AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #121 Skrevet 11. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroatia har fjernet karantene 🌞🌊 Har booket i Juli 👏🏻 Anonymkode: 5f2cf...431 Husk at du p.t ikke har gjeldene reiseforsikring da. Jeg hadde ventet med å booke noe som helst før UD har oppdatert reiseråd altså. Anonymkode: 09167...0db 2
Gjeste mann Skrevet 11. mai 2020 #122 Skrevet 11. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroatia har fjernet karantene 🌞🌊 Har booket i Juli 👏🏻 Anonymkode: 5f2cf...431 Dette var interresant. Link? Hvis ikke det blir endring i reiserådene så gjelder jo ikke reiseforsikringen, for meg så blir det dette som evt blir hinderet fra å reise. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #123 Skrevet 11. mai 2020 Vet noen at det har begynt å gå fly til Tsjekkia første uke av juni? Skal på en behandling for 2-3 dager. Skal få et skriv fra klinikken der det står hvorfor jeg må reise Anonymkode: f7d01...28c
Gjeste mann Skrevet 11. mai 2020 #124 Skrevet 11. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet noen at det har begynt å gå fly til Tsjekkia første uke av juni? Skal på en behandling for 2-3 dager. Skal få et skriv fra klinikken der det står hvorfor jeg må reise Anonymkode: f7d01...28c Sjekk på klm.com. Du kan reise t/r for drøye tusenlappen. Bytte fly i Amsterdam da - men det er jo fin flyplass
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #125 Skrevet 11. mai 2020 14 minutter siden, Gjeste mann skrev: Sjekk på klm.com. Du kan reise t/r for drøye tusenlappen. Bytte fly i Amsterdam da - men det er jo fin flyplass Takk for hjelpen. Ja det står at klm går 1 juni. Men kan den bli kansellert itilfelle jeg kjøper billett? Anonymkode: f7d01...28c
Gjeste mann Skrevet 11. mai 2020 #126 Skrevet 11. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for hjelpen. Ja det står at klm går 1 juni. Men kan den bli kansellert itilfelle jeg kjøper billett? Anonymkode: f7d01...28c Oslo-Amsterdam er ikke noe problem, den går daglig nå. Ser at Amsterdam-Praha skal starte i slutten av mai. Det er så klart en mulighet for at den kan bli kansellert, men da ska du få penger tilbake på forsikringen
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #127 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, Gjeste mann skrev: Oslo-Amsterdam er ikke noe problem, den går daglig nå. Ser at Amsterdam-Praha skal starte i slutten av mai. Det er så klart en mulighet for at den kan bli kansellert, men da ska du få penger tilbake på forsikringen Man får ikke noen penger igjen på forsikringen om man bestiller reiser nå. Det er råd mot å reise ut til alle land i hele verden nå. Reiser bestilt før 12. mars får man igjen for. Reiser bestilt etter det, not so much! Velger man å reise nå så gjelder heller ikke reiseforsikring på reisen. Anonymkode: 57fb0...e9e 3
Gjeste mann Skrevet 11. mai 2020 #128 Skrevet 11. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke noen penger igjen på forsikringen om man bestiller reiser nå. Det er råd mot å reise ut til alle land i hele verden nå. Reiser bestilt før 12. mars får man igjen for. Reiser bestilt etter det, not so much! Velger man å reise nå så gjelder heller ikke reiseforsikring på reisen. Anonymkode: 57fb0...e9e Stemmer, my bad. Får ikke penger på forsikringen hvis man bestiller nå. Det vedkommende kan gjøre er å bestille Flex-billetter, koster ca 1000 kr mer. Da er det fri avbestillingen uansett. Siden ikke reiseforskringen gjelder heller så ville jeg vurdert nøye hvor viktig det er å reise.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #129 Skrevet 11. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at du p.t ikke har gjeldene reiseforsikring da. Jeg hadde ventet med å booke noe som helst før UD har oppdatert reiseråd altså. Anonymkode: 09167...0db Jeg er fra Kroatia og hele min familie bor nede Det kommer nok til å gå fint Anonymkode: 5f2cf...431
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #130 Skrevet 11. mai 2020 Kom på at europeisk reisetrygkort nok gjelder uavhengig av dette. Det er jo en samarbeidsavtale mellom land, ikke en forsikring. Da er det bare å reise i vei da? I EU i alle fall. Anonymkode: 2802d...f9a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #131 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kom på at europeisk reisetrygkort nok gjelder uavhengig av dette. Det er jo en samarbeidsavtale mellom land, ikke en forsikring. Da er det bare å reise i vei da? I EU i alle fall. Anonymkode: 2802d...f9a Ja, men man bør sjekke hva slags offentlig helsevesen det er i landet man skal til. Det er heller ikke alle europeiske land som har så godt offentlig helsevesen lenger etter flere nedskjæringer. I noen land har man med andre bare rett til helsehjelp gjennom det kortet i teorien. Det dekker heller ikke hjemreise som følge av sykdom/skade og ikke andre ting en reiseforsikring dekker heller. Anonymkode: 1e3a7...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #132 Skrevet 11. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men man bør sjekke hva slags offentlig helsevesen det er i landet man skal til. Det er heller ikke alle europeiske land som har så godt offentlig helsevesen lenger etter flere nedskjæringer. I noen land har man med andre bare rett til helsehjelp gjennom det kortet i teorien. Det dekker heller ikke hjemreise som følge av sykdom/skade og ikke andre ting en reiseforsikring dekker heller. Anonymkode: 1e3a7...a6f Det er gode poeng. Men må innrømme at det frister mye med en helgetur til Sverige eller Køben, ikke direktetur til landene som er hardest rammet nå når alt fortsatt er såpass stengt. Og her bør det jo alltid være mulig å komme seg hjem uten å chartre god plass på et fly, om man virkelig skal være maks uheldig. Anonymkode: 2802d...f9a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #133 Skrevet 11. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er gode poeng. Men må innrømme at det frister mye med en helgetur til Sverige eller Køben, ikke direktetur til landene som er hardest rammet nå når alt fortsatt er såpass stengt. Og her bør det jo alltid være mulig å komme seg hjem uten å chartre god plass på et fly, om man virkelig skal være maks uheldig. Anonymkode: 2802d...f9a Ja, samme her. Føler også virkelig for en helgetur nå etter at alt har dreid seg om jobb og hjem siden starten av mars. Men jeg skal nok være tålmodig litt til, er vi heldige så kan det hende det åpner litt i europa i de landene som ikke er så hardt rammet til fellesferien. På ingen måte noen garanti, men man får jo bare krysse fingrene. Anonymkode: 1e3a7...a6f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #134 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, samme her. Føler også virkelig for en helgetur nå etter at alt har dreid seg om jobb og hjem siden starten av mars. Men jeg skal nok være tålmodig litt til, er vi heldige så kan det hende det åpner litt i europa i de landene som ikke er så hardt rammet til fellesferien. På ingen måte noen garanti, men man får jo bare krysse fingrene. Anonymkode: 1e3a7...a6f Vi har tatt to helgeturer i eget land. Også med fly. Kan virkelig anbefales, man får mye av samme følelsen. Og er flinkere til å gå ut og spise enn vanligvis. Viktig med litt avbrekk nå, som du skriver, alt har handlet om hus og jobb. Anonymkode: 2802d...f9a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #135 Skrevet 11. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har tatt to helgeturer i eget land. Også med fly. Kan virkelig anbefales, man får mye av samme følelsen. Og er flinkere til å gå ut og spise enn vanligvis. Viktig med litt avbrekk nå, som du skriver, alt har handlet om hus og jobb. Anonymkode: 2802d...f9a Ja, klart det. Og er kanskje noe jeg kommer til å gjøre i verste fall. Men det er familie/venner man også skulle ha besøkt i Europa (de bor i et relativt mildt rammet land), så jeg krysser fingrene. Anonymkode: 1e3a7...a6f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #136 Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man får ikke noen penger igjen på forsikringen om man bestiller reiser nå. Det er råd mot å reise ut til alle land i hele verden nå. Reiser bestilt før 12. mars får man igjen for. Reiser bestilt etter det, not so much! Velger man å reise nå så gjelder heller ikke reiseforsikring på reisen. Anonymkode: 57fb0...e9e Nei man gjør ikke det, man får tilgodelapp. Det fikk vi fra Ryan. Anonymkode: e43c6...7d3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #137 Skrevet 11. mai 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at det er den egentlig grunnen, det er vel snarere det at de kan underbetale disse østeuropeerne. Var en sak om det i Klassekampen nettopp, en permittert flyvertinne fra Oslo ville gjerne jobbe i landbruket under krisa. Hun ble tilbudt 124 kroner timen for å plukke/sortere grønnsaker. Hun endte med å bli værende på dagpenger, som tross alt var mer lønnsomt. Sier seg selv at ingen nordmenn vil akseptere en så latterlig lønn. Anonymkode: 6fceb...ff1 En tilfeldig flyvertinne vil plukke MYE saktere enn en trent jordbærplukker. I tillegg må lønna opp til norsk nivå. Det betyr veldig, veldig dyre jordbær. Vil du som. Forbruker betale 100kr kurven? Da begynner nok sutringen! Anonymkode: 93fb4...c5b
Anbefalte innlegg