Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere gode eller dårlige erfaringer med åpen søknad til stillinger med utdanningskrav? For eksempel rådgiver stillinger i kommune, advokatfullmektig, ingeniør osv.. Jeg har hørt så mye bra og prøvd litt i det siste, men får følelsen av at arbeidsgivere ikke liker det så godt...

Anonymkode: 37da2...bc3

Gjest Fjeud
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere gode eller dårlige erfaringer med åpen søknad til stillinger med utdanningskrav? For eksempel rådgiver stillinger i kommune, advokatfullmektig, ingeniør osv.. Jeg har hørt så mye bra og prøvd litt i det siste, men får følelsen av at arbeidsgivere ikke liker det så godt...

Altså du må jo ha utdannelsen som kreves, så vil det variere fra yrke til yrke. Mange it-selskaper trenger arbeidskraft, stillinger som advokatfullmektig får nok derimot mer enn nok av kvalifisere søkere.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Fjeud said:

Altså du må jo ha utdannelsen som kreves, så vil det variere fra yrke til yrke. Mange it-selskaper trenger arbeidskraft, stillinger som advokatfullmektig får nok derimot mer enn nok av kvalifisere søkere.

Ts. Så klart forutsetter jeg at du oppfyller kriteriene for utdanning og slikt da :)

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Har aldri fått noe respons på åpne søknader (har vært kvalifisert). Ikke et "hei, beklager" engang. Bortkasta tid...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt mer tro på å møte folk (ikke så lett nå) og være åpen på at du er jobbsøker. Faglige seminarer, etc. Da får du vist deg frem som person, og mer enn et papir.

Anonymkode: a031c...5f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk jobb gjennom å sende henvendelse til en kommune. Var egentlig ikke engang en åpen søknad, men en henvendelse om at de hadde ansatt noen stillinger son tidligere hadde vært utlyste. 

Anonymkode: dc4bf...1c5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk jobb gjennom å sende henvendelse til en kommune. Var egentlig ikke engang en åpen søknad, men en henvendelse om at de hadde ansatt noen stillinger son tidligere hadde vært utlyste. 

Ble skrivefeil. Det skulle stå: var ikke engang en åpen søknad, men en henvendelse om hvorvidt de hadde ansatt noen i noen stillinger som kommunen hadde lyst ut tidligere. 

AnonymBruker
Skrevet

Skjer ikke en eneste ting.

Anonymkode: a4089...5f8

Gjest ti10
Skrevet

Tror det kommer an på mange ting. Man kan jo alltids ha flaks, men jeg tror åpen søknad fungerer best i bransjer/på arbeidsplasser der det er mye gjennomtrekk av ansatte, stort behov for vikarer, mange forskjellige stillingsprosenter osv. 

AnonymBruker
Skrevet

sender åpne søknader kun til firmaer som klart og tydelig ønsker slike.

Anonymkode: 730e2...f23

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

sender åpne søknader kun til firmaer som klart og tydelig ønsker slike.

Anonymkode: 730e2...f23

Jeg har også sendt åpne søknader der de har tilrettelagt for dette på sine hjemmesider, men de samme firmaene utlyser stillingene uansett så føler ikke at det er særlig vits å registrere åpen søknad hos dem 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...