AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #41 Skrevet 6. mai 2020 Ser det er mange som gleder seg til at de kan klemme og omgås uten å være redde for å spre smitte, men Coronaen har jo kommet for å bli? Det er ikke noe som går over bare fordi tiltak lettes på? Anonymkode: 39de0...82c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #42 Skrevet 6. mai 2020 På en måte savner jeg den første tiden med «lockdown», da nesten alt var stengt og vi kunne bure oss inne i huset og skogen, bare vi i familien - det føltes trygt og godt, for å unngå smitte. Nå som bhg og skole åpnes opp igjen øker jo smittefaren, og jeg som er gravid nå kjenner nok litt ekstra på akkurat det... Anonymkode: c48ac...4de 5
Hatsumomo Skrevet 6. mai 2020 #43 Skrevet 6. mai 2020 På 5.5.2020 den 20.09, AnonymBruker skrev: Jeg mistenker flere for å nyte å sitte hjemme og velte seg i rykter, sjokkerende nyheter, store overskrifter og elendighet, og gruer seg til de ikke har dette å kose seg med lenger. Anonymkode: fa9c2...728 <er da lite av dette nå. Er mest vanlige nyheter, så vet ikke helt hva folk skal velte seg i av coronanyheter nå.
Anonymburker Skrevet 6. mai 2020 #44 Skrevet 6. mai 2020 På 5.5.2020 den 22.44, AnonymBruker skrev: 17. mai er da avlyst den. Anonymkode: 7c508...ae4 Ja, vi hopper rett fra 16. til 18. i år..😉 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #45 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Expandable86 said: Ja, vi hopper rett fra 16. til 18. i år..😉 Søren altså, 17. mai var allerede på en søndag, så vi mistet en fridag. Og nå sier du at vi bare får en dags helg Anonymkode: 2edb8...6f4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #46 Skrevet 6. mai 2020 Jeg gruer meg. Min sønn på 13 år har lenge blitt ekskludert og ertet, vært veldig ensom. Ikke turt å være aktiv i timene på skole, ofte vondt i hodet og lei seg. Med hjemmeskole har han blomstret opp både faglig og psykisk. Vært så letta over å slippe å være på skolen. Så for oss hadde det vært best om situasjonen var som nå frem til sommerferien.. Anonymkode: 7dc0a...439 7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #47 Skrevet 6. mai 2020 Jeg gruer meg til kontorfellesskap igjen. Kan melde at ropende barnehagebarn mens man jobber er mindre slitsomt enn kontorfellesskap. Ellers gleder jeg meg til normalisering! Anonymkode: 74eb7...e03 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #48 Skrevet 6. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg. Min sønn på 13 år har lenge blitt ekskludert og ertet, vært veldig ensom. Ikke turt å være aktiv i timene på skole, ofte vondt i hodet og lei seg. Med hjemmeskole har han blomstret opp både faglig og psykisk. Vært så letta over å slippe å være på skolen. Så for oss hadde det vært best om situasjonen var som nå frem til sommerferien.. Anonymkode: 7dc0a...439 Vil sønnen din trives bedre på skolen til høsten da? Anonymkode: 78cf4...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #49 Skrevet 7. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gruer meg. Min sønn på 13 år har lenge blitt ekskludert og ertet, vært veldig ensom. Ikke turt å være aktiv i timene på skole, ofte vondt i hodet og lei seg. Med hjemmeskole har han blomstret opp både faglig og psykisk. Vært så letta over å slippe å være på skolen. Så for oss hadde det vært best om situasjonen var som nå frem til sommerferien.. Anonymkode: 7dc0a...439 Hjemmeskole er jo ikke løsningen på dette. Gi klar beskjed til skolen om at de skal ta fatt i problemet, selvsagt sammen med deg/dere. Anonymkode: fa9c2...728 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #50 Skrevet 7. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil sønnen din trives bedre på skolen til høsten da? Anonymkode: 78cf4...8f5 Vi håper det -da bytter han skole (over til ungdomskole). Vi har bedt om at han skal få slippe å komme i klasse med de 3 guttene som plager han og dominerer klassen. Det var som å få en helt ny gutt etter hjemmeskole startet. Han er så blid og glad, gjør det mye bedre faglig, tørr å spørre lærer om div og koser seg. Vi vet jo at skolen starter til uken. Har spurt om videre hjemmeskole, men fått avslag.. Lærer vet om problemet. Men siden han ikke blir stygt mobbet, "bare ekskludert" -så er eneste tiltak tvingen samvær i friminuttene. Som jo ikke fungerer. Spiller de feks fotball, så skyter guttene hele tiden på han ved "et uhell". Og annen type lek så blir han sparket/dyttet kamuflert som "uhell". Vi håper bare inderlig det blir bedre på ny skole.. Anonymkode: 7dc0a...439 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #51 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi håper det -da bytter han skole (over til ungdomskole). Vi har bedt om at han skal få slippe å komme i klasse med de 3 guttene som plager han og dominerer klassen. Det var som å få en helt ny gutt etter hjemmeskole startet. Han er så blid og glad, gjør det mye bedre faglig, tørr å spørre lærer om div og koser seg. Vi vet jo at skolen starter til uken. Har spurt om videre hjemmeskole, men fått avslag.. Lærer vet om problemet. Men siden han ikke blir stygt mobbet, "bare ekskludert" -så er eneste tiltak tvingen samvær i friminuttene. Som jo ikke fungerer. Spiller de feks fotball, så skyter guttene hele tiden på han ved "et uhell". Og annen type lek så blir han sparket/dyttet kamuflert som "uhell". Vi håper bare inderlig det blir bedre på ny skole.. Anonymkode: 7dc0a...439 Veldig trist å høre. Ingen barn burde ha det sånn. Anonymkode: 7c508...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #52 Skrevet 7. mai 2020 Gruer meg til utelivet åpner igjen. Jeg har eksamen til godt uti juni og er usikker på om jeg har selvkontroll til å holde meg inne og lese etter all denne "frivillige isoleringen". Med litt egoisme i øyet så håper jeg at det holder stengt en liten stund til. Anonymkode: 231a3...200
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #53 Skrevet 7. mai 2020 Jeg er ikke en utadvent og sosial person av meg, og er med samboer, barnet vårt, søster og mamma regelmessig nå som før. Mistrives svært i jobben, har lett lenge etter ny, og det blir vel ikke akkurat enklere fremover (angrer på at jeg ikke valgte helseyrket nå, ja)..... Så ja, jeg har trivdes greit som permittert og med å holde meg stort sett hjemme. Anonymkode: 62fd2...aed 1
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #54 Skrevet 7. mai 2020 På 5.5.2020 den 20.09, AnonymBruker skrev: Jeg mistenker flere for å nyte å sitte hjemme og velte seg i rykter, sjokkerende nyheter, store overskrifter og elendighet, og gruer seg til de ikke har dette å kose seg med lenger. Anonymkode: fa9c2...728 Har du aldri åpnet en avis eller nettavis før 12. mars 2020? 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #55 Skrevet 8. mai 2020 6 timer siden, edwardnigma skrev: Har du aldri åpnet en avis eller nettavis før 12. mars 2020? Før 12. Mars var selvsagt alt bare kosenyheter. Anonymkode: 4b7f7...ea3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #56 Skrevet 8. mai 2020 Jeg kan velge hjemmekontor til vanlig. Og trener i naturen, ikke på senter. Så her har jeg ikke savnet noe. Men jeg savner å være på reise, utenlandsturer, større arrangement, sosiale sammenkomster, det sosiale de dagene jeg er på kontoret. Uten at jeg tenker for mye på det heller. Nå er ting såpass åpent at vi er ute og spiser en del, møter venner og familie, og skal til og med på helgetur/kosetur (i Norge) nå i Mai, med fly. Så, verken eller, blir jo godt når det normaliserer seg helt, men ingenting jeg går og tenker på. Anonymkode: 7c111...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #57 Skrevet 8. mai 2020 Har en kronisk sykdom som blir veldig mye verre av små infeksjoner, forkjølelse, omgangssyke ect. Har blitt sett på som sur og hysterisk av omgivelsene fordi jeg er redd for smitte. Familie og venner har hatt en sånn holdning om at den som gir seg er en dritt, så de holder seg aldri hjemme fra selskaper eller avtaler hvis de er litt syke. Og det er de jo veldig ofte, fordi de er så uforsiktige med smitte og smitter hverandre.. Og de himler med øynene hvis jeg sier noe. Så jeg får jo alt og går og hagler i månedsvis. Og immunforsvaret får aldri bygd seg opp heller. Nå har jo formen blitt så utrolig mye bedre, av å slippe alle disse små sykdommene at jeg vurderer faktisk å fortsette å holde avstand etterpå også. Faktisk er jeg så mye bedre at jeg har begynt å jobbe igjen, for første gang på mange år. Det er kanskje ikke verdt det, å ligge rett ut i en uke, etter et familieselskap eller etter å ha vært barnevakt for noen som syns det er hysterisk å bli hjemme pga oppkast dagen før. (og ikke sier noe om det til meg heller, for jeg får jo bare så mange psykiske og inbildte symptomer..) Men det er jo lov å håpe på da, at resten av verden har lært seg litt mer om smitte nå, og fortsetter å ta hensyn og vaske henda. Anonymkode: 0af7a...01e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #58 Skrevet 9. mai 2020 På 6.5.2020 den 9.13, AnonymBruker skrev: Dere som gruer dere veldig til å gå på jobben igjen, har dere noen planer om å endre på jobbsituasjonen? Synes ab...c1d har en viktig refleksjon, hvis noe oppleves veldig befriende under koronasituasjonen bør man kanskje se litt på hvordan man lever til vanlig. Anonymkode: 90004...53d det er jo ikke alt man kan gjøre noe med. Jeg liker jobben min og kollegene, men jeg er et introvert b-menneske, og arbeidslivet er ikke rigget for slike som meg! Etter mange år i arbeidslivet, der man sliter med å tilpasse seg, så har denne våren vært helt magisk. Så jeg elsker hjemmekontor, og håper det vil bli en bredere aksept fra arbeidsgivers side når dette er over. Jeg drømmer om en arbeidshverdag der jeg kan dele tiden min mellom hjemmekontor og arbeidssted ca 60-40, og uten å begrunne behovet hver gang jeg vil ha en hjemmekontordag. Anonymkode: 2edb5...624 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #59 Skrevet 9. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: det er jo ikke alt man kan gjøre noe med. Jeg liker jobben min og kollegene, men jeg er et introvert b-menneske, og arbeidslivet er ikke rigget for slike som meg! Etter mange år i arbeidslivet, der man sliter med å tilpasse seg, så har denne våren vært helt magisk. Så jeg elsker hjemmekontor, og håper det vil bli en bredere aksept fra arbeidsgivers side når dette er over. Jeg drømmer om en arbeidshverdag der jeg kan dele tiden min mellom hjemmekontor og arbeidssted ca 60-40, og uten å begrunne behovet hver gang jeg vil ha en hjemmekontordag. Anonymkode: 2edb5...624 Dette kan jeg signere. Jeg liker jobben, men ikke tvangssosialisering, og har fått en helt ny motivasjon og effektivitet av hjemmekontor. Åpent landskap er utrolig slitsomt som introvert. Anonymkode: 4b7f7...ea3 1
Gjest Fallabella Skrevet 9. mai 2020 #60 Skrevet 9. mai 2020 Situasjonen har vært helt super for min del. Mye mindre mas, mer penger og tid med barn. Virkelig berikende å kunne få ha en så rolig periode uten press og mas fra samfunnet. Fra uka starter den vanlige «kverna igjen med oppmøte på ditt og datt, da må man ut å handle klær så man er presangtabel, feks synes jeg det er et stressmoment. Plutselig er vi styrt av klokka og av andre igjen.
Anbefalte innlegg