Gå til innhold

Hvilken av disse jobbene/yrkene ville du hatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier i nattstilling på et rolig sted

Sekretær på sykehus

Lektor på vgs

Kan du si hvorfor du ville hatt det yrket, og hvorfor ikke de andre?

Anonymkode: 2a5b5...b17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier på natt: nei, jeg tåler dårlig å jobbe på natt og erfaringsmessig kan det være mye ansvar på den som jobber natt. I tillegg er det veldig usosialt. 
Sekretær: ja, dagstilling er forenlig med familieliv og jobben virker helt Ok. 
Lektor: nei, kunne aldri tenkt meg å undervise. 

Anonymkode: f63e1...612

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, noen flere? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier natt: Nei. Usosialt, belastende, stor arbeidsmengde. 
Sekretær: ja, virker trivelig og sosialt, dog dårlig lønn. Lektor: For mye arbeid vedr. planlegging av undervisning. 

Anonymkode: ebc04...9ca

Skrevet

Fast natt på rolig sted var dønn kjedelig , -og usosialt IMO.

( -Er ikke Spl. -men jobbet natt på institusjon i helse, noen mnd. -Kjedelig.

Kan jo være OK om man utdanner seg, -lese på jobb..? Lange timer om man ikke har noe å gjøre, -var alene ! ).

a.

Skrevet

Sykepleier natt: nei. Jeg er ikke noe nattmenneske. 

Sekretær på sykehus: ja, selv om lønna er lav tror jeg at jeg passer til oppgavene.

Lektor på videregående: nei. Er ikke glad nok i ungdom til at jeg hadde orket. 

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier natt: nei, blir tullerusk av å jobbe natt. Vet at de som fungerer på natt stortrives! 

Sekretær: ja, greie arbeidstider og oppgaver. Noe mindre lønn enn nattarbeid men hadde ofret det fremfor nattstilling. 

Lektor: kunne aldri undervist eller i heletatt jobbet på skole uansett alder. Så dette må være smakssak. 

Anonymkode: 24ca6...7ca

Skrevet

Lektor.  Grunnene er juni, juli og august.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne jobbet natt, da jeg er et nattmenneske, men ikke som sykepleier. Sekretær høres kjedelig ut, men lektor kunne jeg godt ha jobbet som. På en god skole, vel og merke. 

Anonymkode: 629e9...558

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lektor er det eneste jeg kunne vurdert, og ville da ha undervist i norsk og historie :) 

Anonymkode: b6381...28e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives med å jobbe på kontor, så nærmest må vel være sekretær. 

Anonymkode: db325...695

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vurdert noen av disse yrkene i virkeligheten. Men måtte jeg velge hadde det blitt sekretær. 

Anonymkode: 40c72...fa7

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleier i nattstilling på et rolig sted

Sekretær på sykehus

Lektor på vgs

Kan du si hvorfor du ville hatt det yrket, og hvorfor ikke de andre?

Ville helst vært sykepleier. Mange fridager gir mulighet for fri når resten av familien er på jobb/skole. Savner å ha litt fri helt for meg selv. Lønna blir også ganske grei med tillegg. 
Sekretær: Nei, for dårlig betalt. 
Lektor vgs: Kunne i og for det også gjort dette, interessant faglig, men mye lengre arbeidsuker enn sykepleier i nattstilling.

Anonymkode: 218ec...dc4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lektor i vgs og ville aldri byttet jobb. Det å følge ungdom fra de er små 15-16åringer til  de er nesten voksne 19åringer klare for å flytte hjemmefra, gir meg stor glede 

Anonymkode: a341c...d32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk til alle som svarer, det er veldig interessant og inspirerende å følge med😊 svar gjerne flere😊 ts

Skrevet

Lektor på VGS, om jeg måtte valgt mellom de tre. 

AnonymBruker
Skrevet

Lektor -- for da kunne jeg brukt min utdannelse. Likevel om jeg vet hvor mye arbeid som kreves, også på kveldstid, ettersom min samboer er lektor.  Sekretær -- nei aldri, jeg synes det er kjedelig å ha jobb der jeg bare sitter foran pcen, og jeg tror sekretærjobben krever nettopp det. Sykepleier på nattskift -- jeg er riktignok et nattmenneske, men det ville blitt for mye ansvar. Vet det er ofte underbemanning på slike skift (sykepleier på dagtid hadde jeg kunne tenkt meg å være):

Anonymkode: a7dbe...6e3

Skrevet

Ingen av delene. Jeg er ikke noen omsorgsperson, og har ikke tålmodighet med drittunger (uansett alder). Det måtte i så fall blitt sekretær, men jeg mistenker at det er dårlig betalt. 

Skrevet

Min drøm er å være lektor! Ikke pga. undervisningen, altså å stå i klasserommet og forklare, men pga. oppfølgingen med elevene. Retting av prøver. Tilrettelegging, planlegging. Alt det som lærere flest klager over at de må bruke så mye tid på 😂

Jeg kunne nok ikke vært sykepleier, da man må håndtere mennesker på en måte jeg ikke hadde følt meg komfortabel med. Altså stell o.l.

Kunne nok heller ikke vært sekretær på et sykehus, det hadde blitt for tørt for meg. Hadde trengt litt mer direkte kontakt med mennesker og føle at jeg gjør en forskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Sjukepleie på natt: nei, er natt menneske men ikke helse person. Hadde ikke vert rettferdig mot pasientene og synest lønna er for dårlig 

Sekretær: oppsummerer egentlig alt jeg er dårlig i. Papirarbeid, prating i telefon, små prating med folk som kommer innom og i tillegge jobb under fork. 

Lektor: muligens i enkelt fag på litt høyer nivå. Er dårlig i rettskriving så språk utgår, men er rimelig sterk i historie og samfunnsfag. 

Anonymkode: 687b0...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...