AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #21 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Hva mener du med det? Anonymkode: e0f7b...f89 Det der med at alle skal stå sammen, symboler og at alle skal gjøre det samme. Sånn typisk i politiske situasjoner. Har sett det flere ganger før. Anonymkode: 1d299...680
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #22 Skrevet 6. mai 2020 Er vel helt naturlig av noen av oss synes det er teit, mens for andre gir det håp og glede. Synes personlig det er teit, men synes det er bra at det holder mange andre i samfunnet oppe. Vi er forskjellige og godt er det. Anonymkode: 60332...ddf 4
Alivamale Skrevet 6. mai 2020 #23 Skrevet 6. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der med at alle skal stå sammen, symboler og at alle skal gjøre det samme. Sånn typisk i politiske situasjoner. Har sett det flere ganger før. Anonymkode: 1d299...680 Hva slags «politiske situasjoner», og hva har du i mot det? Du ordlegger deg ikke særlig presist. 4
Pointman Skrevet 6. mai 2020 #24 Skrevet 6. mai 2020 Det blir kleint å gnåle på det samme uttrykket hele tiden. Moren min fikk en malt stein fra en anonym giver, med kun et smilefjes på. Helt OK.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #25 Skrevet 6. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sier mest om verdensbildet deres. Det er utrolig viktig at ungene våre som har fått hverdagen snudd opp ned, og ikke forstår omfanget av dette, har håp om at ting vil bli bra. Anonymkode: 1dce6...71c Enig! Jeg er 41 år og skjønner at etterdønningene av koronakrisen vil bli enorme, både i Norge og ikke minst globalt. "Alt blir bra" blir litt latterlig å si for min del. Men herregud, at ungene i barnehagen henger opp regnbuer og trøster hverandre med at ting vil gå over (altså ikke nødvendigvis verdensøkonomien, men at barnehagen på et eller annet tidspunkt vil bli driftet normalt igjen,svømmehallen åpner osv) er da bare fint. Kjenner jeg er litt glad for at jeg ikke klarer å la meg irritere av noe sånt, er visst ikke sur kjerring riktig ennå Anonymkode: eedde...0d6 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #26 Skrevet 6. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det der med at alle skal stå sammen, symboler og at alle skal gjøre det samme. Sånn typisk i politiske situasjoner. Har sett det flere ganger før. Anonymkode: 1d299...680 Det er jo bare fint å stå sammen i disse tider. Mener ikke du det? Hva har du sett flere ganger før, og i forbindelse med hva? Anonymkode: e0f7b...f89 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #27 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, Alivamale skrev: Hva slags «politiske situasjoner», og hva har du i mot det? Du ordlegger deg ikke særlig presist. Ja, det er faktisk litt vanskelig å uttale seg presist ang dette. Anonymkode: 1d299...680
Klaratiara Skrevet 6. mai 2020 #28 Skrevet 6. mai 2020 19 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg syntes nordmenn får et slags rosa forelsket-blikk hver gang det er en krise. Rosetog og fakkeltog, klapping på balkongen, dugnad, "motiverende" gatekunst og videoer osv. Men igjen, jeg er ikke så veldig... Sånn. Blir ganske pinlig berørt av det og skulle ønske flere hadde et litt rasjonelt forhold til det hele. Det er lov å bli pinlig berørt. Men skal man forholde seg kun rasjonelt til kriser fordi du og andre *føler* dere pinlige berørte av hjerter og klapping? Er ikke det litt motstridende ref. det å være rasjonell? Det rasjonelle ved Koronakrisen er allerede håndtert. Krisepakker, regler, forbud og tiltak. Det skal ikke stå på rasjonell håndtering. Mennesker har flere sider både rasjonelle og emosjonelle. Det er ikke feil å tenke på flere ting samtidig. Hjertene og klappingen appellerer til det emosjonelle i oss. For noen trigger det positivitet, håp og glede, andre synes det er ubehagelig og kleint med så åpen og direkte eksponering av kjærlighet og håp. Men tipper dere som føler ubehag rundt dette har godt av å tenke igjennom det en gang til og spørre dere selv hvorfor det trigger negative følelser hos dere når det er ment som noe utelukkende positivt. 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #29 Skrevet 6. mai 2020 31 minutter siden, Gayfish skrev: Drøyt at folk trekker inn rosetoget som eksempel på unødvendig markering. Tror ikke noe rosetog har hjulpet noe som helst. Anonymkode: 69935...ce5 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #30 Skrevet 6. mai 2020 Noen ganger trenger man enkle gleder. Anonymkode: 0ba01...2aa 4
AmandaVI Skrevet 6. mai 2020 #31 Skrevet 6. mai 2020 Skal innrømme at jeg har lagt ut noen malte steiner, småpratet med folk ute og sagt "hold fast" så sent som i går. Og hva 💥💣☠💩👺 så. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #32 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare fint å stå sammen i disse tider. Mener ikke du det? Hva har du sett flere ganger før, og i forbindelse med hva? Anonymkode: e0f7b...f89 Joda, det er fint. Men kan vi ikke stå sammen uten å bli fortalt hva vi skal gjøre med symboltegninger, rosetog osv, osv? Det blir så kunstig. Og det er alltid politikk som ligger bak slike markeringer. Anonymkode: 1d299...680 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #33 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, det er fint. Men kan vi ikke stå sammen uten å bli fortalt hva vi skal gjøre med symboltegninger, rosetog osv, osv? Det blir så kunstig. Og det er alltid politikk som ligger bak slike markeringer. Anonymkode: 1d299...680 Så må vi ikke glemme klappingen. Anonymkode: 1d299...680
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #34 Skrevet 6. mai 2020 Personlig synes jeg det er teit. Men om barna ønsker å tegne slikt, uten mas og press fra voksne, så vær så god. Det gjør meg ingenting å se slike tegninger. Nå mener jeg det har gått bra hele tiden og er så langt fra redd som det kan komme. Anonymkode: 0430a...f9f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #35 Skrevet 6. mai 2020 Jeg tenker at hvis dette her er en så vanskelig tid for mange har de ikke opplevd noen særlig utfordringer i livet. Jeg forstår at de som allerede sliter gjerne opplever forverring i denne tiden, men dette er ikke noe som gjelder hele samfunnet. Dette er en midlertidig tilstand som bare har vart i et par måneder som ikke har hatt noen katastrofe følger for samfunnet. Samfunnet går nesten som normalt igjen. Hva er det som er så ille at man trenger å skrive "det blir bra igjen" overalt? Det virker så kunstig og alt for mye for tingenes tilstand. Anonymkode: 880d9...ed5 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #36 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Personlig synes jeg det er teit. Men om barna ønsker å tegne slikt, uten mas og press fra voksne, så vær så god. Det gjør meg ingenting å se slike tegninger. Nå mener jeg det har gått bra hele tiden og er så langt fra redd som det kan komme. Anonymkode: 0430a...f9f Det er jo ikke bare barn som holder på slik. De fleste er jo voksne, og barna som gjør sånt har jo gjerne blitt oppfordret til det av voksne. Anonymkode: 880d9...ed5 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #37 Skrevet 6. mai 2020 8 minutter siden, AmandaVI skrev: Skal innrømme at jeg har lagt ut noen malte steiner, småpratet med folk ute og sagt "hold fast" så sent som i går. Og hva 💥💣☠💩👺 så. Hva var det du sa "hold fast" for? Anonymkode: 7435c...af4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #38 Skrevet 6. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at hvis dette her er en så vanskelig tid for mange har de ikke opplevd noen særlig utfordringer i livet. Anonymkode: 880d9...ed5 Det er jo mange som har familie og venner som har dødd og som selv har vært alvorlig syke. Veldig mange har også mistet jobben sin. Hva mener du er "utfordringer i livet"? Anonymkode: 011cf...486 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #39 Skrevet 6. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, det er fint. Men kan vi ikke stå sammen uten å bli fortalt hva vi skal gjøre med symboltegninger, rosetog osv, osv? Det blir så kunstig. Og det er alltid politikk som ligger bak slike markeringer. Anonymkode: 1d299...680 Kan du forklare hva du mener med at det er "politikk" som står bak? Anonymkode: e0f7b...f89 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #40 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du forklare hva du mener med at det er "politikk" som står bak? Anonymkode: e0f7b...f89 Har du ikke fått med deg det så vet jeg ikke. Denne koronakrisen styres jo av myndigheter og politikk. Anonymkode: 1d299...680
Anbefalte innlegg