AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Jeg jobber med en kollega som har blitt venninnen min, men de siste månedene synes jeg hun har vist litt merkelig oppførsel. Greia er at hun bare plutselig ikke gidder å svare på meldinger. Hun kan ta initiativ til en samtale og jeg svarer og stiller spørsmål tilbake også svarer hun plutselig ikke enda hun har lest meldingen. Hun kan spørre hva jeg gjør så svarer jeg og spør tilbake også svarer hun bare ikke. Dette skjer flere ganger i uken og har skjedd de siste månedene. Vi har kjent hverandre i over 1 år. Hun har også kommet til meg for trøst da det hendte noe i livet hennes, jeg svarte og stilte opp for henne. Tilbudte henne å bo hos meg i en periode og føler jeg virkelig brydde meg. Så skjedde det noe vondt i mitt privatliv og jeg skrev en ganske lang og utleverende melding som ble lest, men ikke svart på. Har spurt henne om det, men hun avfeier det med at hun glemmer å svare, som det er en bagatell. Men jeg vet jo hun ikke har et hektisk liv og svarer andre.. Hadde dere godtatt dette og akseptert slikt fra en venn? Vi jobber sammen så det er vanskelig å unngå henne (hjemmekontor nå, men skal jo tilbake i jobb). Anonymkode: a7134...87b
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Jeg synes ikke sånt er greit i et vennskap. Men det er hennes valg, og du har også kommentert det uten at hun har kommet deg i møte. Så da er det bare å innse at hun er slik, at hun ikke bryr seg så mye, tenker jeg. Ville bare sett på det som et overflatisk bekjentskap heretter, og ikke snakket om private ting med henne. Vær høflig, men ikke personlig. Anonymkode: 6ba31...748
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Høres ut som en bruker. du er bra nok når det er noe hun kan få nytte av. sett grenser, vær hyggelig men ikke ta henne for mye inn. dropp å send mld til henne om hun kkke svarer Anonymkode: 0e765...bc0 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Tror jeg hadde latt være å svare, eller svart noe svada som egentlig ikke sier noen ting. "Alt bra her, hvordan går det med deg?" Og ikke forventet noe svar. Kommer det et svar kan du jo gjøre som hun gjør. Lese den og la være å svare. Anonymkode: 7a9c6...caa 2
Gjest Kaffemonster Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Tror dere bare forblir venner på jobben siden hun viser så lite hensyn. Ikke del noe personlig med henne igjen. Hun bare utnytter deg når hun trenger deg.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 Her hadde jeg nok kommunisert etter hennes metode tilbake, og sett om det kom noe mer initiativ tilbake. Hadde det ikke gjort det måtte jeg tenkt litt om jeg da enten vil ha henne i livet mitt forde, eller om jeg rett og slett ikke tar noe mer initiativ selv og bare la det dø ut. Anonymkode: 2f2bf...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #7 Skrevet 9. mai 2020 Sånne finnes det utrolig mange av har jeg erfart. De tenker mest på seg selv hele tiden. Jeg har slutta å analysere årsakene bak så mye, men det jeg har gjort er å ikk regne med de. Har jeg et problem snakker jeg med de to nærmeste venninnene mine. Vi støtter hverandre i tykt og tynt, og det går begge veier. De andre, som det er flere av, ser jeg ikke på som nære venninner jeg kan regne med. De er fine til å gå på tur med, kafé, shoppe etc. En kan si at de havner i en annen "klasse". Anonymkode: 35047...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #8 Skrevet 9. mai 2020 Hadde ikke delt privat med henne. Då slipper du å bli såret selv. Har erfart dette selv i år. Skal slutte med dette selv. De er ikke venner,men bare en kollega. Anonymkode: 9a4f9...083
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #9 Skrevet 9. mai 2020 Jeg har sett denne tråden er par ganger og lurt på om jeg skulle svare eller ikke. Og jeg bestemte meg først for å ille svare fordi jeg viste at folk misforstår mye, ofte med vilje. Men jeg svarer ut i fra mitt ståsted; Jeg har ikke så mange venner, men er blitt gla i noen på jobben. Vi sender Snap, er venner på instagram, ringer hverandre om det er noe men av og til åpner jeg ikke Snap, og av og til svarer jeg ikke på meldinger. Jeg leser de, og enten er jeg opptatt der og da eller så orker jeg bare ikke. Men slik er heldigvis de med meg og. Det er ikke noe forferdelig, eller noen som verken er brukt eller føler seg misbrukt av det. Om jeg sender noen meldinger til venner men ikke får så mye igjen en stund så går det greit. Jeg bruker ikke vennene mine selv om jeg ikke svarer de... Og omvendt. Men igjen dess flere svar du får fra de som aldri har vært i din venninnes sko dess mindre ønsker jeg egentlig å fortelle om hvorfor det kan være at hun er glad i deg selv om ikke svarer på alt/er der 100% For deg... Men det jeg vil si er at selv om en er glad i folk og samtidig ikke svarer de alltid så betyr ikke det at en bruker folk. Anonymkode: 9d361...788 3
Gjest Alkoholist Skrevet 9. mai 2020 #10 Skrevet 9. mai 2020 Gjør det samme mot henne neste gang hun vil prate, så kan hun se om hun synes det er like greit selv.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #11 Skrevet 9. mai 2020 14 minutter siden, Alkoholist skrev: Gjør det samme mot henne neste gang hun vil prate, så kan hun se om hun synes det er like greit selv. Igjen-les svaret over deg, jeg hadde ikke reagert om noen ikke hadde svart meg samme dag, men likevel ikke ment at jeg hadde fornærmet noen. Om en føler som ts, drit dette; si det med ord... Bruk ordene dine på å si ; dette sårer meg... Om venninna til ts, hadde "brukt" den metoden til meg hadde jeg absolutt trodd at alt mellom oss var bra. Jeg hadde aldri forstått dette pasaiv agresiv tullet som du her foreslår, det blir for ungdomsskole. Er ikke vi her voksne folk? Bruk ord, formidle at en er glad i hverandre men at støtte bør gå begge veier... osv osv... igjen- dette pasiv-argesive blir helt idiotisk. Anonymkode: 9d361...788 1
Gjest Alkoholist Skrevet 9. mai 2020 #12 Skrevet 9. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Igjen-les svaret over deg, jeg hadde ikke reagert om noen ikke hadde svart meg samme dag, men likevel ikke ment at jeg hadde fornærmet noen. Om en føler som ts, drit dette; si det med ord... Bruk ordene dine på å si ; dette sårer meg... Om venninna til ts, hadde "brukt" den metoden til meg hadde jeg absolutt trodd at alt mellom oss var bra. Jeg hadde aldri forstått dette pasaiv agresiv tullet som du her foreslår, det blir for ungdomsskole. Er ikke vi her voksne folk? Bruk ord, formidle at en er glad i hverandre men at støtte bør gå begge veier... osv osv... igjen- dette pasiv-argesive blir helt idiotisk. Anonymkode: 9d361...788 Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å bry meg noe mer om en person jeg hjalp gjennom en tøff tid, som i ettertid ikke engang gidder å svare på en melding hvor jeg utleverer noe sårbart.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #13 Skrevet 9. mai 2020 9 minutter siden, Alkoholist skrev: Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å bry meg noe mer om en person jeg hjalp gjennom en tøff tid, som i ettertid ikke engang gidder å svare på en melding hvor jeg utleverer noe sårbart. Ok,det er selvsagt helt greit, men fatter fremdeles ikke hvorfor du ville brukt dette ungdomskole greiene som pasiv agresiv? Hvorfor ille bare si det... Anonymkode: 9d361...788
Gjest Alkoholist Skrevet 9. mai 2020 #14 Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok,det er selvsagt helt greit, men fatter fremdeles ikke hvorfor du ville brukt dette ungdomskole greiene som pasiv agresiv? Hvorfor ille bare si det... Anonymkode: 9d361...788 Fordi når man opplever at noen tar igjen med samme mynt, kan man kanskje se seg selv.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #15 Skrevet 9. mai 2020 Hvor står er alder forskjellen? Har ei venninne som er 22 og kollegeren hennes er 45+ som ringer hennes sender melding utenom jobben. Venninnen min vil ikke vare venn med henne i det private men bare på jobb. Anonymkode: 2161f...601
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #16 Skrevet 10. mai 2020 Jeg har/hadde en lignende «venninne». Hun spurte om hjelp til noe, og jeg stilte opp, bl.a. til hundepass i ukesvis. Hun svarte sjelden på sms hvis den ikke dreide seg om henne eller hunden. Hun glemte annet jeg hadde fortalt, og snakket bare om seg selv og hunden. Nesten hver dag. Jeg var med på hvert veterinærbesøk, men fikk beskjed om å holde kjeft der, og ikke fortelle hvor syk hunden var. Heldigvis ble den avlivet likevel. Da sluttet hun helt å svare på sms fra meg, og hun ringte ikke mer. Svarte hvis jeg ringte, men ville ikke ha besøk. Før hadde hun spurt om besøk flere ganger i uka, selv om jeg var i en annen del av landet. Så kom koronasituasjonen og hun begynte ringe og mase om at jeg måtte komme på besøk. Jeg gjentok gang på gang at man ikke bør reise på besøk, og jeg ville ikke ta kollektivtransport i timevis. Mulig jeg tar feil, men jeg synes din situasjon kan minne litt om min. Hadde jeg hatt en slik kollega, ville jeg ikke snakket om noe personlig med henne mer. Men latt vennskapet dø sakte ut. Er vennskapet så ensidig synes jeg ikke det er ekte vennskap. Anonymkode: e415b...2d0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #17 Skrevet 10. mai 2020 12 minutter siden, Alkoholist skrev: Fordi når man opplever at noen tar igjen med samme mynt, kan man kanskje se seg selv. Igjen nei!! Dette blir så utrolig dustete, som en 8. Klassing som prøver på sin nerdete måte å si noe til noen.. som sagt vi er en gjeng med gode venner som ikke nødvendigvis åpner hverandres snapp på noen dager, ikke orker å svare hver gang det er et pling i tlf. Jeg vet at mine venner er gla i meg og jeg i de. Jeg har ikke noe problem med dette. Men om det en dag skulle dukke opp en på jobben og hun skulle bli "En av gjengen" men bli "snurt" fordi vi ikke gav hun den oppmerksomheten hun trodde vi skulle gi hun, eller det vennskapet så hadde vi alle ikke forstått viss hun ikke sente en snapp eller en melding på en dag eller to eller 10.. igjen denne passiv aggressive metoden🙄Vi hadde få trodd hun var som oss... oss som ikke tok oss nær av at vi ikke fikk et av at igjen omgående igjen komunikasjon!! KOMUNIKASJON🤝👍 Anonymkode: 9d361...788
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #18 Skrevet 10. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen nei!! Dette blir så utrolig dustete, som en 8. Klassing som prøver på sin nerdete måte å si noe til noen.. som sagt vi er en gjeng med gode venner som ikke nødvendigvis åpner hverandres snapp på noen dager, ikke orker å svare hver gang det er et pling i tlf. Jeg vet at mine venner er gla i meg og jeg i de. Jeg har ikke noe problem med dette. Men om det en dag skulle dukke opp en på jobben og hun skulle bli "En av gjengen" men bli "snurt" fordi vi ikke gav hun den oppmerksomheten hun trodde vi skulle gi hun, eller det vennskapet så hadde vi alle ikke forstått viss hun ikke sente en snapp eller en melding på en dag eller to eller 10.. igjen denne passiv aggressive metoden🙄Vi hadde få trodd hun var som oss... oss som ikke tok oss nær av at vi ikke fikk et av at igjen omgående igjen komunikasjon!! KOMUNIKASJON🤝👍 Anonymkode: 9d361...788 Sender du ofte meldinger til kolleger og spør om hvordan det går, og når kollegaen din kommer med samme spørsmål tilbake, så dropper du bare å svare? Avfeier du saklige tilbakemeldinger med «jeg glemte å svare»? Fortsetter du å la vær å svare på meldinger etter dette? Hvis svarer er ja så fortjener du å bli ignorert. Hvis svarer er nei så kan ikke dette sammenlignes med TS’ situasjon. Anonymkode: 529e0...af4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #19 Skrevet 10. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sender du ofte meldinger til kolleger og spør om hvordan det går, og når kollegaen din kommer med samme spørsmål tilbake, så dropper du bare å svare? Avfeier du saklige tilbakemeldinger med «jeg glemte å svare»? Fortsetter du å la vær å svare på meldinger etter dette? Hvis svarer er ja så fortjener du å bli ignorert. Hvis svarer er nei så kan ikke dette sammenlignes med TS’ situasjon. Anonymkode: 529e0...af4 Point is; sånn er jeg og mine kollegaer/venner så denne "straffemetoden" din med å ignorere hadde jeg ikke skjønt var sttaff😄og hvorfor i alle dager skylle jeg skjønne det da denne straffemetoden er såpass barnslig isteden for å si at "hei du sårer meg med å ille svare... fprbka som sagt jeg er en av de som ikke svarer på alt. Anonymkode: 9d361...788
Gjest Alkoholist Skrevet 10. mai 2020 #20 Skrevet 10. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen nei!! Dette blir så utrolig dustete, som en 8. Klassing som prøver på sin nerdete måte å si noe til noen.. som sagt vi er en gjeng med gode venner som ikke nødvendigvis åpner hverandres snapp på noen dager, ikke orker å svare hver gang det er et pling i tlf. Jeg vet at mine venner er gla i meg og jeg i de. Jeg har ikke noe problem med dette. Men om det en dag skulle dukke opp en på jobben og hun skulle bli "En av gjengen" men bli "snurt" fordi vi ikke gav hun den oppmerksomheten hun trodde vi skulle gi hun, eller det vennskapet så hadde vi alle ikke forstått viss hun ikke sente en snapp eller en melding på en dag eller to eller 10.. igjen denne passiv aggressive metoden🙄Vi hadde få trodd hun var som oss... oss som ikke tok oss nær av at vi ikke fikk et av at igjen omgående igjen komunikasjon!! KOMUNIKASJON🤝👍 Anonymkode: 9d361...788 Det handler ikke om å være en "del av gjengen". Kunne ikke brydd meg mindre om det. Det handler om å vise respekt for andre. Det gjør ikke denne venninnen til ts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå