Gå til innhold

Nye råd om utenlandsreiser i morgen. Skal du reise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiser du om det er lov?

Reiser du om du jobber innen helse eller skole?

Anonymkode: 3764c...12c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ble vel under pressekonferansen på mandag antydet ganske klart at det ikke blir gjort større endringer i reiserådene?

(Økt grensekontroll kunne vare i enda flere uker og måneder, ble det sagt, og det vil ha en sammenheng med reiserådene)

Anonymkode: 0de29...569

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg jobber, og har derfor ikke tid om jeg skulle ha ønsket, og trenger ikke å reise for å kunne jobbe. Håper virkelig ikke de prioriterer det som neste ting som skal åpnes. Det er uansett så mange steder det ikke er lov til å reise til.

Anonymkode: dc7ea...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den dagen det blir slutt på karantene og utenlandsrutene åpner igjen, reiser jeg. Det blir dessverre neppe i morgen. 

Anonymkode: 4c1bc...6d6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

JA jeg vil reise. Ja også selv om jeg er helsepersonell. Følger så klart lover. Og pr nå er det forbudt for meg å reise til utlandet, så da gjør jeg jo ikke det. Blir det lovlig, så anser jeg det som like trygt å oppholde meg i Sverige/Danmark/Finland/Tyskland mm som her hjemme.

Anonymkode: 44806...3f7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble vel under pressekonferansen på mandag antydet ganske klart at det ikke blir gjort større endringer i reiserådene?

(Økt grensekontroll kunne vare i enda flere uker og måneder, ble det sagt, og det vil ha en sammenheng med reiserådene)

Nå er det jo slik at de MÅ slippe inn minst 30tusen utlandske arbeidere til jordbruket i løpet av kort tid. Hva mener du da? Skal vi måtte bli "låst" inne i eget land mens de drar inn folk fra land som er fattige og dermed heller ikke har skikkelig tiltak mot korona? Vil tro det er større fare ved å tilltate de 30tusen inn til landet, enn at vi reiser i norden og bruker de smittevernstiltakene vi i dag bruker som å vaske hender, og prøve å unngå å være alt for nære andre. Nyse i papir mm. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Selv om man kan reise ut av Norge er vanskelig å vite hva andre land kan finne på å gjøre. Vil ikke risikere å sitte fast i et annet land og må få trynet mitt brettet ut i avisa tryglende om at UD må sende et fly for hente meg.

Anonymkode: 71194...562

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo slik at de MÅ slippe inn minst 30tusen utlandske arbeidere til jordbruket i løpet av kort tid. Hva mener du da? Skal vi måtte bli "låst" inne i eget land mens de drar inn folk fra land som er fattige og dermed heller ikke har skikkelig tiltak mot korona? Vil tro det er større fare ved å tilltate de 30tusen inn til landet, enn at vi reiser i norden og bruker de smittevernstiltakene vi i dag bruker som å vaske hender, og prøve å unngå å være alt for nære andre. Nyse i papir mm. 

Jeg har ikke gitt uttrykk for en mening.

Jeg gjenga hva Bent Høie sa om grensekontrollene, og trakk den konklusjonen at reiserådene ikke blir endret nå. 

Vær snill å ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gitt uttrykk for en mening.

Jeg gjenga hva Bent Høie sa om grensekontrollene, og trakk den konklusjonen at reiserådene ikke blir endret nå. 

Vær snill å ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.

Les en gang til. Jeg spør jo hva du mener, Ergo har jeg ikke lagt til deg en mening, men spør hv du mener. Merkelig at ting kan misofrståes uansett hva man skriver.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

30 000 er ikke så mange at vi ikke kan ha kontroll på at de arbeider i karantene, og om vi tillater reiser i Norden vil vi nok komme i kontakt med veldig mange flere enn 30 000. Dessuten synes ikke jeg det virker som om alle klarer å vaske hender, holde avstand og nyse i papir. 

Anonymkode: dc7ea...b16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les en gang til. Jeg spør jo hva du mener, Ergo har jeg ikke lagt til deg en mening, men spør hv du mener. Merkelig at ting kan misofrståes uansett hva man skriver.

Beklager at jeg misforsto. 

Jeg har ingen formening om reiserådene. Jeg har ikke nok kunnskap eller relevant kompetanse til å ta en slik vurdering.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spania holder stengte grenser for innreise til oktober. Så like lurt å sjekke andre lands regler.

Anonymkode: f995a...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal reise med en gang det er sannsynlig at jeg kommer meg hjem igjen, forsikringen dekker ett. problemer, og landet jeg skal inn i er noenlunde åpent.

Anonymkode: 572b5...55a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spania holder stengte grenser for innreise til oktober. Så like lurt å sjekke andre lands regler.

Anonymkode: f995a...cb0

Sikker på det? Har hørt at de diskuterer dette, men er det vedtatt? Fastlandet snakker jeg om. Kanariøyene er i en særstilling da de er ekstra sårbare.

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at vi er en av de med hytte i Sverige, så kunne jeg godt tenke meg at det hadde vært mulig å dra i hvert fall dit. Kommer nok ikke til å reise på lengre turer på en god stund, selv om det igjen er greit.

Anonymkode: 292e7...c22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på det? Har hørt at de diskuterer dette, men er det vedtatt? Fastlandet snakker jeg om. Kanariøyene er i en særstilling da de er ekstra sårbare.

Der er lenket til en spansk side der, så vet ikke hva det står videre. Men hvis du ser planen til Spania nå, som er vedtatt, virker det usannsynlig at det åpnes for turisme i juli altså. De har ikke engang åpnet egne utdanningsinstitusjoner.

Av en eller annen grunn legger ikke lenken seg inn. Men ligger på VG; slik tar spanjolene hverdagen tilbake

Anonymkode: 09167...0db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal til Island i sommerferien sammen med samboer for å besøke familien hans, hvis Island åpner grensene og flyplassen. Når karantenen opphører så skal jeg også på Ikea og kjøpe kjøkken og andre ting, holder på å pusse opp her. 

Anonymkode: ed516...1f7

• Liker 3
Skrevet

Hvis det åpnes for utenlandsreiser skal jeg reise, det er en tur som allerede er planlagt, men jeg hadde heldigvis ikke rukket å kjøpe billetter for alt ble stengt. Hvis jeg må vente, så må jeg vente, det går sikkert bra det osgå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, reiser i vei det øyeblikket det åpner. Har allerede bookinger i juni, juli og august, men sniker inn en helgetur allerede i mai om det blir mulighet for det. 

Ting kan eskalere igjen - men - nå overvåkes det, og man er forberedt, så blir ikke slik som sist der alt plutselig var lock-down på dagen da alvorligheten gikk opp for myndigheter i alle land samtidig. 

Anonymkode: 2802d...f9a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal til Island i sommerferien sammen med samboer for å besøke familien hans, hvis Island åpner grensene og flyplassen. Når karantenen opphører så skal jeg også på Ikea og kjøpe kjøkken og andre ting, holder på å pusse opp her. 

Anonymkode: ed516...1f7

Det er ikke karantene, og IKEA har vært åpen hele veien. 

Jeg har vært innom tre ganger og kjøpt ting til prosjekter i huset. 

Anonymkode: 2802d...f9a

• Liker 7
  • Opprett ny...