentre, arrangementer, konserter osv. Store arrangementer, fotballkamp, sydentur osv. kan vi eventuelt vente med litt, men de grunnleggende tingene må vi få på plass i samme fart som de ble borte i mars. Nå er det nok, nå er dette bare unødvendig tortur og pengesløsing uten grunn. Anonymkode: 1fc72...0f1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nå er det nok, nå er dette bare unødvendig tortur og pengesløsing uten grunn. Anonymkode: 1fc72...0f1 Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvordan anonyme brukere på KG kan sitte og si dette, når vi er midt i en pandemi? Hvordan i all verdens land og rike skal noen som helst i verden kunne si at dette er unødvendig tortur og pengesløsing? Forstår man ikke konseptet ukjent og uforutsigbart potensielt dødelig virus? Hvordan kan dere forutse om, og eventuelt hvordan, dette viruset skal mutere seg i fremtiden? Jeg har ikke noe problem med å være uenig, men det er denne bastante fasitholdningen jeg bare ikke forstår hvor man finner. Og nei, jeg er overhodet ikke hysterisk. Jeg er ikke i noen av endene på den skalaen, men et eller annet sted på midten. For meg så er dere som befinner dere på endene like hysteriske, så ingen er bedre enn noen andre. Sånn, dagens lille utblåsning fra meg. Ferdig nå. Anonymkode: 6e8a4...f11 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvordan anonyme brukere på KG kan sitte og si dette, når vi er midt i en pandemi? Hvordan i all verdens land og rike skal noen som helst i verden kunne si at dette er unødvendig tortur og pengesløsing? Forstår man ikke konseptet ukjent og uforutsigbart potensielt dødelig virus? Hvordan kan dere forutse om, og eventuelt hvordan, dette viruset skal mutere seg i fremtiden? Jeg har ikke noe problem med å være uenig, men det er denne bastante fasitholdningen jeg bare ikke forstår hvor man finner. Og nei, jeg er overhodet ikke hysterisk. Jeg er ikke i noen av endene på den skalaen, men et eller annet sted på midten. For meg så er dere som befinner dere på endene like hysteriske, så ingen er bedre enn noen andre. Sånn, dagens lille utblåsning fra meg. Ferdig nå. Anonymkode: 6e8a4...f11 Vi kan si det på denne litt morsomme måten: hvis noe ser ut som en katt, høres ut som en katt og oppfører seg som en katt, da er det best å konkludere med at det er en katt. Og ikke en dinosaur. Dette høres kanskje litt tullete ut, men det er faktisk en eksisterende teori i forskning, som sier at hvis alt tyder på noe, da er det som oftest sånn det er. Vi må stole på det vi ser. Det vi ser nå er at viruset ikke er spesielt farlig for 99% av befolkningen. Da er det bare galskap å bruke mer penger og ressurser på strenge tiltak. At viruset kan mutere er noe som gjelder ALLE virus i hele verden. Men vi kan ikke leve i frykt for dette og stenge ned hele samfunnet, og begrense livet på alle mulige måter, bare for sikkerhets skyld. Det vi kan gjøre, er å være forberedt på at det kan komme farlige virus i fremtiden, ha en reserve i helsevesenet som på kort varsel kan mobiliseres (mennesker, sengeplasser), ha lager med store mengder av smittevernutstyr, ha planer utarbeidet for å kunne isolere sårbare grupper tidlig i prosessen, osv. Hvordan dette skal gjøres, kan ikke jeg svare på, men vi har nok eksperter og tydeligvis nok penger til dette. Og først og fremst: vi må ikke stole på at Kina lager smittevernutstyr på kort varsel... Anonymkode: 1fc72...0f1 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Ts her. Dette er/var en helt ny situasjon. Og vi vet ikke om det nå er over. Hva skjer hvis vi nå klapper oss selv på skulderen og sier "Alt er normalt igjen" Også får vi en ny bølge av smitte? Glad jeg ikke er den som må ta avgjørelsen. Anonymkode: bacf9...42e 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Folk som har sammenlignet Corona-virus med Influensa har jo hele veien blitt fullstendig latterliggjort Med rette. Sammenligningen har vært direkte uærlig. Anonymkode: fd855...369 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 På 6.5.2020 den 21.37, AnonymBruker skrev: Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvordan anonyme brukere på KG kan sitte og si dette, når vi er midt i en pandemi? Hvordan i all verdens land og rike skal noen som helst i verden kunne si at dette er unødvendig tortur og pengesløsing? Forstår man ikke konseptet ukjent og uforutsigbart potensielt dødelig virus? Hvordan kan dere forutse om, og eventuelt hvordan, dette viruset skal mutere seg i fremtiden? Jeg har ikke noe problem med å være uenig, men det er denne bastante fasitholdningen jeg bare ikke forstår hvor man finner. Og nei, jeg er overhodet ikke hysterisk. Jeg er ikke i noen av endene på den skalaen, men et eller annet sted på midten. For meg så er dere som befinner dere på endene like hysteriske, så ingen er bedre enn noen andre. Sånn, dagens lille utblåsning fra meg. Ferdig nå. Anonymkode: 6e8a4...f11 Det er jo det som gjør det morsomt. En gjeng med tullinger som gjengir det de leser i forskjellige aviser og på nett. Så serverer de dette som om de har funnet ut av det selv:-). På toppen kaller de andre dumme og kunnskapsløse pga at de ikke har lest det samme like fort som dem selv. Koronatrådene her inne har vært hysterisk morsomme. Anonymkode: afe7b...924
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #8 Skrevet 8. mai 2020 Vi har oljefondet og NAV sier du? Tror du oljefondet er en urokkelig pengebinge som ikke påvirkes av verdensøkonomien? Mesteparten er aksjer plassert i utlandet, og tusenvis av milliarder kan forsvinne i løpet av få dager. Og krona kan synke til bunns. Da sitter man igjen med verdiløse aksjer og verdiløse kroner. Pga. denne sinnssyke politikken som har blitt ført. Til dere som mener dette var en helt ny situasjon. Hva var svineinfluensaen da? Det var jo masse dommedagsprofetier ute og gikk fra myndigheters side da også, men de stengte ikke ned hele mannskiten av en klode fordét? Ja, det strøk med noen, men det hadde minimal påvirkning på verden som helhet. Anonymkode: b1252...8a9
Anbefalte innlegg