Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare så det er sagt.

Jeg gamer selv. Av og til gjør jeg det. Det er noe jeg liker og som jeg ikke kommer til å slutte med. Men jeg har ingen problemer med å forstå at gaming ikke er spesielt utviklende for et menneske. Unge menn som ønsker å komme noen vei i livet bør fokusere på andre ting

- trening 

- lese bøker

For å nevne noe

Det virker som mange mennesker har gamet ekstra mye i denne Coronatiden. De burde prioritert annerledes. 

Anonymkode: 404ca...e74

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok 

Anonymkode: ba451...b33

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker at det ikke går an å gjøre flere ting? Det er enten eller? 

Anonymkode: 79ca3...cca

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe gaming aldri har blitt så er det glorifisert, snarere tvert i mot. 

Anonymkode: d5b2e...23f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Gaming glorifisert 😂😂😂

Anonymkode: f57bc...6e9

• Liker 5
Skrevet

Er enig i at det skrives mye positivt om gaming for tiden.

Tror det blir veldig glorifisert nå fordi det har vært så mye overdrevent negativt om det i mange år, og at når flere nå får øynene opp for det, vipper det litt over i andre retningen.

Tipper det vil balansere seg ut etter hvert og man kan se at det har både gode og dårlige sider – som alt annet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, semperflorens skrev:

Er enig i at det skrives mye positivt om gaming for tiden.

Tror det blir veldig glorifisert nå fordi det har vært så mye overdrevent negativt om det i mange år, og at når flere nå får øynene opp for det, vipper det litt over i andre retningen.

Tipper det vil balansere seg ut etter hvert og man kan se at det har både gode og dårlige sider – som alt annet.

Enig det du skriver. Det har vært for mye negativt tidligere, men nå har det gått dor langt den andre veien.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var negativt veldig lenge, så ble det en hype rundt det og nå er det forbudt å si noe negativt.

Jeg jobbet med undervisningsmateriell før og fikk beskjed om å publisere positive saker på sosiale medier om unge gutter og gaming. Årsaken var at det var noe lærere var opptatt av nå. Jeg syntes det var i overkant, men vi måtte bøye oss etter det politisk korrekte hvis vi skulle selge skolebøker. 

Jeg kan være med på å at det ikke er like negativt som mange har ment tidligere, f.eks. ved at man er sosial på en annen måte, lærer engelsk, noe strategi osv. Men at det er en spesielt positiv ting for unge menn å bruke tiden på? Nei. 

Anonymkode: 0a5d2...a19

• Liker 3
Skrevet

Hvor er det en mener å se denne "glorifiseringen"? Jeg oppfatter at det har vært temmelig mye negativt fokus temmelig lenge og at det nå er mer balansert, kanskje med unntak av at "woke" har tatt over stafettpinnen fra de konservative som kritiserte før. 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, herzeleid skrev:

Hvor er det en mener å se denne "glorifiseringen"?

Sent på 90 tallet - tidlig 2000 tallet ble det sett på som en nerdeting.

I dag er gaming blitt mainstream.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt mye mer aksept for det parallelt med digitaliseringen av samfunnet.

Må tilbake til første halvdelen av 2000-tallet hvor et flertall fortsatt ble stigmatisert..

Anonymkode: 3f7af...9a9

Skrevet
24 minutter siden, hocane skrev:

Sent på 90 tallet - tidlig 2000 tallet ble det sett på som en nerdeting.

I dag er gaming blitt mainstream.

Men det er vell ikke glorifisering?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snart er det gaming du ser på når du skal se sporten på TV.. velkommen til det nye samfunnet ☺️

Anonymkode: d2ef7...c9b

AnonymBruker
Skrevet

At unge i dag kan velge gaming som studie, eller karrierevei, er skremmende for fremtiden. En knakende forretningsidé, for han oldisen som var for gammel til å spille, men skjønte hvordan man kunne gjøre det til big business. Aner ikke om det var det som skjedde. Synes bare hele tanken er absurd.

Anonymkode: e51a1...596

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at det er noe eksklusivt eller spesielt med gaming. Jeg gjør det fordi det er avslappende og underholdende.

Anonymkode: e5442...8f5

• Liker 1
Skrevet

Synes egentlig det å gå ut i naturen er mye sunnere enn gaming. Burde vært mer fokus på naturen

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2020 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Unge menn som ønsker å komme noen vei i livet bør fokusere på andre ting

På 6.5.2020 den 19.01, AnonymBruker skrev:

Men at det er en spesielt positiv ting for unge menn å bruke tiden på? Nei. 

Anonymkode: 0a5d2...a19

Hva med unge kvinner?

Anonymkode: 9a825...2ea

• Liker 2
Skrevet

Folk får game så mye de vil. Ikke noe jeg bedriver tiden med.

Er ikke noen fan av at det blir kalt e-sport, og jeg blir regelrett pinlig berørt når jeg ser reklamer på tv av folk som spiller Counter Strike, og det er attpåtil kommenterer som skriker av engasjement.

Det er jo forsåvidt markedet som bestemmer, og det ligger jo mange penger i det for tiden. Men jeg ser ikke på det som sport å trykke på noen knapper.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Cinnamondiva skrev:

Synes egentlig det å gå ut i naturen er mye sunnere enn gaming. Burde vært mer fokus på naturen

For det er ikke fullt mulig å gjøre begge deler? Jeg både gamer, trener på treningssenter 4 dager i uka ( da de holdt åpent ) og går turer ute i naturen. Det MÅ ikke være enten eller her i verden. ;)

Anonymkode: cc561...849

• Liker 1
Skrevet

Det som er problemet, synes jeg da, er at gaming blir fokusert på. Men ikke skjermtid. Tenåringsjenten som sitter på pc/mobil/ipad hele dagen er mer unnskyld enn gutten som gamer hele dagen. Jeg synes skjermtid er skjermtid, og at voksne også bør bli bevisst skjermtiden sin😊 så er det for meg ikke så veldig relevant om det er gaming, kvinneguiden eller tiktok, det er tidsbruken og hva det går på bekostning av. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...