AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Har et dilemma. Vi kan absolutt ikke flytte heller da jeg fikk huset veldig rimelig iforhold til markedspris. Stua er middels stor men når den mister ca 3x2 meter så blir den liten. Da blir det plass til et lite spisebord, og tv kroken, og noe gåplass. Muligens blir det 20 kvadrat om jeg tenker riktig etter et ekstra rom blir bygd inn i stua. Spisebordet vil da stå i veien for utsikten vår også desverre. Jentene deler nå rom, men hvor lenge går det? Jeg syntes allerede nå at det er vanskelig å skille lekene fra hverandre. Ei på 1 og ei på 3 år. Vi har bare 2 soverom nå. Rommet mitt er så trangt at det er 40 cm på siden av sengen når andre siden står inntil veggen. Kunne tenkt meg det store rommet de har,så kunne de fått et hver bare 2x3 meter. Eventuelt hva ville det kostet å bygge ut si 4x6meter? Anonymkode: 402bf...5f2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #2 Skrevet 5. mai 2020 Er det et problem for dem å dele? Ville gitt barna det største rommet på deling. Anonymkode: eb4c4...041 15
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #3 Skrevet 6. mai 2020 Sålenge de sover godt på samme rom ville jeg latt de dele i mange år enda. Om ett år er de nesten like 'store' og alle leker deles og krangles om 😉 Men det var jo ikke svar på spm ditt, beklager. Anonymkode: f7f1c...c94 11
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #4 Skrevet 6. mai 2020 Her må du egentlig bare finne ut hva som betyr mest for DEG. Vil du ha et større soverom eller vil du ha større stue? Barna klarer fint å dele rom i noen år til om du helst vil ha en stor stue. Er det eventuelt mulighet for å bytte ut noen møbler på stua slik at dere får utnyttet stuearealet bedre? Anonymkode: f143c...3ab 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #5 Skrevet 6. mai 2020 Våre på samme alder deler rom som er i underkant av 6 kvm. Er felles klesskap og en hylle med leker, samt noen leker i stua. Tenker de skal dele flere år frem i tid. Anonymkode: 26bf0...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #6 Skrevet 6. mai 2020 Våre to yngste har ikke engang ett rom på del. Trenger ikke det de første årene. Stor plass på stua er derimot gull verdt, for selv seksåringen vil omtrent bare leke på stua. De er ikke glade i å være alene, vil være i samme rom som hverandre pg oss foreldre hele tiden. Anonymkode: 90e47...1b2 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #7 Skrevet 6. mai 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Har et dilemma. Vi kan absolutt ikke flytte heller da jeg fikk huset veldig rimelig iforhold til markedspris. Stua er middels stor men når den mister ca 3x2 meter så blir den liten. Da blir det plass til et lite spisebord, og tv kroken, og noe gåplass. Muligens blir det 20 kvadrat om jeg tenker riktig etter et ekstra rom blir bygd inn i stua. Spisebordet vil da stå i veien for utsikten vår også desverre. Jentene deler nå rom, men hvor lenge går det? Jeg syntes allerede nå at det er vanskelig å skille lekene fra hverandre. Ei på 1 og ei på 3 år. Vi har bare 2 soverom nå. Rommet mitt er så trangt at det er 40 cm på siden av sengen når andre siden står inntil veggen. Kunne tenkt meg det store rommet de har,så kunne de fått et hver bare 2x3 meter. Eventuelt hva ville det kostet å bygge ut si 4x6meter? Anonymkode: 402bf...5f2 Til den eldste er 18. Det er ikke ideelt, men det går an. Anonymkode: d0bab...501 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #8 Skrevet 6. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våre på samme alder deler rom som er i underkant av 6 kvm. Er felles klesskap og en hylle med leker, samt noen leker i stua. Tenker de skal dele flere år frem i tid. Anonymkode: 26bf0...9f8 Glemte å legge til at de deler på alle lekene, utenom de som åpenbart kan være farlige for den minste. Det er samlet i en egen boks. Må de ha lekene hver for seg? Anonymkode: 26bf0...9f8 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #9 Skrevet 6. mai 2020 Rart foreldregenerasjonen vår overlevde med både 2 og 3 søsken på samme soverom. Anonymkode: 4a363...e9f 10
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #10 Skrevet 6. mai 2020 Kan ikke det store soverommet deles i to da? Sette inn vinud og dør er vel det minst kostbare Anonymkode: 011ed...4a9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #11 Skrevet 6. mai 2020 Kjenner flere søsken som deler rom hvor begge går på barneskolen. Tror ikke det er noen planer der om å flytte eller endre romdeling. De kan dele rom lenge. Anonymkode: 6d177...2f0 3
Sliten&kjørt52 Skrevet 6. mai 2020 #12 Skrevet 6. mai 2020 Mange muligheter. -Og vi overlevde i gamledager, -delte rom med søs, -til vi var i skolealder. Null problem. Fra: https://byggebolig.no/interior-mobler-og-trapp/romdeler-lettvegg-eller-andre-losninger a. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke det store soverommet deles i to da? Sette inn vinud og dør er vel det minst kostbare Anonymkode: 011ed...4a9 Umulig med mindre vi har dør inne på det ene rommet. Itillegg måtte vi rivd en skyvedørsgsrderobe med innredning som kostet oss 45000 i fjor 😓 vi kjøpte den for at jentene skulle dele rom å for å få god plass til klær og sengetøy, men det var vel kanskje en dårlig ide.. Anonymkode: 402bf...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 Dårlig tegnet men dørene står plassert på det eneste stedet de kunne stått på.. Så isåfall måtte, det blitt dør i et rom. Anonymkode: 402bf...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dårlig tegnet men dørene står plassert på det eneste stedet de kunne stått på.. Så isåfall måtte, det blitt dør i et rom. Anonymkode: 402bf...5f2 De tykke strekene er åpne dører Anonymkode: 402bf...5f2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Tror muligvis det koster mer enn det smaker å bygge på et par kvadrat, men ville tatt kontakt med byggefirma og hørt med de. Ofte har de en standardpris på slike ting. Evnt ville jeg bare fortsatt å la de dele rom, ser ikke helt problemet med det. Etterhvert som de blir eldre vil de og ha mye glede av det, snakke med hverandre om morgenen istedet for å vekke deg osv. Men, om det absolutt ikke er aktuelt å la de dele ville jeg som sagt tatt kontakt med byggefirma for å høre pris. Det billigste er nok likevel å gjøre stua mindre og sette opp en lettvegg bare. Anonymkode: 26bf0...9f8
Sensi Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 Jeg ville latt jentene dele det største soverommet og tatt det minste selv. Fra et voksenperspektiv er ikke det så koselig med svær stengt inne på lite rom. Men vi angrer ikke. ville latt stuen være stor og heller laget plass til at de kan leke der også.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De tykke strekene er åpne dører Anonymkode: 402bf...5f2 bygger en dør inn. altså en U inn med to dører. Garderober kan alltid pakkes bort, selv om det er skyvedørsgarderober. Anonymkode: 011ed...4a9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 La ungene dele rom, de synes sikkert det er hyggelig. Ellers kommer de snart oppi senga di om natta 😊 Anonymkode: 38861...23a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 De kan dele rom i 4-5 år til Anonymkode: 87827...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå