Gå til innhold

Test din kroppstype :-)

Fremhevede innlegg

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg har også samme som trådstarter, MissQ :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Hope - ikke pålogget
Skrevet

Samme som MissQ her også...

Gjest sjokoladekake
Skrevet

Den mesomorfe kroppstypen, som du hovedsaklig tilhører, betegnes som den atletiske typen.

Mesomorfe typer er muskuløse og har generelt lite fett på kroppen. Benbygningen er kraftig, og det ser du spesielt rundt håndledd, knær og ankler.

Med den mesomorfe kroppstypen har du sikkert lett for de fleste treningsformer. Pga. den relativt store muskelmassen er du gjerne spesielt god i kraftbetonte idrettsgrener. Det kan f.eks. være kortdistanseløping (sprint), spydkast, roing og styrketrening.

Mesomorfe får lett større muskler med styrketrening. Ønsker du å bli slankere, men ikke samtidig få større muskler, bør du holde igjen med desidert styrketrening og fokusere på kondisjonstrening. Mesomorfe typer kan uttøve alle former for kondisjonskrevende idrett uten problem.

Hehe...kjenner meg igjen...bare jeg SER på en vekt blir jeg mer definert...må absolutt holde igjen på styrke, ellers blir jeg fitnessbuilder! HIHI... :)

Skrevet
Dette er meg:

Du tilhører hovedsaklig den endomorfe typen, som generelt kan beskrives som rund og lubben. Du er kraftig, men trenger ikke være muskuløs.

Endomorfe har flere kilo kroppsfett enn de andre kroppstypene. Forklaringen på det kan være at du med denne kroppstypen har lett for å legge på deg og samtidig har vanskelig for å ta av de ekstra kiloene igjen.

På grunn av den relativt høye vekten og lille muskelmassen er den endomorfe typen ikke skapt for utholdenhetsidrett, og trening som involverer løping, vil føles veldig anstrengende. Den høye vekten gjør at denne typen også er mer disponert for belastningsskader enn andre kroppstyper, og derfor bør du ikke bare løpetrene hvis du vil gå ned i vekt.

Den endomorfe typen passer best til treningsformer som svømming, sykling og fitness.

:roll:

Meg også... Men det visste jeg jo... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...