AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Hei, Jeg fikk en e-post om et firma som trenger min kompetanse og vet at jeg er ute etter jobb. De ville ha intervjue meg så fort som mulig. Jeg er gravid på uke 28 og er arbeidsledig etter utdanning. Jeg gikk på intervjuet uansett og det var bare en person som snakket med meg. Jeg viste ham min portfolio og alt av mine tidligere erfaring... Han virket veldig positiv og sa at det går bra med graviditeten og jeg kan jobbe snart og han vil sende kontrakt til meg dagen etter. Men jeg hørte ikke noe fra dem ennå etter 6 dage! har sendt en takk epost og påminnelse men fortsatt ingen svar! Hva kunne hadde skjedd ?? Jeg er helt sjokkert og kan ikke sove om natta. Hvis han ville ikke ansette meg kunne si at de vil tenke eller noe! Er det noe som vet hva som er årsaken og er det noe jeg kan gjøre med? jeg trenger denne jobben sååååå mye takk Anonymkode: eed9c...4c9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Ta kontakt og spør om tilbudet fremdeles er aktuelt, eller om du misforstod. Anonymkode: 86ee5...e12 2
Whistler Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Hvis du er gravid i uke 28 er det vel godt synlig og sannsynlig at du kommer til å føde få uker etter at du starter i jobben. Begrunnelsen kommer nok ikke til å være basert på graviditeten, men på helhetsinntrykk og personlig egnethet. 2
black rose Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Han sa jo at han er fornøyd av min cv og vi må starte jobben snarest. Hva skjedde at han ombestemt seg etter jeg forlot der? Og hvorfor han ikke svarer på min e-post ?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, black rose skrev: Han sa jo at han er fornøyd av min cv og vi må starte jobben snarest. Hva skjedde at han ombestemt seg etter jeg forlot der? Og hvorfor han ikke svarer på min e-post ? Kan jo hende at han fikk tenkt seg mere om etter intervjuet, og at firmaet trenger folk nå og framover og ikke om 1 år. Anonymkode: fe23e...98d 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 Jeg kan ikke si hva som har skjedd eller hva personen tenker, men jeg sympatiserer med TS her. Det er veldig mange arbeidsgivere som sier sånne ting, evt. "du hører fra oss innen MANDAG!" også tar det flere uker hvis ikke mer. De viser ingen forståelse for at svaret på deres avgjørelse kan utgjøre enorm forskjell for arbeidssøker og jeg hadde satt pris på mer transparans. "Vi vet ikke helt når vi har endelig avgjørelse" eller "du hører fra oss i løpet av noen uker" er bedre en falske frister. Den ene gangen jeg jobbet med rekruttering presterte sjefen min og si dette til alle de 12 vi intervjuet. Du hører fra oss innen slutten av denne uka, også var det selvsagt jeg som fikk dumpet på jobben om å gi beskjed til de som ikke rakk opp, men dette kom flere uker etter at han hadde lovt svar. Anonymkode: 38e0d...6ea 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 Det store spørsmålet her er jo om firmaet visste at du var gravid i uke 28 når de innkalte deg til intervju, eller om det kom som en overraskelse for dem på intervjuet? Jeg skjønner at du er desperat etter jobb, men jeg skjønner også veldig godt at de ikke vil ansette en som er så nærmt permisjon. Du skal ha opplæring, og så blir de fleste sykemeldt før permisjonen starter, og vips er det ikke mange uker du egentlig er til nytte for bedriften. Da er det bedre å ansette noen andre som kan jobbe lang tid fremover, fremfor å gå på ny intervjurunde om noen uker. Men fordi det ikke er lov å si at graviditet er grunnen til at de vil ansette andre er det best å dra på seg smilet og si at du snart bli kontaktet. Anonymkode: 87824...438 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 Veldig rart han ikke har tatt kontakt om dere hadde en muntlig avtale om at du fikk jobben. Hmm.. Mulig du misforsto noe? Har aldri opplevd å bli ansatt på stedet. De har gjerne flere å velge mellom og ønsker litt tid til å tenke seg om. Men hvis han har sagt ja, så bør han holde avtalen. Anonymkode: 43b39...dfb 1
Daria Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 Hvis han sa "Du hører fra meg i morgen" og du ikke har hørt noe på en uke, er det helt innafor å ringe og spørre hvordan det ligger an. De kan ha ombestemt seg og det kan være tusen andre grunner til at ting har tatt lenger tid enn beregnet, det er ingen her som kan gi deg et konkret svar. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå