AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Jeg har lite erfaring med dette og lurer på om det blir gjort trekk i lønn hvis jeg har sagt opp stillingen min før ferien starte? Anonymkode: 11ad2...52d
JHF Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Jeg hadde en tilsvarende problemstilling i forbindelse med min oppsigelsestid, da vi får utbetalt feriepenger i mai, som er min siste måned. Meldingen jeg fikk fra lønn da er at trekket går som vanlig i mai, men i sluttoppgjøret i juni betaler de ut alle feriedagene som ikke er brukt. Noe som kommer godt med, da det i min nye jobb er ferietrekk i juni.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 8 minutter siden, JHF skrev: Jeg hadde en tilsvarende problemstilling i forbindelse med min oppsigelsestid, da vi får utbetalt feriepenger i mai, som er min siste måned. Meldingen jeg fikk fra lønn da er at trekket går som vanlig i mai, men i sluttoppgjøret i juni betaler de ut alle feriedagene som ikke er brukt. Noe som kommer godt med, da det i min nye jobb er ferietrekk i juni. Jobbet du i det offentlige? Vi får utbetalt feriepenger i juni, håper at jeg for alt utbetalt samme måned. Har dessverre dårlige erfaringer med denne arbeidsgiveren. Anonymkode: 11ad2...52d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Jobber du den måneden ferietrekket utføres trekkes du normalt for full ferie, også får du utbetalt trekk for ikke-avviklede feriedager på sluttoppgjøret. Anonymkode: c0fba...cbd
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Fratrer du før ferietrekket utføres trekkes du for avviklede feriedager på sluttoppgjøret. Anonymkode: c0fba...cbd
JHF Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jobbet du i det offentlige? Vi får utbetalt feriepenger i juni, håper at jeg for alt utbetalt samme måned. Har dessverre dårlige erfaringer med denne arbeidsgiveren. Anonymkode: 11ad2...52d Nei, jeg jobber i det private. Tror ikke du skal regne med å få feriedagene du ikke har brukt utbetalt før i sluttoppgjøret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå