AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #1 Skrevet 5. mai 2020 Min mann maser om dette hvert eneste år når det nærmer seg 17.mai. Jeg har aldri vært noe stor fan av dette fenomenet, rett og slett fordi jeg liker å bruke fridagen til å sove litt lengre og morgenen, ikke liker å drikke alkohol så tidlig på dagen, og vil slippe styret med å arrangere det, lage til mat,pynte osv. Men har likevel gått med på å holde champagnefrokoster da jeg vet min mann elsker det. Nå har vi imidlertid fått barn, og jeg føler som småbarnsmor bare enda mindre lyst og interesse for å bruke tid på å arrangere noe champagnefrokost nå. Min samboer synes bare dette er sært. Er det virkelig det? Orker dere andre med små barn å ha eller delta på champagnefrokost og lignende? (Jeg er klar over at korona-situasjonen som inntil videre kun tillater maks 5 personer samlet helt sikkert setter en stopper for at det blir champagnefrokost i år. Men stiller likevel spørsmålet på generelt grunnlag. Min mann håper jo inderlig at det åpnes opp for mer enn 5 personer samlet innen 17/5). Anonymkode: 6db38...bff 1
Populært innlegg visp Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 5. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min mann maser om dette hvert eneste år når det nærmer seg 17.mai. Jeg har aldri vært noe stor fan av dette fenomenet, rett og slett fordi jeg liker å bruke fridagen til å sove litt lengre og morgenen, ikke liker å drikke alkohol så tidlig på dagen, og vil slippe styret med å arrangere det, lage til mat,pynte osv. Men har likevel gått med på å holde champagnefrokoster da jeg vet min mann elsker det. Nå har vi imidlertid fått barn, og jeg føler som småbarnsmor bare enda mindre lyst og interesse for å bruke tid på å arrangere noe champagnefrokost nå. Min samboer synes bare dette er sært. Er det virkelig det? Orker dere andre med små barn å ha eller delta på champagnefrokost og lignende? (Jeg er klar over at korona-situasjonen som inntil videre kun tillater maks 5 personer samlet helt sikkert setter en stopper for at det blir champagnefrokost i år. Men stiller likevel spørsmålet på generelt grunnlag. Min mann håper jo inderlig at det åpnes opp for mer enn 5 personer samlet innen 17/5). Anonymkode: 6db38...bff Men du... hadde jeg vært mannen din og kunne kommet rett fra senga til dekket bord så hadde nok jeg også mast:) Gjør han ingenting av forberedelsene? 62
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 5. mai 2020 Aldri hørt om at småbarnsfamilier arrangerer eller deltar på champagnefrokost. Etter hvert som barna begynner på skolen er jo dagen ganske tettpakket med barnetog osv, så da blir det jo ekstra vanskelig. Tror de fleste slutter når de får barn? Anonymkode: 80423...b90 111
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #4 Skrevet 5. mai 2020 Da får han fikse alt til det da. Herregud, kvinne, dette er jo enkelt. Forstår veldig godt at du ikke gidder! Anonymkode: 868c8...ada 34
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #5 Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, visp said: Men du... hadde jeg vært mannen din og kunne kommet rett fra senga til dekket bord så hadde nok jeg også mast:) Gjør han ingenting av forberedelsene? Enig. Si at du kan ta jobben med å handle sprudlevann, så får din kjære ta seg av resten. Anonymkode: c6dcc...040 20
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #6 Skrevet 5. mai 2020 3 minutter siden, visp skrev: Men du... hadde jeg vært mannen din og kunne kommet rett fra senga til dekket bord så hadde nok jeg også mast:) Gjør han ingenting av forberedelsene? Joda, han kaster seg inn i forberedelsene med stor iver. Han elsker å lage mat og stelle istand til fester. Men jeg blir jo som regel da også nødt til å hjelpe til, samtidig som jeg må passe barn og styre på... Synes bare det blir et jævla stress på en allerede slitsom dag. Anonymkode: 6db38...bff 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #7 Skrevet 5. mai 2020 Hvis han vil ha champagnefrokost så kan han vel stelle det i stand selv? Du skal vel ikke gjøre det? Anonymkode: 5eb28...ba9 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #8 Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om at småbarnsfamilier arrangerer eller deltar på champagnefrokost. Etter hvert som barna begynner på skolen er jo dagen ganske tettpakket med barnetog osv, så da blir det jo ekstra vanskelig. Tror de fleste slutter når de får barn? Anonymkode: 80423...b90 Ja, tenker det samme. Anonymkode: 6db38...bff 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #9 Skrevet 5. mai 2020 Aldri hørt om 17.mai uten champagnefrokost. Anonymkode: c11b0...abb 14
visp Skrevet 5. mai 2020 #10 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, han kaster seg inn i forberedelsene med stor iver. Han elsker å lage mat og stelle istand til fester. Men jeg blir jo som regel da også nødt til å hjelpe til, samtidig som jeg må passe barn og styre på... Synes bare det blir et jævla stress på en allerede slitsom dag. Anonymkode: 6db38...bff Jeg hadde ikke villet hatt sånne arrangementer med småbarn nei. Altfor slitsomt. Sett foten ned. 11
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #11 Skrevet 5. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis han vil ha champagnefrokost så kan han vel stelle det i stand selv? Du skal vel ikke gjøre det? Anonymkode: 5eb28...ba9 Problemet er jo at selv om det hadde vært han som ordner ALT, så blir jo jeg dradd inn i det. Anonymkode: 6db38...bff 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #12 Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om at småbarnsfamilier arrangerer eller deltar på champagnefrokost. Etter hvert som barna begynner på skolen er jo dagen ganske tettpakket med barnetog osv, så da blir det jo ekstra vanskelig. Tror de fleste slutter når de får barn? Anonymkode: 80423...b90 Jeg tenker litt motsatt. Om få er det, ganske riktig, helt slutt på champagnefrokoster så lenge barna bor hjemme omtrent. Man har familiefeiring av 17-mai omtrent ut ungdomsskolen, og vil vel heller ikke ha champagnefrokost med hjemmeboende ungdommer. Sjansen er jo også stor for at venner også får barn etterhvert, så det blir få å invitere. Så jeg ville tenkt, i år og kanskje neste år, det er de siste champagnefrokostene fram til ca år 2040. Så jeg ville gått for det, under forutsetning av at mannen planlegger og bidrar selvsagt. Anonymkode: 52b52...130 13
Rogadame Skrevet 5. mai 2020 #13 Skrevet 5. mai 2020 Jeg hadde ikke orka champagnefrokost når jeg har barn selv , det får vente til kidsa er eldre -for jeg vil nyte det glasset i fred. Nå blir det ikke tog i år, bare lek på plenen osv. Kan dere ikke ta det til lunsj/middag (grilling)? Forstår godt du ikke gidder det der om morgenen når barn skal kles osv Han får fixe et sjøl hvis han absolutt har så lyst. 9
Populært innlegg AmandaVI Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #14 Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om 17.mai uten champagnefrokost. Anonymkode: c11b0...abb Aldri hørt om 17. mai med det 😮 64
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #15 Skrevet 5. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, han kaster seg inn i forberedelsene med stor iver. Han elsker å lage mat og stelle istand til fester. Men jeg blir jo som regel da også nødt til å hjelpe til, samtidig som jeg må passe barn og styre på... Synes bare det blir et jævla stress på en allerede slitsom dag. Anonymkode: 6db38...bff Jeg hadde gitt ham den gleden. Det er snart slutt på det uansett. Synes det er en liten ting, når det gir ham så mye glede. Gi og ta. Anonymkode: 52b52...130 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #16 Skrevet 5. mai 2020 2 minutter siden, AmandaVI skrev: Aldri hørt om 17. mai med det 😮 Det har du nok. Anonymkode: 52b52...130 13
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #17 Skrevet 5. mai 2020 Skjønner godt du ikke gidder. Gjøre det bare for å gjøre det. Ungene har jo ingen glede av champ frokost. Dette er den første 17 mai jeg gleder meg til. Ingen tog, ingen tidlig opp og bare kose oss hjemme. Har alltid hatt lyst å grille den dagen tidligere. Men når vi kommer hjem fra tog og skolen (vi må alltid være helt til de stenger iflg min mann ellers ellers gjør vi noe galt) er vi så slitne. I år Må vi være hjemme. Takk for meg. Anonymkode: c1c65...e4b 7
Populært innlegg Fjaselina Skrevet 5. mai 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 5. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om 17.mai uten champagnefrokost. Anonymkode: c11b0...abb Eg har aldri vore på champagnefrokost, og har vel berre tenkt at det er for vaksne uten barn, som treng å ha noko å finne på... 17.mai med barn er ikkje kompatibelt med champagnefrokost. 53
-jk- Skrevet 5. mai 2020 #19 Skrevet 5. mai 2020 3 minutter siden, AmandaVI skrev: Aldri hørt om 17. mai med det 😮 Jeg har aldri hørt begrepet "champagnefrokost" i det hele tatt, før jeg leste det her. Måtte google hva det var... 12
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #20 Skrevet 5. mai 2020 Jeg er helt enig i at champagne på morgenen og små barn er en dårlig kombo. Hvorfor kan ikke samboeren din dra alene til noen andre om det er så viktig? Så kan han komme hjem og feire med familien etterpå. Med barn blir 17. Mai en familiedag med flaggheising, barnetog, leker på skolen og etterhvert dugnad på skolen og i korpset. Så får man ta opp tråden med champis fra morgenstunder når barna blir store. Anonymkode: dfc1f...ab6 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå