Gå til innhold

Kattungen og doen hans..

Anbefalte innlegg

Gjest Darcy
Skrevet

Pusekatten min er en veldig renslig liten herremann, det er bare det at han har fått det for seg at doen, den bruker vi også som lekekasse.

Det fungerer på det viset at han står på to bein utenfor kattedoen, og lener seg over kanten og bruker forlabbene til å rote rundt nedi doen, samtidig som han romsterer noe voldsomt og spruter sand utover hele gulvet...

Han holder på både lenge og vel og lager et skikkelig spetakkel, og han syns det er veldig morsomt har jeg skjønt.

Flere som har katter som driver med det ?

Jeg kan ikke akkurat jage han vekk fra doen sin heller, jeg vet det finns kattedoer med lokk, men han er såpass liten og småredd enda, at jeg ikke vil ha noe stort lokk oppå doen som han ikke er fortrolig med,enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn drev den katten vi har på når den var kattunge også, men det var i forbindelse med at den skulle på do.

Han gravde og gravde....og prøvesatt hullet flere ganger...men ble aldri fornøyd....egentlig ikke så rart...når han satte seg på den haugen han hadde gravd opp istedenfor i hullet...til slutt måtte han nesten klatre opp for å prøvesitte. :roll:

Do med lokk funker ikke for alle katter.....iallefall ikke for vår....for den er redd for lokket som kommer og tar den. :ler:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Katta mi driver og på sånn. Graver og graver også er det å trøske ansiktet ned i for å sjekke om det passer, så grave litt til om hun ikke er fornøyd. Til tider må hun grave flere hull før hun får til et som "passer". :roll:

Gjest 1.2.3.
Skrevet

Pusekatten min brukte også doen sin som lekekasse da han var kattunge. Kjøpte kattedo med lokk jeg. Det funka bra det. Ikke så mye sand på gulvet da. Men, det største problrmrt var at Lurven likte doen sin for godt . Han brukte doen sin som soveplass! Var litt fortvila da. :-) :-) :-)

Gjest lurven
Skrevet
Pusekatten min brukte også doen sin som lekekasse da han var kattunge. Kjøpte kattedo med lokk jeg. Det funka bra det. Ikke så mye sand på gulvet da. Men' date=' det største problrmrt var at Lurven likte doen sin for godt . Han brukte doen sin som soveplass! Var litt fortvila da. :-) :-) :-)[/quote']

jammen..

lukten av bæsj får meg til å sovne :)

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Ett alternativ til do med lokk er å sette kassa slik at kan henge ett forheng forbi den, så slipper du en del av sølet. Sånn oppførsel roer seg som regel når pusen blir eldre også.

Gjest Madeline
Skrevet

Våre katter brukte også doen som lekekasse da de var små. Da tok vi en av ungene sine gamle lekekasser og gjorde om til do (skar ut en inngang i enden) og problemet var løst. Da kunne katten grave uten at sanden kom over kanten. Ettersom kattene ble større så sluttet de å leke med doen og brukte den bare til det den skulle brukes til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...