AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #41 Skrevet 9. mai 2020 Får 13900 utbetalt i aap, det må være mindre enn ufør? Ikke snakk om noe som kommer tidligere fordi, men uføre får neste utbetaling senere da så hva er vitsen. Anonymkode: 9a945...d95
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #42 Skrevet 9. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle klarer det. Uføresatsen er ikke akkurat høy. Anonymkode: cf337...173 Den er ikke akkurat lik for alle. Anonymkode: 87dd2...e6d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #43 Skrevet 9. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle klarer det. Uføresatsen er ikke akkurat høy. Anonymkode: cf337...173 Jeg har ung ufør og klarer å få pengene til å holde til neste utbetaling+litt sparing. Har ca 17000 utbetalt. Sparer inn ved å aldri gå på kino,frisør, restaurant, på byen eller kulturarrangementer. Her heller ingen hobbyer som koster noe særlig bortsett fra at jeg av og til kjøper ett nytt spill til gaming pcen min+ papir til å tegne på hjemme. Shopper klær kun 1-2 ganger i året, og da kun hvis det jeg allerede har er ødelagt. Det går an , men man kan ikke forvente å leve på samme måte som en som mottar mye mer i lønn. Anonymkode: b9256...04d 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #44 Skrevet 9. mai 2020 På 6.5.2020 den 15.29, AnonymBruker skrev: Eller at forbruket er for høyt.. Jeg synes f.eks det er overraskende mange uføre som røyker, noe som er en FULLSTENDIG unødvendig utgift. Ikke forvent noe sympati når du røyker opp pengene dine.. Anonymkode: 3a13f...510 De som gjør det, får ekstra penger av nav til røyk. Men vi som ikke gjør det, får ikke de ekstra kronene. Enig i at det er unødvendig. Anonymkode: cf337...173
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #45 Skrevet 9. mai 2020 Inne på min side hos Nav sto det at pengene var på konto den 14. Anonymkode: a999f...12a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #46 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pga hva da? Fordi at andre ikke klarer å prioritere så er jeg ikke troverdig? Interessant tankegang, men det er vel den tankegangen som også forklarer hvorfor alle kommenterer hele tiden at jeg er så heldig som uføretrygdet og alenemor som bare får ting i fanget av staten hele tiden. Anonymkode: a7206...8dc Det som var veldig troverdig var at du er ufør og lever på minstesats 😉 Med mindre du er gjeldfri og har 15000 kr du kan bruke på deg selv hver måned. Da hadde jeg følt meg som en millionær. De fleste uføre er ikke gjeldsfrie og må betale lån eller høy husleie hver måned. Så kommer strøm, internett, telefon, altibox eller digital, forsikringer osv. Anonymkode: 7e4e1...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #47 Skrevet 9. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som var veldig troverdig var at du er ufør og lever på minstesats 😉 Med mindre du er gjeldfri og har 15000 kr du kan bruke på deg selv hver måned. Da hadde jeg følt meg som en millionær. De fleste uføre er ikke gjeldsfrie og må betale lån eller høy husleie hver måned. Så kommer strøm, internett, telefon, altibox eller digital, forsikringer osv. Anonymkode: 7e4e1...5ba Men noen har arvet hus og lever enormt fint på uføretrygden:-). Anonymkode: 87dd2...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #48 Skrevet 9. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som gjør det, får ekstra penger av nav til røyk. Men vi som ikke gjør det, får ikke de ekstra kronene. Enig i at det er unødvendig. Anonymkode: cf337...173 😂 Der tar du feil. Nav gir ikke ekstra pga røyk. De som lever på minstenormen til nav, skal klare seg på i overkant av 6000kr. Skal ikke en ufør få ha noen laster? Skal vi bare sitte hjemme uten mulighet til å gjøre noe på fritiden? Du venter nok at det er det vi skal gjøre. Mange som jobber, både snuser røyker og drikker og går på kino, ut for å spise en burger, pizza. Igjen, jeg er ufør, unner meg røyk, fordi den kosen fortjener jeg nettop fordi jeg er ufør. Så kan de andre som jobber, gå ut og bruke hele lønna si på alkohol hjemme eller ute pub. Anonymkode: 7e4e1...5ba 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #49 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men noen har arvet hus og lever enormt fint på uføretrygden:-). Anonymkode: 87dd2...e6d Ja de som er gjeldsfrie og eventuelt har arvet mye penger, kan leve svært godt på en uføretrygd. Jeg hadde følt jeg kunne leve som en greve da. Anonymkode: 7e4e1...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #50 Skrevet 9. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Der tar du feil. Nav gir ikke ekstra pga røyk. De som lever på minstenormen til nav, skal klare seg på i overkant av 6000kr. Skal ikke en ufør få ha noen laster? Skal vi bare sitte hjemme uten mulighet til å gjøre noe på fritiden? Du venter nok at det er det vi skal gjøre. Mange som jobber, både snuser røyker og drikker og går på kino, ut for å spise en burger, pizza. Igjen, jeg er ufør, unner meg røyk, fordi den kosen fortjener jeg nettop fordi jeg er ufør. Så kan de andre som jobber, gå ut og bruke hele lønna si på alkohol hjemme eller ute pub. Anonymkode: 7e4e1...5ba Joda, NAV yter ekstra til tobakk. Det er en kjent sak. Anonymkode: 87dd2...e6d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #51 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja de som er gjeldsfrie og eventuelt har arvet mye penger, kan leve svært godt på en uføretrygd. Jeg hadde følt jeg kunne leve som en greve da. Anonymkode: 7e4e1...5ba Jepp. Det er akkurat det man gjør:-). Anonymkode: 87dd2...e6d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #52 Skrevet 9. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, NAV yter ekstra til tobakk. Det er en kjent sak. Anonymkode: 87dd2...e6d Ikke såpass at jeg har hørt om den i hvert fall. Men okay, så jeg som er ufør og røyker, jeg kan få mer i måneden enn jeg har nå? Det er jo artig i så fall! Hva gjør jeg for å få de? Anonymkode: f532f...3a8 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #53 Skrevet 9. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke såpass at jeg har hørt om den i hvert fall. Men okay, så jeg som er ufør og røyker, jeg kan få mer i måneden enn jeg har nå? Det er jo artig i så fall! Hva gjør jeg for å få de? Anonymkode: f532f...3a8 Det må du finne ut selv. Anonymkode: 87dd2...e6d 1
Bunuel Skrevet 9. mai 2020 #54 Skrevet 9. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke såpass at jeg har hørt om den i hvert fall. Men okay, så jeg som er ufør og røyker, jeg kan få mer i måneden enn jeg har nå? Det er jo artig i så fall! Hva gjør jeg for å få de? Anonymkode: f532f...3a8 Skriv en melding til nav om at du ønsker røyketillegg
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #55 Skrevet 9. mai 2020 8 minutter siden, Bunuel said: Skriv en melding til nav om at du ønsker røyketillegg Hehe, logger med på nav og sender melding til saksbehandler asap. Anonymkode: f532f...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #56 Skrevet 9. mai 2020 Alvorlig talt. Jeg er drittlei av uføre og klagingen nå. Jeg er selv ufør på minstesats (jeg har ikke ung ufør ). Jeg bor alene, eier egen leilighet og har aldri problemer med å betale regningene mine. Jeg er så lei av uføre!! Jeg har det minste det er mulig å ha, men jeg klarer likevel å planlegge for merkedager. Trygden kommer ca samme tid hver måned. Legg av penger gjennom året slik som jeg gjør! Jeg har aldri fått en krone av noen. Jeg har spart egenkapital til bolig mens jeg gikk på minstesats aap, fikk husbanklån og klarer meg greit. Ta dere sammen. Ikke bruk mer enn dere har. Så forbasket enkelt er det. Nei det er ikke fett og det er heller ikke lett, men det må bare gå. Slutt å røyke, slutt å shoppe unødvendige ting. Ta dere sammen for svarte. Jeg spiser billig, ukeshandler og planlegger alltid for flere måneder om gangen. Jeg begynte å spare til tannlege for et år siden fordi jeg vet at jeg må til tannlegen i 2021. Jeg begynte å legge opp bufferkonto mens jeg gikk på aap og sparte alt jeg kunne. Det kom godt med da kjøleskapet røk. Jeg har en egen konto hvor jeg sparer til frikort fordi jeg VET at januar blir dyr. Slutt å gå inn i offerrollen. Greit. Vi har ikke råd til ferie eller dyre middager, men det er realiteten. Deal med det. Jeg er så lei av sutring og klaging fra mennesker som ofte har mer utbetalt enn jeg selv har. Hvis det blir for tøft å lage budsjett alene: be en venn om hjelp, kontakt gjeldsrådgivning, se på luksusfellen, Google dere til råd. Vi får penger fra felleskapet fordi vi er syke. Jeg er heldig. Jeg er takknemlig for det jeg får. Kjipt at jeg aldri får reist på ferie eller kan spise biff til middag, men jeg sulter ikke, jeg har tak over hodet og jeg er faktisk takknemlig for at jeg bor i Norge hvor kronisk syke som meg har en sjanse. Jeg er helt uenig i at pengene burde kommet tidligere. Det eneste det fører til er syting og klaging fordi folk ikke evner å planlegge. Kommer de før er det enda lenger tid til neste utbetalingen. PLANLEGG!!! Det er ikke så forbasket vanskelig. Anonymkode: 6451f...7b7 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #57 Skrevet 9. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alvorlig talt. Jeg er drittlei av uføre og klagingen nå. Jeg er selv ufør på minstesats (jeg har ikke ung ufør ). Jeg bor alene, eier egen leilighet og har aldri problemer med å betale regningene mine. Jeg er så lei av uføre!! Jeg har det minste det er mulig å ha, men jeg klarer likevel å planlegge for merkedager. Trygden kommer ca samme tid hver måned. Legg av penger gjennom året slik som jeg gjør! Jeg har aldri fått en krone av noen. Jeg har spart egenkapital til bolig mens jeg gikk på minstesats aap, fikk husbanklån og klarer meg greit. Ta dere sammen. Ikke bruk mer enn dere har. Så forbasket enkelt er det. Nei det er ikke fett og det er heller ikke lett, men det må bare gå. Slutt å røyke, slutt å shoppe unødvendige ting. Ta dere sammen for svarte. Jeg spiser billig, ukeshandler og planlegger alltid for flere måneder om gangen. Jeg begynte å spare til tannlege for et år siden fordi jeg vet at jeg må til tannlegen i 2021. Jeg begynte å legge opp bufferkonto mens jeg gikk på aap og sparte alt jeg kunne. Det kom godt med da kjøleskapet røk. Jeg har en egen konto hvor jeg sparer til frikort fordi jeg VET at januar blir dyr. Slutt å gå inn i offerrollen. Greit. Vi har ikke råd til ferie eller dyre middager, men det er realiteten. Deal med det. Jeg er så lei av sutring og klaging fra mennesker som ofte har mer utbetalt enn jeg selv har. Hvis det blir for tøft å lage budsjett alene: be en venn om hjelp, kontakt gjeldsrådgivning, se på luksusfellen, Google dere til råd. Vi får penger fra felleskapet fordi vi er syke. Jeg er heldig. Jeg er takknemlig for det jeg får. Kjipt at jeg aldri får reist på ferie eller kan spise biff til middag, men jeg sulter ikke, jeg har tak over hodet og jeg er faktisk takknemlig for at jeg bor i Norge hvor kronisk syke som meg har en sjanse. Jeg er helt uenig i at pengene burde kommet tidligere. Det eneste det fører til er syting og klaging fordi folk ikke evner å planlegge. Kommer de før er det enda lenger tid til neste utbetalingen. PLANLEGG!!! Det er ikke så forbasket vanskelig. Anonymkode: 6451f...7b7 Sparte du til bolig på uføretrygd mens du bodde gratis hos foreldre, familie eller venner da. Imponert over hva du får til altså 😂 Tenk at du er så flink med pengene når flesteparten av oss andre uføre ikke får det til å strekke til. Du er jammen one of a kind. Ja jeg synes du burde starte kurs i hvordan å forvalte pengene/uføretrygden hver måned..Er du en av tusen, en av 10.000, eller en av hundre tusen som klarer deg så bra. Ps: Hadde ikke jeg hatt boliglån, så hadde jeg også levd bra. Men realiteten blant de fleste er at de har høy husleie eller boliglån. Anonymkode: 7e4e1...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #58 Skrevet 9. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sparte du til bolig på uføretrygd mens du bodde gratis hos foreldre, familie eller venner da. Imponert over hva du får til altså 😂 Tenk at du er så flink med pengene når flesteparten av oss andre uføre ikke får det til å strekke til. Du er jammen one of a kind. Ja jeg synes du burde starte kurs i hvordan å forvalte pengene/uføretrygden hver måned..Er du en av tusen, en av 10.000, eller en av hundre tusen som klarer deg så bra. Ps: Hadde ikke jeg hatt boliglån, så hadde jeg også levd bra. Men realiteten blant de fleste er at de har høy husleie eller boliglån. Anonymkode: 7e4e1...5ba Jeg lever helt fint på uføretrygd og er helt enig med personen, er drittlei sutring. Ikke rart vi uføretrygdet blir hatet når det kommer slike dumme tråder som dette 🤦♀️ Anonymkode: 54bc5...b1f 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #59 Skrevet 9. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De som gjør det, får ekstra penger av nav til røyk. Men vi som ikke gjør det, får ikke de ekstra kronene. Enig i at det er unødvendig. Anonymkode: cf337...173 Hvor i alle dager har du fått det fra at røykere får ekstra penger til røyk av NAV? Jeg trodde jeg hadde lest mye dumt her på KG fra før, men denne tar kaka...! Anonymkode: 21b3c...68f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #60 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke såpass at jeg har hørt om den i hvert fall. Men okay, så jeg som er ufør og røyker, jeg kan få mer i måneden enn jeg har nå? Det er jo artig i så fall! Hva gjør jeg for å få de? Anonymkode: f532f...3a8 Det vet jeg ikke, men kjenner noen som var sammen med en som fikk det. Anonymkode: cf337...173
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå