AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Regjeringen kommer med den ene krisepakken etter den andre, og hver gang sitter jeg og nesten kjenner på grådigheten. Jeg er klar over at vi har et oljefond, men skal vi pøse på til det tar slutt? Hvor kommer de pengene fra? Når vi tidligere har måtte spare på alt, prioritert hvor pengene skal gå, så flyger millionene avgårde nå. Hvordan blir det da med de andre postene i regjeringens budsjett, som ikke direkte omhandler koronaen? Kan noen forklare meg? Anonymkode: 0c9f4...c18
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Det er oljepenger vi bruker nå. Mye av pengene er nok "tapt", men jeg regner med at de vil innføre noen nye skatter og avgifter når alt dette er over, for å bøte på tapet. Anonymkode: 59504...707
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Pengene lånes av fremtidige generasjoner. Det vi bruker i dag må våre barn og barnebarn betale tilbake. Anonymkode: 9a324...a30 1
OPIgirl Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Regjeringen kommer med den ene krisepakken etter den andre, og hver gang sitter jeg og nesten kjenner på grådigheten. Jeg er klar over at vi har et oljefond, men skal vi pøse på til det tar slutt? Hvor kommer de pengene fra? Når vi tidligere har måtte spare på alt, prioritert hvor pengene skal gå, så flyger millionene avgårde nå. Hvordan blir det da med de andre postene i regjeringens budsjett, som ikke direkte omhandler koronaen? Kan noen forklare meg? Anonymkode: 0c9f4...c18 Oljefondet så klart. Det var 8256 milliarder kroner i utgangen av 2018. Nå er det nok en del milliarder mer.Pluss alt det andre staten drar inn av skatter og avgifter og Gud vet hva. Endret 6. mai 2020 av OPIgirl
Anbefalte innlegg