AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #21 Skrevet 6. mai 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Fyyy da blir jeg forbannet. Det betyr jeg kun får 14 dager ferie sammen med mine barn. Jeg har tidlig ferie i år. Og jeg går 100 % pluss har 2 i hjemmeundervisning. Fader jeg ble så sur nå. Jeg må da opp 7 hver jævla dag i ferien min for å sende de på skolen. Nei, dummeste forslaget ever. Jeg har jobbet ræva av meg siden landet ble stengt ned, og ser frem til 4 uker fri sammen med barna. Dette kan de ikke gjøre!! Anonymkode: 053c0...195 Skolen, og ferien, er til for BARNAS beste. Nå som de ligger et stykke bak på grunn av mangel på ordniær skolegang, så er det for barnas del at de ev. velger å kjøre skolen litt lenger. Når man får barn følger det med et ansvar som gjør at man ikke alltid kan sove lenge på morran. Det er veldig spesielle tider, og barna må ikke komme dårlig ut av det fordi vi voksene vil ha ferien vår som den pleier å være. Anonymkode: 8b1e0...599 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #22 Skrevet 6. mai 2020 Det er kanskje greit å se an på kilden som uttaler før du bryter ut i panikk Ts? Dette er et forslag fra en forsker. Det er mange som blir intervjuet nå om dagen, men mange forskjellige meninger, men er det dermed sagt at disse blir hørt og at ting blir vedtatt på grunn av deres uttalelser? Nei! For å holde skolen åpen lengre kreves det så innmari mange ekstra ressurser som per dags dato ikke er mulig å trylle frem på så kort tid. Lærere har hatt noen tøffe mnd og fortjener å få ferie. At noen svake kommer til å henge etter kan jeg skjønne, og jeg forstår godt argumentene til forskeren men det blir nok ikke noe av. Kanskje tenke deg litt om neste gang du roper ulv ulv på KG? Anonymkode: a49b4...129 15
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #23 Skrevet 6. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Da blir det opprør, både blant lærere og foreldre. Kommer aldri til å skje. Anonymkode: c83ea...641 Forslaget gikk ikke ut på at lærerne skal jobbe, så noe opprør blant lærere hadde det neppe blitt. Når det er sagt, så kommer det neppe til å skje.🙂 Anonymkode: 1fed7...a51 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #24 Skrevet 6. mai 2020 Jeg tenker at sommerferien prinsipielt er for lang, men atvarslener for kort til å lykkes i år - og er det ett år vi trenger at ferieringen er spredt så er det vel i år.. Anonymkode: 3c390...085 2
FluffyChix Skrevet 6. mai 2020 #25 Skrevet 6. mai 2020 Jeg foreslår egentlig 4 uker med ekstra skole i år. De kan ha julifri.
Suss80 Skrevet 6. mai 2020 #26 Skrevet 6. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært fantastisk👍🏻 Ferien er FOR LANG! Sliter hver eneste år med barnepass, siden SFO er stengt i 4 uker. Har kun 3 uker ferie. Lærerne vet ikke h or godt dem har det, bare klaging om at de jobber for mye.... Anonymkode: 0c34f...455 Hva jobber du med? Bare så jeg kan kritisere din jobb, uten at jeg egentlig har peiling - slik du akkurat gjorde i forhold til oss lærere. For hadde du hatt peiling, ville du ikke skrevet som du akkurat gjorde. Forøvrig, så er det lite sannsynlig at ferien blir kortere for elevene, selv om enkelte ønsker dette. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #27 Skrevet 6. mai 2020 Jeg synes forøvrig også det er et tullete forslag. Elevene skal altså ha to ekstra uker på skolen, med pensjonerte lærere og lærerstudenter. Hva tenker han egentlig at er målet og utbyttet av noe slikt? Skal de ta igjen noe faglig? For det skjer neppe så veldig mye på to uker, med de kjente lærerne ute i ferie. Eller skal det være et fritidstilbud av noe slag? Anonymkode: 1fed7...a51 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #28 Skrevet 6. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at sommerferien prinsipielt er for lang, men atvarslener for kort til å lykkes i år - og er det ett år vi trenger at ferieringen er spredt så er det vel i år.. Anonymkode: 3c390...085 Er sommerferien for lang? Er det urimelig at skoleelever og lærere får en god pause én gang i året? Norge har ikke spesielt lang sommerferie for elever, i Finland har elevene sommerferie fra begynnelsen av juni til rundt 10. august. Anonymkode: 385ad...fac 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #29 Skrevet 6. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fyyy da blir jeg forbannet. Det betyr jeg kun får 14 dager ferie sammen med mine barn. Jeg har tidlig ferie i år. Og jeg går 100 % pluss har 2 i hjemmeundervisning. Fader jeg ble så sur nå. Jeg må da opp 7 hver jævla dag i ferien min for å sende de på skolen. Nei, dummeste forslaget ever. Jeg har jobbet ræva av meg siden landet ble stengt ned, og ser frem til 4 uker fri sammen med barna. Dette kan de ikke gjøre!! Anonymkode: 053c0...195 Det kommer aldri til å skje. Skjønner ikke hvorfor dere går fem på. Anonymkode: 9c91e...f84
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #30 Skrevet 6. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes forøvrig også det er et tullete forslag. Elevene skal altså ha to ekstra uker på skolen, med pensjonerte lærere og lærerstudenter. Hva tenker han egentlig at er målet og utbyttet av noe slikt? Skal de ta igjen noe faglig? For det skjer neppe så veldig mye på to uker, med de kjente lærerne ute i ferie. Eller skal det være et fritidstilbud av noe slag? Anonymkode: 1fed7...a51 Kommer ikke til å skje. Ikke tro på alt dere leser. Kildekritikk folkens... Anonymkode: 9c91e...f84 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #31 Skrevet 6. mai 2020 Noen ganger så kan en bruke litt tid på seg før en slenger ut en tråd her. Anonymkode: b1b8e...3f6 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #32 Skrevet 6. mai 2020 Norske barn har faktiske ikke nok skoletid. Anonymkode: c7e9e...987 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #33 Skrevet 6. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Norske barn har faktiske ikke nok skoletid. Anonymkode: c7e9e...987 Barnet mitt er utmerket rustet intellektuelt og sosialt for fremtiden. Jeg tror ikke mer tid på skolen hadde bidratt til dette. Anonymkode: 385ad...fac 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #34 Skrevet 6. mai 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Fyyy da blir jeg forbannet. Det betyr jeg kun får 14 dager ferie sammen med mine barn. Jeg har tidlig ferie i år. Og jeg går 100 % pluss har 2 i hjemmeundervisning. Fader jeg ble så sur nå. Jeg må da opp 7 hver jævla dag i ferien min for å sende de på skolen. Nei, dummeste forslaget ever. Jeg har jobbet ræva av meg siden landet ble stengt ned, og ser frem til 4 uker fri sammen med barna. Dette kan de ikke gjøre!! Anonymkode: 053c0...195 Jeg syns faktisk det hadde vært bra for barna jeg ,med 2 uker ekstra skole når du tenker på hvor mange uker de nå har vært isolert i hjemmet sitt. Mange som sikkert heller ikke har fått lov å leke med noen venner heller. Anonymkode: 582c0...f07 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #35 Skrevet 6. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje greit å se an på kilden som uttaler før du bryter ut i panikk Ts? Dette er et forslag fra en forsker. Det er mange som blir intervjuet nå om dagen, men mange forskjellige meninger, men er det dermed sagt at disse blir hørt og at ting blir vedtatt på grunn av deres uttalelser? Nei! For å holde skolen åpen lengre kreves det så innmari mange ekstra ressurser som per dags dato ikke er mulig å trylle frem på så kort tid. Lærere har hatt noen tøffe mnd og fortjener å få ferie. At noen svake kommer til å henge etter kan jeg skjønne, og jeg forstår godt argumentene til forskeren men det blir nok ikke noe av. Kanskje tenke deg litt om neste gang du roper ulv ulv på KG? Anonymkode: a49b4...129 Har lærerne hatt noen tøffe måneder???! Har ei i vennekretsen som er lærer og HiN har nytt dagene hjemme. Tidlig ferdig med hjemmeundervisning ut til elevene på nettet og sier hun har mye mer fritid nå enn da skolene var åpne. Verre for oss andre som jobber i butikk eller helsevesenet som har måttet stått på EKSTRA MYE nå. VI HADDE FORTJENT LENGRE FERIE!!!! Anonymkode: 582c0...f07 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #36 Skrevet 6. mai 2020 Jeg sa til begge mine to (de går i tredje og femte klasse) at det hadde blitt foreslått å ha to ekstra uker på skolen i juni. Og begge to strålte opp og sa "jaaa, det hadde vært fint!". Hadde aldri trodde jeg skulle få en slik reaksjon, men jeg ser hvor mye de har savnet/savner vanlige skoledager. De to er generelt glad i skolen, i undervisning, og i klassemiljøene. Femteklassingen har ikke vært på skolen på to måneder nå, og snakker daglig om hvor mye han savner vanlig undervisning igjen. For barnas del synes jeg absolutt det kunne vært skole ut juni. Og for avgangsstudenter også, slik at de kunne fått rimelig tid til å avslutte (og feire) avgangen sin. Anonymkode: f0f1f...942 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #37 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lærerne hatt noen tøffe måneder???! Har ei i vennekretsen som er lærer og HiN har nytt dagene hjemme. Tidlig ferdig med hjemmeundervisning ut til elevene på nettet og sier hun har mye mer fritid nå enn da skolene var åpne. Verre for oss andre som jobber i butikk eller helsevesenet som har måttet stått på EKSTRA MYE nå. VI HADDE FORTJENT LENGRE FERIE!!!! Anonymkode: 582c0...f07 Begge mine brødre er lærere i ungdomsskolen. Aldri sett dem med så mye fri før. Det er sofaslacking, kanoturer og teltturer på repeat hver eneste uke. Det sier jo litt, for generelt sett har de MYE fri. Eller avspasering, som de så fint kaller det. Anonymkode: f0f1f...942 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #38 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Begge mine brødre er lærere i ungdomsskolen. Aldri sett dem med så mye fri før. Det er sofaslacking, kanoturer og teltturer på repeat hver eneste uke. Det sier jo litt, for generelt sett har de MYE fri. Eller avspasering, som de så fint kaller det. Anonymkode: f0f1f...942 Ja, det er jo akkurat det jeg mener. Men det er så synd i lærerne vet du.....de jobber jo både dag og kveld for å rekke å bli ferdig med alt......bullshit!! Anonymkode: 582c0...f07 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #39 Skrevet 6. mai 2020 Jeg har to venninner som er lærere og de sier selv at de aldri har hatt så rolige dager før og nyter familietiden. Fått snapper dagen lang av baking, skogsturer og kosetid i sofaen mens jeg, som jobber i helsevesenet, har logget overtid som aldri før. Anonymkode: e5b27...184 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #40 Skrevet 6. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge mine brødre er lærere i ungdomsskolen. Aldri sett dem med så mye fri før. Det er sofaslacking, kanoturer og teltturer på repeat hver eneste uke. Det sier jo litt, for generelt sett har de MYE fri. Eller avspasering, som de så fint kaller det. Anonymkode: f0f1f...942 Bor dere sammen? Anonymkode: 4ff5a...792
Anbefalte innlegg