AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #81 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er mange økonomiske interesser i reiseliv, så det det kommer til å ta seg opp igjen. Kanskje ikke til 100% samme nivå med usaturer for 2000 tur/retur siden dette ikke er økonomisk bærekraftig for reiseliv/flyselskaper sånn i bunn og grunn, men vi får nok tilbake 90%. Hva som er "unødvendig" er jo et definisjonsspørsmål. Reiseliv er nok ikke like unødvendig for den store delen av lokalbefolkningen i mange land som lever av å selge opplevelser, restaurantbesøk, andra attraksjoner osv. Det er faktisk folks levebrød det er snakk om. Anonymkode: 50442...331 Ja, det kommer til å ta seg opp igjen, men en forandring kommer til å skje her uansett. Og blir helt sikkert endel dyrere å fly. Tror du virkelig de lar det gå tilbake som det var, når det er så krise med klimaet som det er? Da benyttes nok denne muligheten. Med unødvendig reising så mener jeg de som flyr utenlands på ferier mange ganger i året. De som flyr på møter i jobbsammenheng som like gjerne kunne foregått digitalt. Anonymkode: 1d299...680 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #82 Skrevet 6. mai 2020 om 100 år er allting glemt, er jo også et utsagn. Men jo, jeg håper jo de aller fleste tror at det blir bra. For det er jo strengt tatt ikke ett alternativ. Vi er mennesker og trenger å leve, ikke kun eksistere. Så sitte inne i egne hus 90% av tiden vil ikke gi et liv til 90% av oss. Så for min del trenger jeg ikke bli påmint dette, da jeg jo vet det vil bli bra. At livet vil normalisere seg og covid19 er bare noe fjas vi gikk igjennom en gang. Anonymkode: 1bfeb...65e
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. mai 2020 #83 Skrevet 6. mai 2020 Sånt er ikke noe for meg, men hvis andre har glede av det, så kjør på...
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #84 Skrevet 6. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hater det! Og KOHORT! Anonymkode: f6f62...860 Hehe, jeg lurer på om folk flest vet at en "kohort" er en gammel betegnelse fra romertiden på en militær enhet med av 480 infanterister?? Har skolelærerne blitt promotert til løytnanter, og rektor blitt general også eller? Hvem er fjolsene som har innført denne terminologien for barneskolen? Anonymkode: 582fc...529 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #85 Skrevet 6. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: om 100 år er allting glemt, er jo også et utsagn. Men jo, jeg håper jo de aller fleste tror at det blir bra. For det er jo strengt tatt ikke ett alternativ. Vi er mennesker og trenger å leve, ikke kun eksistere. Så sitte inne i egne hus 90% av tiden vil ikke gi et liv til 90% av oss. Så for min del trenger jeg ikke bli påmint dette, da jeg jo vet det vil bli bra. At livet vil normalisere seg og covid19 er bare noe fjas vi gikk igjennom en gang. Anonymkode: 1bfeb...65e Javel? Anonymkode: e0f7b...f89
Silva Pluvialis Skrevet 6. mai 2020 #86 Skrevet 6. mai 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #87 Skrevet 6. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel? Anonymkode: e0f7b...f89 Tror du virkelig ikke det? Tror du dette er noe vi i 2040 bryr oss stort om? Potensialet er der til meget skumle pandemier før eller siden. Covid19 er ikke en av de. Da de fleste som får den kommer ut av det uten lyter. Det finnes virus der ute som dreper unge og gamle, og da kan utrydde menneskeheten. Eller kun 10% overlever. Det er en mulighet som er der. Men vi får krysse fingrene for at det ikke skjer i vår levetid. og da selv innse at covid19 ikke var en så veldig big deal. Anonymkode: 1bfeb...65e
SinfulBby Skrevet 6. mai 2020 #88 Skrevet 6. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er lei av å lese slikt over alt. Vinduer, broer, steiner, trær osv. Er dette en slags terapi for barn? Anonymkode: 3ec4d...3cd Er så MØKK lei! Vi har en fin sånn stubbe utenfor hos oss og av en eller annen jævlig merkelig grunn driver folk å kommer langveis fra for å legge ned malte steiner med «gode ord» på. Det er liksom forbi «alt blir bra»- og alle regnbuene. Vi er over på all slags positivite ord og setninger.. Har ikke noe imot positivitet men herregud er ikke åsted for en ulykke her heller da! 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #89 Skrevet 6. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: om 100 år er allting glemt, er jo også et utsagn. Men jo, jeg håper jo de aller fleste tror at det blir bra. For det er jo strengt tatt ikke ett alternativ. Vi er mennesker og trenger å leve, ikke kun eksistere. Så sitte inne i egne hus 90% av tiden vil ikke gi et liv til 90% av oss. Så for min del trenger jeg ikke bli påmint dette, da jeg jo vet det vil bli bra. At livet vil normalisere seg og covid19 er bare noe fjas vi gikk igjennom en gang. Anonymkode: 1bfeb...65e Men barn vet ikke det. En seksåring har kanskje et bevisst forhold til/hukommelse med vanlig tidsperspektiv fra h*n var 4 (siste året i barnehagen, forrige jul, forrige bursdag, forrige 17.mai, førsteklasse, alt før det var helt annerledes og man var en annen person og levde et helt annet liv), de har nå levd 2,5 måned i denne situasjonen. På samme måte som "neste sommer" ikke finns, og akkurat 7-årsdagen i andre klasse med klassekameratene aldri kan oppleves på nytt, kan h*n heller ikke leve på minnene fra "alle tidligere års 7-årsdager, det har vært så mange av dem før så det er ikke så farlig". Vi som har glemt mye og vært igjennom mye vet at det går over. De har ikke den erfaringen. Anonymkode: 3d640...4a5 3
Anonymburker Skrevet 6. mai 2020 #90 Skrevet 6. mai 2020 (endret) Skjønner meg ikke på de som reagerer negativt på dette. En veldig spesiell ting å irritere seg over, iallefall. Nydelig med positive barn😀 Endret 6. mai 2020 av Expandable86 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #91 Skrevet 6. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kommer til å ta seg opp igjen, men en forandring kommer til å skje her uansett. Og blir helt sikkert endel dyrere å fly. Tror du virkelig de lar det gå tilbake som det var, når det er så krise med klimaet som det er? Da benyttes nok denne muligheten. Med unødvendig reising så mener jeg de som flyr utenlands på ferier mange ganger i året. De som flyr på møter i jobbsammenheng som like gjerne kunne foregått digitalt. Anonymkode: 1d299...680 Ja, det tror jeg - at mesteparten vil ta seg opp - når folk i mange land ikke har det bra økonomisk så benytter de mulighetene de har, og det er f. eks. turisme. Man får like gjerne den motsatte effekten av dårlig økonomi, at klima da går ut vinduet, dessverre. Klimaspørsmål er per i dag først og fremst et overskuddsfenomen man kan tenke på og bruke ressurser på dersom økonomien er god. Er den ikke det så vil det heller ikke være et tema for store deler av verdens befolkning. Den andre siden av dette er at alle de som jobber i reiseliv, flyselskaper og transportselskaper med fokus på turisme ikke vil ha mulighet til å omskolere seg. Noen vil det, men det er mange som ikke kan det. Anonymkode: 50442...331
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #92 Skrevet 6. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at hvis dette her er en så vanskelig tid for mange har de ikke opplevd noen særlig utfordringer i livet. Jeg forstår at de som allerede sliter gjerne opplever forverring i denne tiden, men dette er ikke noe som gjelder hele samfunnet. Dette er en midlertidig tilstand som bare har vart i et par måneder som ikke har hatt noen katastrofe følger for samfunnet. Samfunnet går nesten som normalt igjen. Hva er det som er så ille at man trenger å skrive "det blir bra igjen" overalt? Det virker så kunstig og alt for mye for tingenes tilstand. Anonymkode: 880d9...ed5 Barn har jo ikke det. De aller færreste barn har opplevd noen særlige utfordringer i livet. Denne midlertidige tilstanden er lengre enn en sommerferie for dem. Husker du ikke at du kom på skolen etter ferien og alt var annerledes i august enn det var i juni? Hvordan kan de vite at alt blir bra hvis ingen som har opplevd ting før forteller dem det? Anonymkode: 3d640...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #93 Skrevet 6. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tror jeg - at mesteparten vil ta seg opp - når folk i mange land ikke har det bra økonomisk så benytter de mulighetene de har, og det er f. eks. turisme. Man får like gjerne den motsatte effekten av dårlig økonomi, at klima da går ut vinduet, dessverre. Klimaspørsmål er per i dag først og fremst et overskuddsfenomen man kan tenke på og bruke ressurser på dersom økonomien er god. Er den ikke det så vil det heller ikke være et tema for store deler av verdens befolkning. Den andre siden av dette er at alle de som jobber i reiseliv, flyselskaper og transportselskaper med fokus på turisme ikke vil ha mulighet til å omskolere seg. Noen vil det, men det er mange som ikke kan det. Anonymkode: 50442...331 Klima et overskuddsfenomen?? Har du fått med deg hvor ille det faktisk er og hvor store konsekvenser det kan få? Det er faktisk langt mer skadelig en covid-19 i lengden. Anonymkode: 1d299...680 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #94 Skrevet 6. mai 2020 Like teit som:Ut på tur,aldri sur.🙄 Anonymkode: 9a7b7...4de
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #95 Skrevet 6. mai 2020 Liker det ikke. «Blir bra igjen» - hva da blir bra? For meg er det en fordummende naiv positivitet, intetsigende pjatt. Ja, sykdommen går over, men definer «bra». Synes alle egentlig bare bør lære at livet kan være både tøft og jævlig og heller lære seg å takle det, istedenfor regnbuer og stjernestøv hele tiden. Anonymkode: 9fa75...ad8 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #96 Skrevet 6. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klima et overskuddsfenomen?? Har du fått med deg hvor ille det faktisk er og hvor store konsekvenser det kan få? Det er faktisk langt mer skadelig en covid-19 i lengden. Anonymkode: 1d299...680 Selvfølgelig kan det være skadelig, men det er jo likevel slik at folk står seg selv nærmest. Man ser i land med dårligere økonomi at billigere men mer forurensende løsninger velges, alt fra hvordan man produserer varme til hvordan man produserer strøm (kullkraftverk versus dyrere miljøvennlig strøm for eksempel). Anonymkode: 50442...331
Bombibit Skrevet 6. mai 2020 #97 Skrevet 6. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er lei av å lese slikt over alt. Alt blir bra igjen. 1
youcancallmejune Skrevet 6. mai 2020 #98 Skrevet 6. mai 2020 Jeg synes de er søte der de prøver å holde motet, både sitt eget og andres, oppe med regnbuer og "det blir bra". De mener vel og det er en god ting. Verden er full av surkjerringer og egogubber som ikke bryr seg filla om hvordan andre har det. La oss nå heller irritere oss over dem. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #99 Skrevet 6. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker det ikke. «Blir bra igjen» - hva da blir bra? For meg er det en fordummende naiv positivitet, intetsigende pjatt. Ja, sykdommen går over, men definer «bra». Synes alle egentlig bare bør lære at livet kan være både tøft og jævlig og heller lære seg å takle det, istedenfor regnbuer og stjernestøv hele tiden. Anonymkode: 9fa75...ad8 «Bra» er en helt grei standard. Jeg tror ikke noen jobber godt med seg selv med innstillingen «alt er jævlig, innfinn deg med det». Mange aksepterer at livet er dritt til tider, og er tilpasningsdyktige. Anonymkode: 4cf2b...be5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #100 Skrevet 6. mai 2020 Teit. Det blir jo ikke bra igjen. Verden blir aldri den samme igjen. Aldri. Anonymkode: cf0a2...f56 2
Anbefalte innlegg