Gå til innhold

Mangel på kollegaen kan føre til rynker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kollegaen finnes i beinkraft og gelatin. Og sjømat og alger. Det er et vitamin som kan bremse hudens alder og omtrent viktigste vitaminet. Kollagen utgjør 80% av bindevevet og kan bidra til å redusere leddplager, hjerte og kar, muskelsvikt. Mm. 

Etter fylt 25 år avtar kroppens evne til å produsere kollagen og vi trenger da mer. 

Får du i deg nok kollagen? 

Anonymkode: 97364...fd5

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler annet lesestoff enn det som står under "sponset artikkel" i nettavisene.

Anonymkode: d3843...ec7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Kollagen er ikke et vitamin....

Anonymkode: bc7f3...55e

• Liker 6
Skrevet

Rynker er ikke farlig. 

• Liker 6
Skrevet

Rynker er jo naturlig etterhvert som man blir eldre.Jeg har ikke mange rynker men er stolt av de jeg har.Finn noe annet å bry tankene med enn rynker.

• Liker 2
Skrevet

Kollegaen min møter jeg på jobben. Er ikke noen mangel på dem. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nei, å spise kollagen stopper ikke rynkene fra å komme. Det er et protein, ikke et vitamin. Alle proteiner brytes ned til aminosyrer når man spiser, så bygges de opp til hva kroppen trenger på innsiden. Hvis kroppen ikke mener den trenger kollagen, blir det bare brukt til andre ting. 

Anonymkode: 3d5ac...d0e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Kollegaen min møter jeg på jobben. Er ikke noen mangel på dem. 

Men du slutter jo å produsere nye når du er 25!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss. Hvor mange kollegaer har du produsert?

Anonymkode: a755d...61c

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har fått mange nye etter at jeg ble 25. Nye jobber f eks. Uansett blir det alltid ansatt nye i ny og ne. Jeg produserer dem ikke selv selvsagt, bortsett fra et par ganger når jeg har vært med på ansettelsesprosessen.

• Liker 12
Skrevet

Jeg føler at det oftere at kollegaene som gir meg rynker

• Liker 20
Skrevet

Om kollegaene fører til flere eller færre rynker, avhenger vel av hvem du jobber sammen med og hvordan arbeidsmiljøet er. 

Når det gjelder kollagen, er visst det en ny måte å lure til seg penger fra ukritiske forbrukere. https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2019/10/13/195615025/forsker-om-kollagentilskudd-biologisk-umulig-at-de-virker-slik-produsentene-lover

• Liker 5
Gjest ti10
Skrevet
1 time siden, Jdz skrev:

Jeg føler at det oftere at kollegaene som gir meg rynker

Skulle akkurat til å skrive det 😀

AnonymBruker
Skrevet

Så med andre ord så fører hjemmekontor til tidlige rynker mens et åpent kontorlandskap er anti-aging? 🤔

Anonymkode: 19a89...e37

• Liker 5
Skrevet

Søren klype og jeg som er permittert. Ordentlig mangel på kolleger om dagen ☹️

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så med andre ord så fører hjemmekontor til tidlige rynker mens et åpent kontorlandskap er anti-aging? 🤔

Anonymkode: 19a89...e37

Tror det gjerne er motsatt 😉 men dette er jo noe forskere kan holde på med en stund. Så får vi se 😊

Gjest Boron
Skrevet
1 minutt siden, Ewe skrev:

Søren klype og jeg som er permittert. Ordentlig mangel på kolleger om dagen ☹️

😂

Ja nå venter det deg leddplager, rynker, muskelsvikt og hjerte- og karsymptomer.... ;) 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kollegaen finnes i beinkraft og gelatin. Og sjømat og alger. Det er et vitamin som kan bremse hudens alder og omtrent viktigste vitaminet. Kollagen utgjør 80% av bindevevet og kan bidra til å redusere leddplager, hjerte og kar, muskelsvikt. Mm. 

Etter fylt 25 år avtar kroppens evne til å produsere kollagen og vi trenger da mer. 

Får du i deg nok kollagen? 

Anonymkode: 97364...fd5

Det er ikke et vitamin, men ja, kollagen er bra for oss! Vitamin C brukes hovedsaklig til å lage kollagen i kroppen. Men spiser du for mye vitamin C, så blir det til oksalater i kroppen, og det er ikke bra for oss. Jeg hører mange har veldig gode resultater av å drikke beinkraft.

Jeg tror jeg får i meg nok kollagen. Det er noe av grunnen til at jeg spiser kjøttdeig og ikke karbonadedeig (det er litt kollagen i kjøttdeig), og jeg drikker litt hjemmelaget beinkraft (bone broth) hver dag.

Anonymkode: e8924...71f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, detvardet skrev:

Rynker er ikke farlig. 

Rynker er ekkelt.

Anonymkode: 63533...a4d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et vitamin, men ja, kollagen er bra for oss! Vitamin C brukes hovedsaklig til å lage kollagen i kroppen. Men spiser du for mye vitamin C, så blir det til oksalater i kroppen, og det er ikke bra for oss. Jeg hører mange har veldig gode resultater av å drikke beinkraft.

Jeg tror jeg får i meg nok kollagen. Det er noe av grunnen til at jeg spiser kjøttdeig og ikke karbonadedeig (det er litt kollagen i kjøttdeig), og jeg drikker litt hjemmelaget beinkraft (bone broth) hver dag.

Anonymkode: e8924...71f

Kos`ræ.. Også kan man heller godta at rynker og mengden av de har med gener å gjøre. JA og den evnen man har til og bruke solkrem i sola. Den mangler desverre mange som unge, og de uten gode gener vil da straffes for det ved økt alder,

Anonymkode: 81bd1...5c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...