Gå til innhold

Selveierleilighet - Styrets mandat

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier en selveierleilighet, hvor de nå har valgt å sette i gang med installering av sentralt brannvarslingssystem. Årsmøte har ikke blitt gjennomført pga corona og jeg har heller ikke mottatt referat eller lignende på at installeringen er blitt godkjent. Er det noen som egentlig vet hva styret kan velge å gjennomføre og hvilke mandater de har når det er selveierleiligheter det er snakk om? 

Jeg er ikke i mot brannvarslingen, men nysgjerrig på hvilke mandat et styre har så lenge sameiet består av selveierleiligheter med tanke på installering i hver leilighet ol. 

Anonymkode: ab035...b44

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Sitat

§ 58.Styrets beslutningsmyndighet

Styret skal ta alle beslutninger som ikke i loven eller vedtektene er lagt til andre organer. Beslutninger som kan tas med et vanlig flertall på årsmøtet, kan også tas av styret om ikke annet følger av lov, vedtekter eller årsmøtets beslutning i det enkelte tilfelle.

Styret kan ikke ta beslutninger eller handle på en måte som er egnet til å gi noen seksjonseiere eller utenforstående en urimelig fordel på andre seksjonseieres bekostning.

Kilde: Eierseksjonsloven

Skrevet

Litt usikker på hva styret kan vedta, men de har ihvertfall unngått problemer med dagsmulkt og eventuelt bruksnekt av bygget da. Vil tippe dere har hatt besøk av brannvesenet ifm generelt tilsyn, og det er funnet avvik fra sikkerhetsnivået i byggeforskriften. Så da må man øke sikkerheten i bygget. FOB er en slem forskrift, og den eneste i landet som har tilbakevirkende kraft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...