Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager har du fått det fra at røykere får ekstra penger til røyk av NAV? Jeg trodde jeg hadde lest mye dumt her på KG fra før, men denne tar kaka...! 

Anonymkode: 21b3c...68f

Blir alltid like overrasket over folk som ikke evner å forstå ironi.

Anonymkode: 54bc5...b1f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager har du fått det fra at røykere får ekstra penger til røyk av NAV? Jeg trodde jeg hadde lest mye dumt her på KG fra før, men denne tar kaka...! 

Nei, det er ikke noe jeg finner på. Kjenner ei som var sammen med en som, i følge henne fikk ekstra røyketillegg av nav.

Anonymkode: cf337...173

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men noen har arvet hus og lever enormt fint på uføretrygden:-).

Anonymkode: 87dd2...e6d

Ja, men betaler man lån eller leie, lever man ikke fint på uføretrygden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke, men kjenner noen som var sammen med en som fikk det.

Du skal ikke tro alt du hører. Det burde du ha lært. Litt sunn skepsis er smart.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke tro alt du hører. Det burde du ha lært. Litt sunn skepsis er smart.

Det gjør jeg ikke heller, men tror på henne.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparte du til bolig på uføretrygd mens du bodde gratis hos foreldre, familie eller venner da. Imponert over hva du får til altså 😂 Tenk at du er så flink med pengene når flesteparten av oss andre uføre ikke får det til å strekke til. Du er jammen one of a kind. Ja jeg synes du burde starte kurs i hvordan å forvalte pengene/uføretrygden hver måned..Er du en av tusen, en av 10.000, eller en av hundre tusen som klarer deg så bra.

Ps: Hadde ikke jeg hatt boliglån, så hadde jeg også levd bra. Men realiteten blant de fleste er at de har høy husleie eller boliglån.

Anonymkode: 7e4e1...5ba

Jeg sparte til boliglån mens jeg bodde i en sliten kjellerhybel på 15 kvadrat. Jeg bodde der i nesten 10 år fordi det var billig slik at jeg kunne spare. Betalte 6000 i måneden i leie, levde på billig mat og la av det jeg kunne. Hadde og har fortsatt mye utgifter til medisiner og behandling. Jeg har ikke hatt flaks I livet og vært uheldig med det meste, men jeg har lært meg å være flink økonomisk. 

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16 og har aldri hatt mulighet til å få hjelp verken praktisk eller økonomisk av noen. Jeg sparte og kuttet på alt jeg kunne. Jeg sier ikke at trygden er høy. Jeg har 15 000 utbetalt i måneden, men med nøye planlegging, så går det faktisk helt fint. Det er ikke lett, men det får være grenser for syting og klaging fra folk. 

Jeg er ufør, derfor kan jeg faktisk ikke leve på samme vis som dem som er i jobb og bidrar til felleskapet. Jeg aksepterer det. Det burde andre uføre og.  

Og ja. Vi betaler skatt vi og, men vi betaler skatt av penger vi får fra staten, altså andres skattepenger. Det er ikke det samme. 

Anonymkode: 6451f...7b7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparte til boliglån mens jeg bodde i en sliten kjellerhybel på 15 kvadrat. Jeg bodde der i nesten 10 år fordi det var billig slik at jeg kunne spare. Betalte 6000 i måneden i leie, levde på billig mat og la av det jeg kunne. Hadde og har fortsatt mye utgifter til medisiner og behandling. Jeg har ikke hatt flaks I livet og vært uheldig med det meste, men jeg har lært meg å være flink økonomisk. 

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16 og har aldri hatt mulighet til å få hjelp verken praktisk eller økonomisk av noen. Jeg sparte og kuttet på alt jeg kunne. Jeg sier ikke at trygden er høy. Jeg har 15 000 utbetalt i måneden, men med nøye planlegging, så går det faktisk helt fint. Det er ikke lett, men det får være grenser for syting og klaging fra folk. 

Jeg er ufør, derfor kan jeg faktisk ikke leve på samme vis som dem som er i jobb og bidrar til felleskapet. Jeg aksepterer det. Det burde andre uføre og.  

Og ja. Vi betaler skatt vi og, men vi betaler skatt av penger vi får fra staten, altså andres skattepenger. Det er ikke det samme. 

Jeg er så enig med deg. Nå har jeg ung ufør så jeg har noen få tusenlapper mer enn deg i måneden, men har levd på AAP i 7 år før jeg ble ufør og ting gikk rundt fordet. Klart det er kjipt å ikke kunne leve slik som friske mennesker i full jobb, men slik er det bare.

Anonymkode: b9256...04d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke noe jeg finner på. Kjenner ei som var sammen med en som, i følge henne fikk ekstra røyketillegg av nav.

Sjekk opp lovverket. Du får absoulutly ikke mer penger av nav fordi du røyker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at andre har fått det da. Jeg finner ikke på dette nei.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som gjør det, får ekstra penger av nav til røyk. Men vi som ikke gjør det, får ikke de ekstra kronene. Enig i at det er unødvendig.

Ha,ha,ha, er du helt fjern eller...? 🤣

Anonymkode: fea77...7f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at andre har fått det da. Jeg finner ikke på dette nei.

Hvis ikke du finner det opp, så er det den andre personen som trodde på dette selv. Du kan i midlertid gjøre det sånn som dette. Bruk opp alle pengene du har på røyk, alkohol og shopping. Gå på Nav og søk nødhjelp. Nav kan ikke nekte noen som står uten penger i å få nødhjelp, da vi alle trenger mat for å overleve. Men jeg anbefaler det absolutt ikke å snylte på den måten. Men vet om en som gjør det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler boliglån, strøm, AKS, mat også kommer alt annet som vi trenger som medisinske utgifter, klær, sko osv. :P Man betaler det som må betales også går resten til forbruk. :P 

Anonymkode: a7206...8dc

Ok, og hva har du egentlig utbetalt i mnd?

Anonymkode: 10a04...b5b

AnonymBruker
Skrevet

Du må lese deg opp. NAV yter ekstra til tobakk. Du fremstår som uvitende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette stemmer 100%

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg ikke heller, men tror på henne.

Hvorfor i alle dager tror du på en sånn skrønehistorie som at den norske staten (NAV) gir ekstra penger til folk så de har noe å røyke for?

AnonymBruker
Skrevet

Hva sier du når jeg poster en link som beviser at du tar feil? Lar du bare være å svare, eller innrømmer du at du ikke kan lovverket slik du påstår?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager tror du på en sånn skrønehistorie som at den norske staten (NAV) gir ekstra penger til folk så de har noe å røyke for?

Du må sette deg inn i ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må lese deg opp. NAV yter ekstra til tobakk. Du fremstår som uvitende.

Da forventer jeg at du har skriftlig bekreftelse og link til siden på NAV som bekrefter at folk får ekstra penger på uføretrygden sin om de røyker, for at de skal ha råd til å røyke. Siden du mener man kan lese seg opp på det, så må vi jo regne med at du har lest dette selv fra pålitelige kilder som NAV selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alvorlig talt. Jeg er drittlei av uføre og klagingen nå.

Jeg er selv ufør på minstesats (jeg har ikke ung ufør ). Jeg bor alene, eier egen leilighet og har aldri problemer med å betale regningene mine. Jeg er så lei av uføre!!

Jeg har det minste det er mulig å ha, men jeg klarer likevel å planlegge for merkedager. Trygden kommer ca samme tid hver måned. Legg av penger gjennom året slik som jeg gjør! 

Jeg har aldri fått en krone av noen. Jeg har spart egenkapital til bolig mens jeg gikk på minstesats aap, fikk husbanklån og klarer meg greit. 

Ta dere sammen. Ikke bruk mer enn dere har. Så forbasket enkelt er det. Nei det er ikke fett og det er heller ikke lett, men det må bare gå. 

Slutt å røyke, slutt å shoppe unødvendige ting. Ta dere sammen for svarte. 

Jeg spiser billig, ukeshandler og planlegger alltid for flere måneder om gangen. Jeg begynte å spare til tannlege for et år siden fordi jeg vet at jeg må til tannlegen i 2021. 

Jeg begynte å legge opp bufferkonto mens jeg gikk på aap og sparte alt jeg kunne. Det kom godt med da kjøleskapet røk. Jeg har en egen konto hvor jeg sparer til frikort fordi jeg VET at januar blir dyr. 

Slutt å gå inn i offerrollen. Greit. Vi har ikke råd til ferie eller dyre middager, men det er realiteten. Deal med det. 

Jeg er så lei av sutring og klaging fra mennesker som ofte har mer utbetalt enn jeg selv har. 

Hvis det blir for tøft å lage budsjett alene: be en venn om hjelp, kontakt gjeldsrådgivning, se på luksusfellen, Google dere til råd. 

Vi får penger fra felleskapet fordi vi er syke. Jeg er heldig. Jeg er takknemlig for det jeg får. Kjipt at jeg aldri får reist på ferie eller kan spise biff til middag, men jeg sulter ikke, jeg har tak over hodet og jeg er faktisk takknemlig for at jeg bor i Norge hvor kronisk syke som meg har en sjanse. 

Jeg er helt uenig i at pengene burde kommet tidligere. Det eneste det fører til er syting og klaging fordi folk ikke evner å planlegge. Kommer de før er det enda lenger tid til neste utbetalingen. 

PLANLEGG!!! Det er ikke så forbasket vanskelig. 

Du skal prøve å innbille meg at du har fått til dette på minstesats??

Anonymkode: 10a04...b5b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da forventer jeg at du har skriftlig bekreftelse og link til siden på NAV som bekrefter at folk får ekstra penger på uføretrygden sin om de røyker, for at de skal ha råd til å røyke. Siden du mener man kan lese seg opp på det, så må vi jo regne med at du har lest dette selv fra pålitelige kilder som NAV selv.

Selvsagt. Jeg har derimot aldri sagt at folk får ekstra på uføretrygden til tobakk, men skrevet om at en får ekstra penger av NAV til tobakk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...