AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #1 Skrevet 6. mai 2020 Ofte leser jeg her, og hører fra (fulle) folk at «sånne mennesker orker jeg ikke, sånne ignorerer jeg, sånne vil jeg ikke ha i mitt liv» Det dreier seg ikke om folk som har gjort deg noe galt. Bare rett og slett at du avskriver dem før du i det hele tatt har fått vite hvem de er. Før du vet hva de står for og hva de eventuelt kan tilføre ditt liv. Kan dere forklare hvorfor så bastante? Er det for å beskytte dere selv? Redd for å kjenne noen som ikke er A4? Redd for hva andre vil si om dere? Eller ? Anonymkode: d0474...1b1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #2 Skrevet 6. mai 2020 Jeg sier aldri høyt at "sånne folk vil jeg ikke ha noe med å gjøre", men jeg tenker det i mitt stille sinn. I mitt tilfelle gjelder det den type mennesker jeg vokste opp med, i en mindre by hvor det var mye rus, alkohol og vold. Jeg flyttet så fort jeg ble ferdig med videregående, og har i ettertid aldri menget meg med slike. Det heter at like barn leker best, og jeg ser at jeg trives best med dem som er i nogenlunde lik situasjon som meg. Hender jeg går ut av komfortsonen også, men ser jo at det blir kræsj i personlighetene. Anonymkode: 3fc37...354 1
Rant Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Om man sier "sånne type folk vil jeg ikke ha noe med å gjøre", vil det jo si man vet hva dem står for, om det bryter med din moral eller virker støtende på deg som person - hvorfor ikke bare holde deg unna? Det er mange mennesker jeg ikke har noen interesse av å bli kjent med som f.eks rasister, nynazister, ulvedrapforkjempere. Om jeg ikke må forholde meg til dem på noen som helst måte skylder jeg dem ikke mitt bekjentskap. 2
Raven.Writingdesk Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Enig med den over at visse holdninger er uforenelig med mine og dermed er «sosial omgang» meningsløst. Folk som drasser med seg masse drama orker jeg heller ikke, rett og slett fordi det er slitsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Rasisme er ekskluderingens mor. Uten tvil en holdning som er vanskelig å forholde seg til. Men det å ekskludere andre mennesker fordi de ikke passer inn i din verden sosialt, intellektuelt, drikkemønster, og andre uvesentlige bagateller, er etter min mening en nedlatende måte å se verden og menneskeheten på. Nå snakker jeg ikke om noen du skal invitere hjem til deg. Jeg snakker om mennesker du treffer på ute, hos andre. TS Anonymkode: d0474...1b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå