Gå til innhold

Hjemmeskole, er det flere enn meg som strever?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min 5.klassing får alt han trenger fra lærerne via Its Learning. Han sender melding og vedlegg om hva han har gjort.  Fungerer fint.  

Men min 2.klassing har fått utdelt et nettbrett hvor hun skal innlevere sine oppgaver på en egen skoleapp.  Det er mye mer krøkkete på alle måter.  

Jeg skulle ønske at barna brukte det samme systemet, på PC og ikke på nett.  Flere som har samme problemet?  

Anonymkode: a5944...3b4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her så får så og så lang tid på en oppgave etter det blir oppgaven låst og borte.

Jeg har to på 5 trinn den som er mest skolesterk sliter nå.  Han i 8 trinn som er svakest gjorde det best på hjemmeskole. Han begynte på skolen igjen da de åpner 1 til 4 trinn, han savner hjemmeskole. 

Anonymkode: 5f269...0ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min 5.klassing får alt han trenger fra lærerne via Its Learning. Han sender melding og vedlegg om hva han har gjort.  Fungerer fint.  

Men min 2.klassing har fått utdelt et nettbrett hvor hun skal innlevere sine oppgaver på en egen skoleapp.  Det er mye mer krøkkete på alle måter.  

Jeg skulle ønske at barna brukte det samme systemet, på PC og ikke på nett.  Flere som har samme problemet?  

Men er ikke 2.klassingen tilbake på skolen?

Anonymkode: c3a5d...a76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her så får så og så lang tid på en oppgave etter det blir oppgaven låst og borte.

Jeg har to på 5 trinn den som er mest skolesterk sliter nå.  Han i 8 trinn som er svakest gjorde det best på hjemmeskole. Han begynte på skolen igjen da de åpner 1 til 4 trinn, han savner hjemmeskole. 

Anonymkode: 5f269...0ec

Min 5.klassing har generelt problemer med å komme i gang med skolearbeidet.  Han fikk lite gjort på skolen.  Nå går det bedre fordi jeg holder fokus for ham, og fordi der ikke er annet rundt som forstyrrer.   Han har vokst masse gjennom hjemmeskolen, noe som også lærerne har bemerket.  

Den yngste, som går i 2.klasse, holdt jeg hjemme da skolen startet opp.  Hun savner venninnene og skolen, men har storebroren å leke med.  

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke 2.klassingen tilbake på skolen?

Ikke min.  Hun har en sykdom som ikke tillater det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok valgt den løsningen fordi 2.klassinger  håndterer nettbrett bedre enn PC, og at de derfor kan være mer selvstendig. De andre i klassen hennes er vel tilbake på skolen, så sa kan du jo høre om det er mulig at hun leverer på en annen måte. Tenker det er lettere å be om individuelle tilpasninger da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...