Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er tydelig at smaken spiller veldig inn her! For min del har jeg hatt både Nespresso, Dolce Gusto og Tassimo. For min del synes jeg Dolce Gusto-kapslene jeg bruker er de som smaker best, men det er jo et hav av smaker til alle løsningene.

For ikke å snakke om at det er relativt stor forskjell på den billigste maskinen og en dyrere, selv innen de ulike kapseltypene. Enkelte maskiner har ikke automatisk vannmengde/automatisk stenging, andre maskiner kan være bedre på temperatur og lignende.

Jeg ville undersøkt kapselutvalget i butikken jeg handler i fast, og hørt litt om prøvesmaking hos venner/familie, disse maskinene har jo blitt veldig vanlig å se rundt om. Jeg husker jeg kjøpte "prøvekit" med nespressokapsler, som ga meg mulighet til å smake en del forskjellig. Noe tilsvarende finnes også til Dolce Gusto, men den kapselpakken fulgte med maskinen da jeg kjøpte den.

Anonymkode: 4072a...bc9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med en liten presskanne og en kaffekvern? Fks:

https://www.skousen.no/kjokkenutstyr/kaffe-te/kaffekvern/product/wilfa-wscg-2-kaffekvern/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=productsearch&utm_term=Wilfa WSCG-2 kaffekvern

Ellers kan jeg anbefale Nespresso sine maskiner, om det er kun kaffe du ønsker å lage.

Anonymkode: 21df9...0a8

Er så lei av gruten! Styre med det et par ganger om dagen første til at jeg ga kapselmaskinene en sjanse. Selvfølgelig er det smaksforskjeller også, men for en kjapp kopp på morran er ikke presskanna praktisk for min del i affal.

Anonymkode: 4072a...bc9

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nespresso, kjøper kapsler på rema

Anonymkode: 79d2a...04e

Meny har fast tilbud, 3 for 2 ☺

Anonymkode: 16383...bf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske kresen i kaffefronten (jobbet som barista tidligere) og synes at av kapselkaffe så smaker Nespresso best. Har Dolce Gusto på kontoret og synes ikke at den er like god. Mye variasjon i Nespressokapslene også. Anbefaler at du drar til Nespressobutikk og forklarer hva slags kaffe du liker , så får du prøve smaksprøver (usikker på om det går per dags dato pga. Corona). De er ekstremt behjelpelige og hyggelige i disse butikkene. Du får også en gjenvinningspose som du enten kan levere til nespressobutikk eller til hvilken som helst Post i butikk. 

Anonymkode: 809b0...dc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Dolce Gusto smaker best. Kjøper kapsler fra kaffekapselen.no Det er det stedet det er billigst Dolce Gusto kaffe i hvert fall. De har også returordning for brukte kapsler. 

Anonymkode: c21ac...bd2

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Hva med en liten presskanne og en kaffekvern? Fks:

https://www.skousen.no/kjokkenutstyr/kaffe-te/kaffekvern/product/wilfa-wscg-2-kaffekvern/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=productsearch&utm_term=Wilfa WSCG-2 kaffekvern

Ellers kan jeg anbefale Nespresso sine maskiner, om det er kun kaffe du ønsker å lage.

Har hatt presskanner av ulik typer før, men syntes det ble for mye søl og det ble etter hvert til at de gikk ut av bruk, selv om jeg i teorien liker konseptet. 

Anonymkode: c1957...ace

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har hatt presskanner av ulik typer før, men syntes det ble for mye søl og det ble etter hvert til at de gikk ut av bruk, selv om jeg i teorien liker konseptet. 

Anonymkode: c1957...ace

Det var meg 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Spiralis skrev:

Det var meg 

Er det kun kaffe du ønsker å lage? Da ville jeg valgt Nespresso.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2020 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Ja, men de på rema har bedre smak. 

Anonymkode: 2226b...222

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2020 den 15.43, Whistler skrev:

Jeg vil anbefale en helautomatisk kaffemaskin fra DeLonghi eller Jura.  Kapselkaffe smaker høgg, og hvem vil bruke ikke gjenvinnbare kapsler i plast og aluminium? Maskinen sparer du inn på et par hundre kopper ift kapsler.

De på nespresso butikken sa at man kunne samle kapslene oppi en pose fra dem og det blir gjenvunnet.. 

Anonymkode: 598d3...cc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2020 den 13.55, AnonymBruker skrev:

De kjøper jeg alltid ❤️ de er veldig gode! Unner jeg meg noe ekstra kjøper jeg fra selve nespresso butikken, sykt god service og man får smaksprøver☺️ jeg synes de er veldig gode. 

Jeg hadde dolce gusto før, men det ble for dyrt, og smakte ikke så godt. 

Jeg liker ikke de på Rema de Starbucks sine, synes de smaker gammel kaffe.. 

Anonymkode: 598d3...cc3

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2020 den 15.43, Whistler skrev:

Jeg vil anbefale en helautomatisk kaffemaskin fra DeLonghi eller Jura.  Kapselkaffe smaker høgg, og hvem vil bruke ikke gjenvinnbare kapsler i plast og aluminium? Maskinen sparer du inn på et par hundre kopper ift kapsler.

På samme måte som en helautomatisk kaffe trenger kaffebønner av god kvalitet (+ en smak du liker), så trenger kapselmaskiner en type kapsler/ smak du liker. Jeg er strålende fornøyd med min Nespresso-maskin og kapselkaffe, og har fått både god og dårlig kaffe servert hos de som har helautomatisk maskin :)   Både kvalitetsbønner og kapsler er dyrt, så hvis prisen er det eneste som gjelder kan man jo bare kjøpe circelkaffe, Extra, eller den billigste pulverkaffen ;)  Og kapslene kan forresten gjenvinnes.

Anonymkode: bfeb3...1ee

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På samme måte som en helautomatisk kaffe trenger kaffebønner av god kvalitet (+ en smak du liker), så trenger kapselmaskiner en type kapsler/ smak du liker. Jeg er strålende fornøyd med min Nespresso-maskin og kapselkaffe, og har fått både god og dårlig kaffe servert hos de som har helautomatisk maskin :)   Både kvalitetsbønner og kapsler er dyrt, så hvis prisen er det eneste som gjelder kan man jo bare kjøpe circelkaffe, Extra, eller den billigste pulverkaffen ;)  Og kapslene kan forresten gjenvinnes.

Anonymkode: bfeb3...1ee

Jeg tror at vi er enige om at kvaliteten på prduktet som serveres er avgjørene.  Man kommer likevel bedre ut med hele bønner enn med kapsler.
Til din siste passasje; "kan gjenvinnes" er ikke det samme som at det gjøres eller e rpraktisk gjennomførbart.  Når man sitter i Norge og snakker pent om miljøtiltak over en kopp kapselkaffe og en flaske kjøpevann, er det realtivt langt mellom liv og lære.

• Liker 2
Gjest Ingaborga
Skrevet

Hadde en Dolce gusto for 3 år siden, likte veldig godt flere av kaffedrikkene man kan kjøpe kapsler til, men sluttet å bruke den fordi kapslene er ganske dyre (relativt til presskannekaffe med havremelk). Nå er jeg student, så økonomien min er kanskje ulik din, så det kan jo spille inn for deg. Har også som personlig mål å minimere avfallet jeg produserer, og sånn sett er kapselkaffe en katastrofe. Dersom det er aktuelt for deg går det an å kjøpe en gjenbrukbar kapsel for mange maskiner (vet ikke hvilke, men et enkelt googlesøk burde vise om det finnes gjenbrukbare kapsler for maskinen du vurderer), så fyller man bare i kaffen i kapselen og setter den inn (tømmer den i søpla og skyller ut etterpå), så det kan jo være noe du kan vurdere.

Dersom du tenker at alternativet til kapsler er pulverkaffe eller stor traktemaskin vil jeg tipse om presskanne, jeg bruker en som rommer 0.3L, som er perfekt for to små kopper kaffe med melk (eller en stor, svart kopp). Ypperlig for min daglige kaffe! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...