Gå til innhold

"Det blir bra igjen". Bare meg som synes det er teit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er lei av å lese slikt over alt. Vinduer, broer, steiner, trær osv. 

Er dette en slags terapi for barn?

Anonymkode: 3ec4d...3cd

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker sånne ting sterkt. "Hjerte"-tegn med hendene. Klapping på balkonger. Rosetog.  

Anonymkode: b4c00...40c

• Liker 35
Skrevet

Utrolig teit 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hater det! Og KOHORT! 

Anonymkode: f6f62...860

• Liker 17
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet (endret)

Synes det er bra jeg. Positivitet i en tøff tid for mange. Det er også bra for barna og tegne, lage regnbuer og se på det positive. Vite at det vil bli bra.

Endret av Tobias Juul Grythe
Skrevet

Jeg syntes nordmenn får et slags rosa forelsket-blikk hver gang det er en krise. Rosetog og fakkeltog, klapping på balkongen, dugnad, "motiverende" gatekunst og videoer osv.

Men igjen, jeg er ikke så veldig... Sånn. Blir ganske pinlig berørt av det og skulle ønske flere hadde et litt rasjonelt forhold til det hele. 

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Blir faktisk litt glad av det, men ville ikke selv tatt på meg å spraymale det på en vegg. Har bare sett det et par steder, blir det for mye, er det bare platt.

Anonymkode: 4cf2b...be5

• Liker 3
Skrevet

Jepp. Det er litt teit. Vi har det egentlig ganske så bra.

• Liker 4
Gjest Sprettballen
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort sagt: JA

Jeg snakket med to barn som gikk rundt i nabolaget og delte ut lapper med regnbue og "Alt blir bra igjen".

To skjønne barn som følte på en glede og mestring ved å kunne spre positivitet i det de oppfattet som en vanskelig tid for mange.   

De fikk det bedre ved å kunne gjøre en hyggelig ting for andre.  

Hvorfor er det så galt?

Skrevet

Har møtt på malte steiner når jeg har vært på tur. Jeg synes det er koselig ❤️ 
Det gjør meg glad og varm om hjertet  ❤️ 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nuttery skrev:

Jeg syntes nordmenn får et slags rosa forelsket-blikk hver gang det er en krise. Rosetog og fakkeltog, klapping på balkongen, dugnad, "motiverende" gatekunst og videoer osv.

Men igjen, jeg er ikke så veldig... Sånn. Blir ganske pinlig berørt av det og skulle ønske flere hadde et litt rasjonelt forhold til det hele. 

For voksne er dette kanskje en enkel sak, ja vi har det godt i Norge, og jeg personlig er ikke redd på noen som helst måte. Men for barna kan dette vær veldig nifst. De får ikke treffe vennene sine, får ikke gå på skolen, ikke på trening eller andre fritidsaktiviteter. Mange hører hva de voksne snakker om og barna må selvfølgelig informeres på en aldersadekvat måte. Forstår ikke dere som syns dette er teit det? Klarer dere å sette dere inn i andres følelser?

Jeg er SÅ glad for å bo i et land der når det stormer så ser vi det positive, vi oppmuntrer og hjelper hverandre!!

Anonymkode: 0ebd2...91b

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For voksne er dette kanskje en enkel sak, ja vi har det godt i Norge, og jeg personlig er ikke redd på noen som helst måte. Men for barna kan dette vær veldig nifst. De får ikke treffe vennene sine, får ikke gå på skolen, ikke på trening eller andre fritidsaktiviteter. Mange hører hva de voksne snakker om og barna må selvfølgelig informeres på en aldersadekvat måte. Forstår ikke dere som syns dette er teit det? Klarer dere å sette dere inn i andres følelser?

Jeg er SÅ glad for å bo i et land der når det stormer så ser vi det positive, vi oppmuntrer og hjelper hverandre!!

Anonymkode: 0ebd2...91b

Jeg regner jo med at foreldrene setter seg ned og prater med barna på en ordentlig måte, som gjør at de forstår det de har mulighet til å forstå, uten å bli redd eller bekymret. Jeg tror dette kan gjøres uten å tegne tegninger med "alt blir bra" og regnbuer, at dette skal plastres på vinduene til bedrifter, tilfeldige som poster dette på facebook osv.

Men jeg syntes nordmenn generelt er veldig "meg meg meg" og gir blanke i andre inntil noe skjer, og da er vi plutselig så skinnhellige og får dugnadsånden over oss. Bryr seg ikke om annet enn seg selv ved normaltilstander, og plutselig så skal de fremstille seg selv som en slags mor Theresa. Selvfølgelig skal vi være positive og hjelpsomme, men noen ting bør man vurdere om hvor vidt det har en effekt på de som faktisk trenger det, eller om det er for å heve seg selv og sitt vesen.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hater det! Og KOHORT! 

Anonymkode: f6f62...860

Ja, det er helt sykt. Snart må vi sikkert lære oss hva en skare er også. Verden går under!

Anonymkode: 8f885...22f

Skrevet (endret)

Drøyt at folk trekker inn rosetoget som eksempel på unødvendig markering. 

Endret av Gayfish
  • Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er lei av å lese slikt over alt. Vinduer, broer, steiner, trær osv. 

Ja, jeg liker det ikke. Samme med hjerte på Oslo Plaza. Det blir noe politisk over det med en gang.

Anonymkode: 1d299...680

• Liker 1
Skrevet

Teit og kleint men det hjelper vel noen sarte sjeler så da er det greit tenker jeg. :) 

• Liker 7
Skrevet

Jeg personlig syns det er litt kleint. 

Men, jeg ser at det er nyttig for mange. Det er en trøst for ungene å få høre at dette ikke kommer til å vare evig. For de eldre som sitter isolert er det en stor glede å se barn på utsiden som holder opp tegninger i glade farger og et positivt budskap. Og for barna er det positivt å føle at de bidrar til å spre glede og håp i en vanskelig tid. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg liker det ikke. Samme med hjerte på Oslo Plaza. Det blir noe politisk over det med en gang.

Anonymkode: 1d299...680

Hæ?

Hva mener du med det?

Anonymkode: e0f7b...f89

• Liker 7
Gjest Boron
Skrevet

Skjønner jo at enkelte mener det kan bli for mye og for unødvendig.

Men blir det faktisk ikke bra igjen? Jo.

Tror faktisk mange trenger å bli påminnet dette, ettersom hverdagen pågår som en storm rundt dem. Både fysisk og mentalt. 

• Opprett ny...