Gå til innhold

Noen milliarder her og noen milliarder der - hvor kommer pengene fra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regjeringen kommer med den ene krisepakken etter den andre, og hver gang sitter jeg og nesten kjenner på grådigheten. Jeg er klar over at vi har et oljefond, men skal vi pøse på til det tar slutt? Hvor kommer de pengene fra? 
Når vi tidligere har måtte spare på alt, prioritert hvor pengene skal gå, så flyger millionene avgårde nå. Hvordan blir det da med de andre postene i regjeringens budsjett, som ikke direkte omhandler koronaen? 

Kan noen forklare meg? 

Anonymkode: 0c9f4...c18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er oljepenger vi bruker nå.

Mye av pengene er nok "tapt", men jeg regner med at de vil innføre noen nye skatter og avgifter når alt dette er over, for å bøte på tapet.

Anonymkode: 59504...707

AnonymBruker
Skrevet

Pengene lånes av fremtidige generasjoner. Det vi bruker i dag må våre barn og barnebarn betale tilbake.

Anonymkode: 9a324...a30

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen kommer med den ene krisepakken etter den andre, og hver gang sitter jeg og nesten kjenner på grådigheten. Jeg er klar over at vi har et oljefond, men skal vi pøse på til det tar slutt? Hvor kommer de pengene fra? 
Når vi tidligere har måtte spare på alt, prioritert hvor pengene skal gå, så flyger millionene avgårde nå. Hvordan blir det da med de andre postene i regjeringens budsjett, som ikke direkte omhandler koronaen? 

Kan noen forklare meg? 

Anonymkode: 0c9f4...c18

Oljefondet så klart. Det var  8256 milliarder kroner i utgangen av 2018. Nå er det nok en del milliarder mer.Pluss alt det andre staten drar inn av skatter og avgifter og Gud vet hva.

Endret av OPIgirl
  • Opprett ny...