Gå til innhold

Dere som har kapselmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker mye mindre kaffe enn før, spesielt hjemme. Det blir to kopper lørdags og søndagsmorgen, så jeg holder for tiden på med pulverkaffe, selv om det ikke er det store. 

Jeg tenker på kapselmaskin, men vet ikke hvilken eller om det er noe bra, så jeg hadde satt svært pris på om dere som har kapselmaskin kunne fortalt om hva dere har, om dere er fornøyd og hva dere ville kjøpt om dere skulle kjøpt i dag. 

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten og en stor rund dolche gusto og er veldig fornøyd med dem begge to. Vil anbefale den som det
er mulig å stille inn vannmengde på, så du ikke trenger å følge med ved hver kopp. Ville nok ha kjøpt dem i dag
også. Det er gull verdt å kunne lage seg en passe varm og fersk kopp, istedenfor å ha med på thermos.  :kaffekopp: :) 

• Liker 1
Skrevet

Dersom du drikker svart kaffe ville jeg personlig anbefalt Nespresso. De har utrolig mange ulike kaffevarianter, og de smaker veldig godt.

Vi har Nescafe Dolce Gusto, og all svart kaffe jeg har prøvd fra den smaker høgg. Jeg liker best cappuccino, og er allikevel fornøyd med Dolce Gusto. Besøket mitt synes den svarte kaffen derfra smaker ok, så mulig det bare er jeg som er kresen. :lol: 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fra dolce gusto. Nescafé. Den er med automatisk vannmengde. Så er bare å sette inn en kapsel og ferdig. Jeg liker ikke kaffe, så perfekt å servere besøk. Samtidig kan man ha en del andre drikker en kaffe til den, som kaffelatte, kakao (både til barn og voksne, pluss med og uten kaffe). Iskaffe og te. 

Hadde Jeg likt kaffe så hadde jeg nok kjøpt en Nescafé, de ser litt mer ordentlige ut, men tror det bare finnes rene kaffe til de. (Vet ikke merkenavn, men den er hakket dyrere, og bruker en annen type kapsler enn dolce gusto sin. De kan man ha melk i og. 

Anonymkode: 57080...510

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en fra dolce gusto. Nescafé. Den er med automatisk vannmengde. Så er bare å sette inn en kapsel og ferdig. Jeg liker ikke kaffe, så perfekt å servere besøk. Samtidig kan man ha en del andre drikker en kaffe til den, som kaffelatte, kakao (både til barn og voksne, pluss med og uten kaffe). Iskaffe og te. 

Hadde Jeg likt kaffe så hadde jeg nok kjøpt en Nescafé, de ser litt mer ordentlige ut, men tror det bare finnes rene kaffe til de. (Vet ikke merkenavn, men den er hakket dyrere, og bruker en annen type kapsler enn dolce gusto sin. De kan man ha melk i og. 

Nespresso ja! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler også Nespresso. :) 

Anonymkode: 878fc...53b

Skrevet

Jeg vil anbefale en helautomatisk kaffemaskin fra DeLonghi eller Jura.  Kapselkaffe smaker høgg, og hvem vil bruke ikke gjenvinnbare kapsler i plast og aluminium? Maskinen sparer du inn på et par hundre kopper ift kapsler.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt Dolce Gusto, men fant aldri en kaffe jeg likte. Kjøpte Nespresso i stedet, mye bedre!

Anonymkode: a5bc8...558

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd nespresso, dolce gusrto og tassimo. Tassimo er best synes jeg. Nesperessoen ble ikke varm nok. dolce gustoen er hel grei, men tassimoen har mye digg kaffe. Jeg er som deg, drikker kanskje 1 kopp kaffe om dagen, og valgte da kapselmaskin. Men med tassimo ble det til at jeg drakk 10 kopper om dagen, og det er dyrt med kapselmaskin. Så kjøpte da dolce gusto, som fungerer helt greit.

Anonymkode: 6278d...e3b

AnonymBruker
Skrevet

Tassimo har jeg, og den er jeg fornøyd med. Har også hatt Dolce Gusto, og de hadde god latte. 

Anonymkode: 25f1e...010

Skrevet

Vi har Dolce Gusto x2, Illy, Tassimo og Nespresso 🙈

Fordeler og ulemper med alle.

Nespresso har best kaffe, hvis du bruker Nespresso sine orginale. Men du får ikke tak i kapslene overalt. Dessuten får du liten mengde kaffe pr kapsel. Du får tak i kapsler som er kompatible overalt.

Dolce Gusto Har helt klart fordelen med at du får tak i kapsler på matbutikken, og mye annet enn bare svart kaffe. Zoega-kaffen er ganske god.

Tassimo har anstendig kaffe, god krema om det er interessant. Vår maskin stopper automatisk, i motsetning til DG (tror du får automatisk DG og forsåvidt) Er ikke helt sikker på tilgjengeligheten på kapslene, da vi tok maskina i bruk samtidig som vi begynte å bestille kapsler på nett.

Den Illy-maskina vi har er ikke i bruk, rett og slett på grunn av plassmangel, så kan ikke si så mye om den egentlig 🙈 Men den er mer avansert, og har melkeskummer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nespresso, kjøper kapsler på rema

Anonymkode: 79d2a...04e

Skrevet

...og som i alle disse trådene er det smaken til den enkelte som taler og ts kan ha en helt annen smak igjen. 
Lykke til i jungelen av anbefalinger, ts. :tommelopp: Jeg er helt sikker på at vi alle ønsker deg den aller beste opplevelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nespresso. Kapslene på rema i aluminium er gode. Jeg resirkulerer kapslene fra rema sammen med kapslene fra nespresso i posen fra nespresso. Lett å bruke og nett maskin. Har en melkeskummer fra bialetti ved siden av til kaffe latte, synes den gir bedre melk enn nespresso sin melkeskummer. 

Anonymkode: 2226b...222

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange og raske svar. :)

Opplever dere at det er enkelt å finne kapsler og variasjon til de maskinene dere har?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Nespresso og er veldig fornøyd. Får tak i kapsler i alle butikker og det er enkelt å bestille på nett fra Nespresso. Har også bestilt kapsler fra kaffekapslen.no.

Anonymkode: b7319...c3a

Skrevet (endret)

Har Nespresso og ville ikke hatt noe annet.  Vi har Dolce Gusto på jobb,  og det er pyton i sammenligning!  Bestiller kapsler fra Nespresso på nett og får de levert hjem etter er par dager.  Elsker kaffen deres,  spesielt den med karamellsmak og vaniljesmak.  Min maskin har melkesteamer, og jeg bruker den daglig.  

Endret av tirben
  • Liker 2
Skrevet

Vi har en maskin fra sendeo som både lager porsjonskaffe og traktekaffe. Den bruker kaffepauser og ikke kapsler, så mer miljøvennlig. Og kan kjøpe friele kaffe til den. Veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg har kapselmaskin fra Tassimo og liker den godt :) Hadde Dolce Gusto tidligere og den var også helt ok. 

Kan du få "prøvesmake" noen kopper fra noen du kjenner TS? Så finner du jo fort ut om det er noe for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...