Gå til innhold

Bruke tomatsuppepose som base til bolognese kjøttsaus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lite penger men har pasta, gulrot, noen kjøttboller, basilikum og ketchup. Hvis jeg holder av en del vann og tilsetter ketchup kan tomatsuppen funke som en slags base? Noen som har prøvd?

Anonymkode: d1360...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skal vel gå bra. 

Anonymkode: 19811...06b

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du kan jo prøve, men..:unsure:

AnonymBruker
Skrevet

Jada funger bra det! Blir ikke bolognese, men blir fortsatt bra! (gjorde det samme for 1 år tilbake) 🙂

Anonymkode: 1f11f...1c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville spandert en tier på en boks hakkede tomater, det vil heve smaken betraktelig.

Anonymkode: 08f47...7d2

• Liker 2
Skrevet

Ja men dropp ketsjup, det blir for søtt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg pleide å lage det som barn. Barna digget det, men de voksne syntes det var litt kjedelig tror jeg. 

Anonymkode: 8b644...181

AnonymBruker
Skrevet

Bolognese blir det selvfølgelig ikke. 

Men det kan bli en brukbar tomatsaus til kjøttbollene. Men jeg ville droppet ketchupen. Blir fort for søtt. Har du noe krydder (f. eks. basilikum, oregano, timian) du kan tilsette? 

Anonymkode: 8dda5...791

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bolognese blir det selvfølgelig ikke. 

Men det kan bli en brukbar tomatsaus til kjøttbollene. Men jeg ville droppet ketchupen. Blir fort for søtt. Har du noe krydder (f. eks. basilikum, oregano, timian) du kan tilsette? 

Anonymkode: 8dda5...791

Jeg ville også tilsatt krydder og hatt i mindre væske i suppa. Har lest et sted at man kan kutte ut femti prosent av væske, men har aldri prøvd denne varianten og har ingen link. Problemet er at det kan bli for salt. Kjøttbollene inneholder jo også salt, det ville blitt bedre med kjøttdeig (usaltet). Evt. ha en skalk loff i sausen som trekker til seg saltet, vet ikke om det fungerer. 

Noen sier ketchup, det er jo temmelig søtt, så kanskje ha i litt, men smak deg frem. 

Hvordan gikk det forresten? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...