Gå til innhold

Er det noen her som gruer seg til koronasituasjonen går over, og vi et langt mer normalt samfunn igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper 17 mai blir avlyst. Ellers gleder jeg meg. :)

Anonymkode: a874d...0b2

17. mai er da avlyst den.

Anonymkode: 7c508...ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elsker hjemmekontor. Håper å kunne ha det så mye som mulig langt utover høsten.  Det er like effektivt som å være fysisk på jobben, og jeg slipper kollegaene mine 😀

Anonymkode: 7c508...ae4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det ganske greit nå. Liker hjemmekontor, familietid, slippe rush og stress. Huset er strøkent, ungene er fornøyd, sexlivet er bedre og stressnivået langt lavere.

Anonymkode: 133cd...566

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Både og. Har sluppet unna noen sammenkomster, både privat og jobbrelatert, som jeg ellers ville ha enten måttet lide meg gjennom eller lyve for å unngå.

Men jeg savner teater, kino, bibliotek og å kunne gå på kafé og restaurant. Og muligheten til å reise til utlandet. 

Anonymkode: 34c49...003

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg storkoser meg! Ikke så interessert i å lese om sjokkerende nyheter og elendighet, men tilværelsen er topp! Hjemmekontor, ingen reiseveg, sparte kollektiv og bilutgifter, mindre unødvendige møter, korte Skole/bhg dager for barna og mer familietid. Er introvert, så å slippe press på å være sosial er flott, og jeg slipper presset på å holde huset strøkent da «neserynkerne» i nabolaget ikke kommer uventet innom lenger da besøk taes i mot på verandaen. Barna leker med venner ute, så det gir både ro og mindre husarbeid. Hadde det ikke vært for at folk faktisk blir syke og dør skulle jeg gjerne hatt det slik lenge 🙂

Anonymkode: 96fce...625

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er mye lettere å studere hjemme enn på universitetet. Hjemme har jeg fred til å bruke mesteparten av tiden til å lese og skrive, men på universitetet er det forventet man skal være mye sosial. Pluss at jeg sparer ca. 2000 i måneden på å slippe ta buss! Så hjemmestudering er kommet for å bli.

Jeg gleder meg til jeg kan gå på butikken uten å bekymre meg over om jeg er for nær noen, Jeg gleder meg til jeg kan gå på butikken om jeg er tett i nesa på grunn av allergi. Jeg gleder meg til jeg kan få jobb på si. Jeg gleder meg VELDIG til jeg kan reise på konserter og festivaler igjen.Og det skal bli virkelig befriende å slippe være redd jeg skal smitten noen!

Anonymkode: ae2aa...96b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trives ikke i jobben i det hele tatt. Har hatt det helt forferdelig lenge. Så har vært digg med hjemmekontor disse ukene. Har fått tilbud om ny jobb fra høsten, heldigvis. Skal tilbake igjen til jobb snart, og gruer meg skikkelig. Må bare holde ut. Blir tungt å dra tilbake. Disse hjemmekontorgreiene kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt for meg. 

Anonymkode: 721f8...7f1

Det samme føler jeg. Hva er din grunn til at du ikke trives? Må på jobb igjen til mandag 😭😭😭

Anonymkode: 097de...da7

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 5.5.2020 den 23.18):

Det er mye lettere å studere hjemme enn på universitetet. Hjemme har jeg fred til å bruke mesteparten av tiden til å lese og skrive, men på universitetet er det forventet man skal være mye sosial. Pluss at jeg sparer ca. 2000 i måneden på å slippe ta buss! Så hjemmestudering er kommet for å bli.

Jeg gleder meg til jeg kan gå på butikken uten å bekymre meg over om jeg er for nær noen, Jeg gleder meg til jeg kan gå på butikken om jeg er tett i nesa på grunn av allergi. Jeg gleder meg til jeg kan få jobb på si. Jeg gleder meg VELDIG til jeg kan reise på konserter og festivaler igjen.Og det skal bli virkelig befriende å slippe være redd jeg skal smitten noen!

Anonymkode: ae2aa...96b

2000kr i måneden på buss? 

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trives ikke i jobben i det hele tatt. Har hatt det helt forferdelig lenge. Så har vært digg med hjemmekontor disse ukene. Har fått tilbud om ny jobb fra høsten, heldigvis. Skal tilbake igjen til jobb snart, og gruer meg skikkelig. Må bare holde ut. Blir tungt å dra tilbake. Disse hjemmekontorgreiene kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt for meg. 

Anonymkode: 721f8...7f1

Jeg trives helles ikke i jobben min, men jeg jobber i helsevesenet og har måttet dra på jobb og være sammen med utspekulerte, baksnakkende, spydige kjerringer. Nå er jeg så lei at jeg gruer meg til å dra på jobb, sa heldigvis opp stillingen min for en stund siden og begynner i ny jobb slutten av denne måneden og er så glad for at jeg slipper å se disse menneskene igjen. Er også lei av coronaen og å ikke kunne reise hjem for å være med familie og gode venner, er stuck helt alene mens jeg jobber med elendige kolleger.

Anonymkode: 523ab...9fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste positive i denne perioden har vært at jeg har spart mye penger på å leve et vanvittig kjedelig liv. Jobber i helsevesenet så har jobbet som normalt. Ungen har vært hjemme alene frem til skolene åpnet, og har ikke trivdes med det.

Gleder meg så vanvittig til å reise, dra på konserter og fotballkamper. Men det blir vel lenge til...😥

Anonymkode: 151c9...0d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg til alt åpner opp igjen,unntatt treningssenter som jeg er avhengig av siden jeg holder på med opptrening av kroppen min.

Jeg er skada permanent fra topp til tå etter bilulykke, klarer ikke reise på ferie og være sosial, kan ikke gå på konsert, fest, kafé pga lydnivået siden jeg har blitt sensitiv for høy lyd pga hodeskade. Er hjemme 24/7 utenom behandling&trening. Godt at jeg ikke går glipp av noe særlig, siden andre også sitter hjemme. Det er så vondt å se livet passere og ikke kunne delta😔

Anonymkode: 80ee2...1f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg som en unge til å komme tilbake på jobb og treffe folk. Dette er vel uke 9 med hjemmekontor for meg, og det begynner å ta på. Oppi det hele må jeg hjelpe ungene med skolearbeidet og prøve å virke positive til hele situasjonen. Min bedre halvdel har delvis kapitulert, og gjør jeg det samme så kollapser familien. Som det ser ut nå kan vi trekke tilbake til kontoret fra september, så dette blir et veldig kjipt år.

Anonymkode: df73b...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Gruer meg ikke men det er noen ting som er veldig fint nå. Slipper så mye besøk, barna har en bedre skolehverdag (lærer mer på kortere tid), føler mindre press på å gjøre ting som koster penger (ferie, lekeland, kino osv). 

Anonymkode: 4b4d2...59e

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Gleder meg til alt blir normalt igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gruer meg kanskje litt, fordi jeg har det så bra slik det er nå. Jobbe hjemmefra, ikke ha forpliktelser, slippe svigers, ha bedre økonomi fordi det er mindre ting (som buss, og ferie) å bruke penger på.

Men, det betyr jo bare at jeg må revurdere hvordan jeg ønsker å leve livet mitt også etter corona. Bli flinkere til å si nei, kanskje? Ikke bry meg så mye andres forventninger. Kanskje bli singel? Jeg vet ikke. Har blitt enda mer sikker på at jeg ikke vil ha barn.

Jeg vet bare at jeg har hatt en usedvanlig indre ro siden «lockdown». Alenetid gir meg så vanvittig mye energi, produktivitet og driv.

Anonymkode: e0830...c1d

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er permittert 50% og gruer meg veldig til å jobbe 100% igjen, samtidig som alle aktiviteter starter opp igjen. Stress.

Anonymkode: 6e30e...e83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som gruer dere veldig til å gå på jobben igjen, har dere noen planer om å endre på jobbsituasjonen?

Synes ab...c1d har en viktig refleksjon, hvis noe oppleves veldig befriende under koronasituasjonen bør man kanskje se litt på hvordan man lever til vanlig. 

Selv gleder jeg meg til nesten alt (og det resterende har jeg skrevet bak øret som fremtidige endringsprosjekter). Ikke minst barnas aktiviteter og at de eldste får komme tilbake til skolen. Savner til og med morgenrushet på t-banen, av alle ting. Alt det normale. Og jeg gleder meg intenst til å få litt tid alene. Er veldig glad i både mann og barn, men samvær 24/7 I ukevis blir fryktelig intenst.

Anonymkode: 90004...53d

• Liker 6
Skrevet

Nei, jeg er ikke gal!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg enormt til dette er over. Og da mener jeg over, ikke bare at det lettes på restriksjonene. Jeg vil ha corona og alt som følger med det vekk. NÅ. Skulle ønske dette viruset forsvant for godt, like raskt som det kom og feide over verden.

Anonymkode: 76aed...023

• Liker 5
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet bare at jeg har hatt en usedvanlig indre ro siden «lockdown». Alenetid gir meg så vanvittig mye energi, produktivitet og driv.

Anonymkode: e0830...c1d

Samme her! Jeg har sovet normalt for første gang på 25 år fordi jeg har sluppet unna enkelte forpliktelser og avtaler som har sugd energien ut av meg.

Jeg likte det lille glimtet av samhold vi fikk se helt i begynnelsen av nedstengingen. Nå har folk sluttet å ta hensyn til avstand ute i butikker og på offentlig transport, virker som mange går tilbake til å tenke på seg selv først.

Elsket hvor stille det var overalt! Men savner biblioteket og bruktbutikker...

• Opprett ny...