Gå til innhold

Nye råd om utenlandsreiser i morgen. Skal du reise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal til Island i sommerferien sammen med samboer for å besøke familien hans, hvis Island åpner grensene og flyplassen. Når karantenen opphører så skal jeg også på Ikea og kjøpe kjøkken og andre ting, holder på å pusse opp her. 

Anonymkode: ed516...1f7

IKEA er vel ikke noe land?? 

Anonymkode: 44c0b...61e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei vi velger å ikke reise på planlagt sommerferie til Italia uansett. Vil vente å se hvordan ting utvikler seg videre. Men om ting normaliserer seg så er det ikke uaktuelt med en tur til utlandet i høstferien.

Anonymkode: 3d365...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart. Vi har planlagt å dra til Portugal i juli. Der har vi stort hus med basseng, og er mye tryggere der. Det kommer jo til å vrimle av folk i Norge i sommer.

Anonymkode: 4b648...edf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er lov reiser vi til Danmark i sommerferien, for å besøke familie. Har ellers ingen planer om utenlandsreiser. 

Anonymkode: 33189...9ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av og sitt stille til du får beskjed. Er det så vanskelig?

Anonymkode: d1cf2...487

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde ingen reiser planlagt for resten av året. Hadde tenkt meg en tur på Gran Canaria for å få varme i kroppen i løpet av høsten, men stresser ikke :)  Kunne sikkert hatt en helgetur også, men for meg gjør det ikke noe om alle reiser blir utsatt til neste år. 

Anonymkode: f6158...9ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper helt ærlig at de ikke letter på noen restriksjoner. Jeg ønsker å få tilbakebetalt hele flybiletten jeg har. Skal reise i august. Jeg ønsker at brullupet jeg skal i avlyses. Jeg har ingen ønsker om å reise noe sted før 2021! Ting har roet seg ned, men dette viruset kan blusse opp igjen om vi åpner for raskt. La det dø enda litt mer før den tid! 

Anonymkode: dc5d3...55c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt og betalt tur til DK. Hvis det viser seg at grensene åpner og vi dermed ikke får pengene igjen fra forsikringsselskapet, da reiser vi. Ungene fortjener ferie, og uten de pengene blir det ingen ordentlig ferie i Norge heller. 

Anonymkode: 024bc...7af

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Slapp av og sitt stille til du får beskjed. Er det så vanskelig?

Anonymkode: d1cf2...487

TS spurte om vi reiser når det blir lov, og de fleste skriver at de reiser når de får lov. Er det så vanskelig?

Anonymkode: 4c1bc...6d6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært på sommerferie i Norge siden én seilbåtferie langs vestkysten da jeg var ni. Tenker at det er en ypperlig mulighet for meg og barn å oppleve Norge i sommer.

Anonymkode: 84496...13e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

IKEA er vel ikke noe land?? 

Svenske Ikea selvfølgelig. Trenger ikke å være så spydig. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da kunne du vel ha sagt at du skulle på IKEA i Sverige?  Ingen grunn til å være så hårsår.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ingen selvfølge at man drar til Sverige for å handle på Ikea... 

Anonymkode: 45fad...e20

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Reiser i juli om det blir mulig. Nå åpner jo stadig mer opp, så håper det går. Det kommer selvsagt også an på situasjonen i det landet jeg vil besøke. Men nå åpner kafeer og restauranter igjen der, så håper det blir mulig

Anonymkode: ca19a...071

Skrevet (endret)
6 hours ago, AnonymBruker said:

Der er lenket til en spansk side der, så vet ikke hva det står videre. Men hvis du ser planen til Spania nå, som er vedtatt, virker det usannsynlig at det åpnes for turisme i juli altså. De har ikke engang åpnet egne utdanningsinstitusjoner.

Av en eller annen grunn legger ikke lenken seg inn. Men ligger på VG; slik tar spanjolene hverdagen tilbake

Anonymkode: 09167...0db

Det er ikke bestemt definitivt at grensene er stengt til oktober, men det er nevnt som et alternativ. Det er ingen som vet foreløpig hvor lenge grensene vil være stengt, så det blir mye spekulasjoner i mediene. Foreløpig så er det bestemt at gjenåpning skal gjøres i 4 faser, og der er mesteparten av Spania nå i fase 0, som er den forberedende fasen. Etter planen skal fase 4 være ferdig i løpet av juni, og da er det mange som håper at turisme skal kunne bli mulig igjen, men det er det heller ingen som vet foreløpig. Det skal være ny avstemning i dag, for å avgjøre om unntakstilstanden skal forlenges, men en gjenåpning har i det minste startet i det små.

Endret av Gibralfaro
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper inderlig de setter en dato på rådene. Vi har nedbetalt 60% på sydentur i juni som ikke blir noe av. Om det ikke utstedes tydelig råd frem i tid må jeg betale resten av turen, for ellers kansellerer ving den. Da får jeg ikke hele beløpet jeg har betalt ned tilbake i august (siden regjeringen utvidet tilbakebetalingsfristen til 3 mnd).

vi har slått oss helt til ro med at det blir norgesferie i år, som de fleste andre år. Men det er utrolig kjedelig om hele feriebudsjettet blir låst hos ving hele sommeren. Hadde håpet å kunne reise til badeland eller noe med familien i det minste.. 

Anonymkode: 4c7b0...658

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Håper karantene reglene for opphold i i utlandet blir endret. Er i utlandet pga jobb. Kjedelig med karantene når en har fri når en har våre rimelig isolert og ikke hatt særlig med kontakt med lokalbefolkningen i det aktuelle landet. 

Anonymkode: 2f917...9f0

Skrevet

Har familie i England men regner ikke med å reise dit i år. Får se om neste år er bedre.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig ulogisk å tenke slik. 

Med dagens kronekurs taper man penger i utgangpunktet.

På toppen av det må du betale både norsk og svensk moms, da de ikke har vat-refund ordninger, så det blir en dyr handletur. 

Anonymkode: 2802d...f9a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Når de nå åpner for at 30tusen utlandske arbeidere skal inn for å jobbe for en lønn vi nordmenn ikke vil overleve på, som da kommer fra land der ting ikke er helt som i norden, og de enda pålegger oss karantene hvis vi drar til Sverige, så blir jeg ikke bare litt sur. Jeg blir forbannet. For det er større sjanse for at disse 30tusen menneskene er smittet, enn det er for oss som følger vaskehender, 1 meter avstand og ikke nyse/hoste.

en.

Anonymkode: 44806...3f7

• Liker 3
  • Opprett ny...