Gå til innhold

Refund flybilletter Lufthansa - ikke mulig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er f..n meg ikke sant. Jeg skulle fly, men flyet ble kansellert. Jeg får ikke refundert billetten, jeg blir tilbud voucher for å fly senere. Men jeg trenger ikke å fly senere fordi det jeg skulle gjøre dit jeg skulle skulle gjøres da jeg skulle fly.

De sender meg videre til nettsiden jeg kjøpte billetten fra og nettsiden sender meg tilbake til Lufthansa. Så hvem får jeg pengene mine fra? Hvor kan jeg klage i Norge?

Anonymkode: 3627f...66a

AnonymBruker
Skrevet

Prøv forsikringsselskapet?

I henhold til EU reglene skal flyselskapene tilby kompensasjon ved kanselleringer, men slik jeg har forstått det har den tyske staten akseptert at lufthansa skal slippe å betale ut under krisen, så det er nok lite sannsynlig å få noe penger derfra dessverre. Det kan hende EU-kommisjonen setter ned foten men tviler på det i denne situasjonen.

Anonymkode: ba78b...f31

AnonymBruker
Skrevet

Takk for nyttig lenke. Nå er jeg sint. Aldri mer Lufthansa.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder ikke bare Lufthansa, men stort sett alle flyselskap. Det er ikke flyselskapene sin feil, dette er en pandemi så i utgangspunktet trenger ikke flyselskapene betale ut refusjon . Dette er utenfor deres kontroll . Så du kan være så sinna du bare vil

Anonymkode: 66375...813

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette gjelder ikke bare Lufthansa, men stort sett alle flyselskap. Det er ikke flyselskapene sin feil, dette er en pandemi så i utgangspunktet trenger ikke flyselskapene betale ut refusjon . Dette er utenfor deres kontroll . Så du kan være så sinna du bare vil

Men det er ikke tilfellet for SAS og Norwegian?

Anonymkode: 4a143...258

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke tilfellet for SAS og Norwegian?

SAS har det samme, og til dels Norwegian. Hos Norwegian har du vel fått godskjevet poeng  . KLM, AF , QR, de aller fleste har det og det er forståelig. Det er jo heller ikke penger å ta av for å refundere 

AnonymBruker
Skrevet

Det vil jo bli et problem hvis folk ikke får refundert penger for betalte flyturer/ferier i utlandet, og samtidig forventes å legge fra seg solide summer i Norge i sommer. Flere har jo da allerede brukt sitt feriebudsjett. 

Vi har jo betalt 30.000kr for en ferie som ikke blir gjenomført. Og har ikke akkurat mye til overs for bilferie i Norge da.

Anonymkode: f1b93...4a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv reiseforsikringen din, jeg fikk igjen på den pga at det var anbefalt å ikke reise fra FHI. Broren min fikk igjen fra Finnair, så noen flyselskaper betaler ut ved kansellering. 

Anonymkode: 3f3b8...a0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange som ikke leser gjennom vilkårene når de bestiller flybilletter. Bare trykker godkjent og kjøp. Ikke smart!

Men jeg håper de av dere dette gjelder får igjen på reiseforsikringen.

Anonymkode: f4224...6d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om force majeure??

Anonymkode: 9caed...ab4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

SAS har det samme, og til dels Norwegian. Hos Norwegian har du vel fått godskjevet poeng  . KLM, AF , QR, de aller fleste har det og det er forståelig. Det er jo heller ikke penger å ta av for å refundere 

Hos Norwegian kan du velge om du vil ha 20% ekstra i cashpoints, men man kan også velge å få pengene igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

SAS oppgir også på sine sider at man kan få refusjon. 

Skrevet

Reiseforsikringen dekker det. Minus skatt og avgifter. 

Skrevet

Du har krav på pengene tilbake når de kansellerer. 

Ikke godta voucheren, for da regnes det som at du selv har gått med på det. Send en skriftlig klage til flyselskapet med en svarfrist for dem. Når du ikke gjennom med klagen, ta kontakt med de som har utstedt kortet du brukte til å betale reisen og krev pengene tilbake fra dem.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du bla droppe KLM og

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt om force majeure??

Anonymkode: 9caed...ab4

Er mange som ikke skjønner at den kan slå inn

• Opprett ny...