AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #61 Skrevet 6. mai 2020 Har bestilt tur til gran canaria i høstferien. Er vel ganske usikkert om det blir noe av, men om det blir lov og ikke frarådet, slik at vi ikke får igjen noe på forsikringen, så drar vi. Ellers tar vi det neste høst i stedet. Reiser uansett ikke ut av landet før høstferien. Anonymkode: 26350...7d3 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #62 Skrevet 6. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: U wish. Du blir nok hjemme slik alle andre må. Anonymkode: 8b4b4...a6a Ja og vet du hva? Det er helt greit! Da blir det 20000 ekstra å bruke på ferie neste år! Og vi får nøye oss med å reise innenlands på høstferie! Jeg er 99% sikker på at det ikke blir, men blir det tur blir jeg uansett veldig glad for det. Anonymkode: ea83f...20d 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #63 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og vet du hva? Det er helt greit! Da blir det 20000 ekstra å bruke på ferie neste år! Og vi får nøye oss med å reise innenlands på høstferie! Jeg er 99% sikker på at det ikke blir, men blir det tur blir jeg uansett veldig glad for det. Anonymkode: ea83f...20d Samme her. Aldri spart så mye penger som nå. Det går seg til. Anonymkode: 8b4b4...a6a 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #64 Skrevet 7. mai 2020 Vet noen om man kan reise til tsjekkia? Anonymkode: f7d01...28c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #65 Skrevet 7. mai 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet noen om man kan reise til tsjekkia? Anonymkode: f7d01...28c Sjekk nettsiden regjeringen.no. Der står alle opplysninger om alle land. Anonymkode: 44c0b...61e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #66 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vet noen om man kan reise til tsjekkia? Anonymkode: f7d01...28c Det er ikke utreiseforbud. Hva som gjelder for Tsjekkia må du antagelig sjekke egne sider for. Jeg har kun sjekket Sverige da det er det som er aktuelt for meg. Der står det bare at det generelle råd mot å ikke reise dit og at man ved utreise må forholde seg til lokale koronarestriksjoner og at man må i karantene når man kommer hjem. Reiseforsikring gjelder ikke når det er lagt ut råd mot å reise noe sted. Det er viktig å være oppmerksom på. Anonymkode: 57fb0...e9e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #67 Skrevet 7. mai 2020 "De som venter på en avklaring for planlagte utenlandsreiser, å må vente en stund til på avklaring og nye reiseråd, får VG opplyst av kilder i regjeringssystemet. Utenriksdepartementet har siden 14.mars frarådet alle utenlandsreiser som ikke er strengt nødvendige. De fleste landene i Europa praktiserer samme regel som Norge, 14 dagers karantene ved ankomst fra utlandet. Derfor lå det torsdag ettermiddag an til at nye reiserådene ikke blir en del av regjeringens nye åpning, får VG opplyst." Flott gitt. Anonymkode: 3d144...a79
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #68 Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: "De som venter på en avklaring for planlagte utenlandsreiser, å må vente en stund til på avklaring og nye reiseråd, får VG opplyst av kilder i regjeringssystemet. Utenriksdepartementet har siden 14.mars frarådet alle utenlandsreiser som ikke er strengt nødvendige. De fleste landene i Europa praktiserer samme regel som Norge, 14 dagers karantene ved ankomst fra utlandet. Derfor lå det torsdag ettermiddag an til at nye reiserådene ikke blir en del av regjeringens nye åpning, får VG opplyst." Flott gitt. Anonymkode: 3d144...a79 Håper de endrer på det innen en uke. Lite keen på karantene på 17. mai. Anonymkode: 57fb0...e9e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #69 Skrevet 7. mai 2020 Skal til Spania i 14 dager fra i slutten av juni. Nå har de lagt ut flyreiser fra Ryan igjen. Reiser så sant man ikke har 14 dager karantene når man kommer hjem. Jobber innen helse. Anonymkode: e43c6...7d3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #70 Skrevet 7. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper de endrer på det innen en uke. Lite keen på karantene på 17. mai. Anonymkode: 57fb0...e9e I såfall bør de endre det at vi helsepersonell ikke har lov til å reise uten spesiell grunn. At vi vil stå likt som resten av befolkningen, altså gå i 14dagers karantene uten å miste autorisasjon. Anonymkode: 44806...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #71 Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I såfall bør de endre det at vi helsepersonell ikke har lov til å reise uten spesiell grunn. At vi vil stå likt som resten av befolkningen, altså gå i 14dagers karantene uten å miste autorisasjon. Anonymkode: 44806...3f7 Alle som ikke jobber hjemmefra og havner i selvpåført karantene mister rettigheter til dagpenger da. Miste autorisasjonen er jo hakket verre, men dagpenger er det jo ingen med selvpåført karantene som får. Anonymkode: 57fb0...e9e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #72 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle som ikke jobber hjemmefra og havner i selvpåført karantene mister rettigheter til dagpenger da. Miste autorisasjonen er jo hakket verre, men dagpenger er det jo ingen med selvpåført karantene som får. Anonymkode: 57fb0...e9e Det er jo helt greit. Men når vi har så lite smitte i Norge er den loven kun tullete. Så frem til det er ett behov, og det tror jeg kommer, så bør vi slippe å miste autorisasjonen vår. Nå står ferien for tur, så mange vil nok tenke seg en tur på hytta 1 uke og ha karantene hjemme i 14dager. Dette er jo lov for alle andre enn helsearbeidere med pasientkontakt. Og sånn sett er vi jo da ikke til mer faren enn andre som velger krantene for å få tatt en hyttetur/Sverigetur. Slik det er nå kan man og barn tilbringe en uke på hytta, men ikke jeg. Det er faktisk mye verre ang smitte hvis vi ikke sitter i karantene samtidig. For jeg kan tross alt jobbe selv om min mann er i karantene. Blir så tullete mye av det her, Så b lir litt sånn POFF: Anonymkode: 44806...3f7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #73 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo helt greit. Men når vi har så lite smitte i Norge er den loven kun tullete. Så frem til det er ett behov, og det tror jeg kommer, så bør vi slippe å miste autorisasjonen vår. Nå står ferien for tur, så mange vil nok tenke seg en tur på hytta 1 uke og ha karantene hjemme i 14dager. Dette er jo lov for alle andre enn helsearbeidere med pasientkontakt. Og sånn sett er vi jo da ikke til mer faren enn andre som velger krantene for å få tatt en hyttetur/Sverigetur. Slik det er nå kan man og barn tilbringe en uke på hytta, men ikke jeg. Det er faktisk mye verre ang smitte hvis vi ikke sitter i karantene samtidig. For jeg kan tross alt jobbe selv om min mann er i karantene. Blir så tullete mye av det her, Så b lir litt sånn POFF: Anonymkode: 44806...3f7 Hæ?? Karantene etter hyttetur? Aldri hørt noe om. Hva er poenget med det? Er da vel ikke noe mer smittefare på ei hytte enn der folk bor til vanlig? Anonymkode: 25a24...2fc
Djungelvrål Skrevet 7. mai 2020 #74 Skrevet 7. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ?? Karantene etter hyttetur? Aldri hørt noe om. Hva er poenget med det? Er da vel ikke noe mer smittefare på ei hytte enn der folk bor til vanlig? Anonymkode: 25a24...2fc 🤣
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #75 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo helt greit. Men når vi har så lite smitte i Norge er den loven kun tullete. Så frem til det er ett behov, og det tror jeg kommer, så bør vi slippe å miste autorisasjonen vår. Nå står ferien for tur, så mange vil nok tenke seg en tur på hytta 1 uke og ha karantene hjemme i 14dager. Dette er jo lov for alle andre enn helsearbeidere med pasientkontakt. Og sånn sett er vi jo da ikke til mer faren enn andre som velger krantene for å få tatt en hyttetur/Sverigetur. Slik det er nå kan man og barn tilbringe en uke på hytta, men ikke jeg. Det er faktisk mye verre ang smitte hvis vi ikke sitter i karantene samtidig. For jeg kan tross alt jobbe selv om min mann er i karantene. Blir så tullete mye av det her, Så b lir litt sånn POFF: Anonymkode: 44806...3f7 Hva er det du snakker om? Helsepersonell har da lov til å reise innad i Norge eller på hyttetur. Det er utenlandsturer som har vært forbudt. Men nå er det og opphevet. Anonymkode: b4f1a...488 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #76 Skrevet 7. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du snakker om? Helsepersonell har da lov til å reise innad i Norge eller på hyttetur. Det er utenlandsturer som har vært forbudt. Men nå er det og opphevet. Anonymkode: b4f1a...488 Noen av oss har hytter i Sverige..... Vi vurderer også å ta 2 uker på hytta, og ha resten av ferien i karantene når vi kommer hjem. Anonymkode: 292e7...c22 2
Djungelvrål Skrevet 7. mai 2020 #77 Skrevet 7. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du snakker om? Helsepersonell har da lov til å reise innad i Norge eller på hyttetur. Det er utenlandsturer som har vært forbudt. Men nå er det og opphevet. Anonymkode: b4f1a...488 Slipper vi karantene når vi kommer hjem?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #78 Skrevet 7. mai 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hæ?? Karantene etter hyttetur? Aldri hørt noe om. Hva er poenget med det? Er da vel ikke noe mer smittefare på ei hytte enn der folk bor til vanlig? Anonymkode: 25a24...2fc Noen har hytte i hamburgsund. For folk på Østlandet er Sverige et stort hytteomeråde. Dog får vi jo nå reist og kan være 4 dager ekstra da jo nå koronaen plutselig ikke lengre kan komme etter mer enn 10 dager. Forunderlige virus Anonymkode: 44806...3f7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #79 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Slipper vi karantene når vi kommer hjem? Karantene gjelder fortsatt, men justert til 10 dager. Anonymkode: c32e3...8b8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #80 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, Apocalypte skrev: Slipper vi karantene når vi kommer hjem? Nei, men helsepersonell mister ikke autorisasjonen sin. Vi har nå samme reiseråd som alle andre. Noe som er flott. Så her blir det Sverige i 11 dager, og 1o dager i hjemmekrarantene i sommer. Helt innafor. Anonymkode: 44806...3f7 2
Anbefalte innlegg