Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det spesielt lav lønnsøkning i år, eller prøver sjefen min seg på no monkey business..? Hvor mye har du gått opp i lønn i år?

Jeg har gått opp 1,475%...

Anonymkode: aebc5...d28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ned 15% :(

Anonymkode: de0d7...cdc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger an til å få den lønnsøkningen jeg ønsker meg, forhandlingen har blitt utsatt pga. corona, men har fått bekreftelse på at det ikke er noe grunn til bekymring

Jeg jobber privat, og arbeidsplassen har ikke blitt påvirket av korona og/eller oljeindustrien

Så det kommer jo veldig an på hva du jobber med, noen har mistet jobben, andre har gått ned i lønn, sykepleierne går nok opp i lønn :)

Anonymkode: 19f8f...8fd

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger an til å få den lønnsøkningen jeg ønsker meg, forhandlingen har blitt utsatt pga. corona, men har fått bekreftelse på at det ikke er noe grunn til bekymring

Jeg jobber privat, og arbeidsplassen har ikke blitt påvirket av korona og/eller oljeindustrien

Så det kommer jo veldig an på hva du jobber med, noen har mistet jobben, andre har gått ned i lønn, sykepleierne går nok opp i lønn :)

Anonymkode: 19f8f...8fd

Jeg jobber også privat, og vi er heller ikke påvirket av corona, hverken positivt eller negativt.

TS

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ned 15% :(

Kan jeg spørre hva som jobber med/som?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig er alt fryst. Ingen lønnsøkning før man ser hvordan dette påvirker bedriften. Synes det er helt fair. 

Anonymkode: f74ed...7e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utsatt til høsten. Jeg jobber i det offentlige, men hvis frontfagene får lave tillegg, får vi også det. 

Anonymkode: 29bdc...3a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ekstra surt at coronaen kom i år, det var endelig forventet et brukbart oppgjør. Isteden ble hele greia utsatt, og jeg forventer i beste fall smuler til høsten. 

Anonymkode: 87ed4...797

AnonymBruker
Skrevet

Utsatt til høsten. Men jeg har god lønn. Så det bekymrer meg ikke.

Anonymkode: 51cd6...636

AnonymBruker
Skrevet

Gjekk nettopp opp sirka 15000 i måneden pga forfremmelse, forhandlinger er i utgangspunktet lagt til høsten. Uror meg ikke for den egentlig. 

Anonymkode: 0701e...096

AnonymBruker
Skrevet

Går nok ned i lønn, alt kollapset pga. korona.

Anonymkode: 194a1...c2b

AnonymBruker
Skrevet

Ca 6 kroner i timen.

Anonymkode: a65a6...04b

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt lønnsøkning på flere år

Anonymkode: 88ace...4ce

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått noen runder med applaus. Utover det ikke en dritt.. (hilsen sykepleier i kommunen..)

Anonymkode: f8ad4...b48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klapp fra Norges befolkning.

Anonymkode: e5b3a...578

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I og med de sentrale hovedforhandlingene er flyttet til høsten har ingen bedrifter kunne hatt lokale lønnsforhandlinger. 
Av der har heller ingen som ligg under hovedavtaler kunne fått lønnsoppgjøret sitt i år. Noen har fått skjevhetsjusteringer eller lønnsjustering mht lønnstrinn eller endret stilling, men det faktiske lønnsoppgjøret blir tidligst gjennomført sent i høst med tilbakebetaling til 1 Juli. 
Uansett - det blir ikke noe jubelår for særlig mange i år om man ikke jobber innenfor dagligvare eller tilsvarende som har vært uberørt av Korona.

Også i staten vil det bli svært magert mht at de vet oppgjørene i privat sektor blir veldig lave.

Gjetter på et sted mellom 1 - 1,5% i snitt, hvor høyest er i offentlig sektor. Dvs reallønnsnedgang  for alle.

Anonymkode: 1895c...391

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hva som jobber med/som?

TS

Konsulent i oljebransjen, reduksjon pga corona/oljepris. Ikke noe morsomt, men glad jeg har jobb. Reduksjonen er (forhåpentligvis) midlertidig. 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått noen runder med applaus. Utover det ikke en dritt.. (hilsen sykepleier i kommunen..)

Anonymkode: f8ad4...b48

Jeg har ikke klappet for dere.

Derimot har jeg kjempet/argumentert for sykepleiernes lønnsøkning ved å støtte underskriftskampanjer, promotering i sosiale medier samt skrevet leserinnlegg i digitale aviser. Fordi dere sykepleiere fortjener høyere lønn og bedre betingelser. For meg (og veldig mange andre) dere helt uerstattelige!

Anonymkode: 47b08...210

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Klapp fra Norges befolkning.

Anonymkode: e5b3a...578

jeg blir kvalm av hvor utakknemlige mange offentlige ansatte er for å ha trygg jobb.

For min del vil jeg nok gå ned i lønn i år hvis ikke jeg mister jobben, konsernet har sagt opp 700stk i dag og flere oppsigelser vil komme.

Anonymkode: 94845...efb

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det spesielt lav lønnsøkning i år, eller prøver sjefen min seg på no monkey business..? Hvor mye har du gått opp i lønn i år?

Jeg har gått opp 1,475%...

Gått ned 70% så langt.

Anonymkode: adf50...0d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...