Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er på utkikk etter råd og erfaringer. Begynte på tetracyclin og epiduo gel mot akne for akkurat 5 uker siden i dag. Tok to piller daglig de første fire ukene, og skal i utgangspunktet trappe ned til 1 pille om dagen i 40 dager. Det har jeg gjort, og har ca 5 uker igjen, med en pille om dagen. 

Etter å ha nå brukt disse pillene i 5 uker, ser jeg ingen bedring. Jeg synes jeg får nye utbrudd nesten daglig, mer enn før, og det eneste som ser ut til å funke er epiduo gel som roer ned de nye utbruddene. Ettersom jeg nå trapper ned dosen, er jeg også bekymret for at det ikke lenger er håp for at det kan funke for meg, når det ikke ble noe bedre av to piller om dagen.

Finnes det noen tips eller erfaringer? Noen som ikke så bedring før etter lang, lang tid på disse pillene? 

Det jeg sitter og funderer på er om jeg vil fortsette med dette i 5 uker til, når det kun gir bivirkninger og ikke noe bedring i huden min. Skal jeg snakke med legen om å gi meg her, og heller prøve noe annet, f. eks isotretinoin? Eller kommer resultatene gjerne mot slutten av kuren?

Hilsen frustrert jente...

Anonymkode: 0583e...cc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er på utkikk etter råd og erfaringer. Begynte på tetracyclin og epiduo gel mot akne for akkurat 5 uker siden i dag. Tok to piller daglig de første fire ukene, og skal i utgangspunktet trappe ned til 1 pille om dagen i 40 dager. Det har jeg gjort, og har ca 5 uker igjen, med en pille om dagen. 

Etter å ha nå brukt disse pillene i 5 uker, ser jeg ingen bedring. Jeg synes jeg får nye utbrudd nesten daglig, mer enn før, og det eneste som ser ut til å funke er epiduo gel som roer ned de nye utbruddene. Ettersom jeg nå trapper ned dosen, er jeg også bekymret for at det ikke lenger er håp for at det kan funke for meg, når det ikke ble noe bedre av to piller om dagen.

Finnes det noen tips eller erfaringer? Noen som ikke så bedring før etter lang, lang tid på disse pillene? 

Det jeg sitter og funderer på er om jeg vil fortsette med dette i 5 uker til, når det kun gir bivirkninger og ikke noe bedring i huden min. Skal jeg snakke med legen om å gi meg her, og heller prøve noe annet, f. eks isotretinoin? Eller kommer resultatene gjerne mot slutten av kuren?

Hilsen frustrert jente...

Anonymkode: 0583e...cc1

Jeg gikk et halvt år og det funket for min fete hud, men måtte ta iso for å bli kvitt kvisene

Anonymkode: 4376c...b28

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å måtte gå på antibiotikaen i sikkert 3 mnd, det måtte jeg minst regne med. 200 tabl fikk jeg, og med beskjed at det måtte jeg regne med at jeg måtte ta, og noen ganger litt lengre tid og. 2 tbl daglig uten melk i rett over 3 måneder.

Nå har jeg gått 4-5 uker og skal inn å ta leverprøver, men kommer til å spørre legen om jeg kan slutte på dem, hatt veldig god effekt og anser problemet som over. Men jeg hadde peridal dermatitt tror jeg det heter, og ikke direkte akne altså.

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ta ferdig kuren uansett, for du får først ISO dersom resultatet ikke er som forventet. Jeg var selv helt kvisefri imens jeg gikk på antibiotika, men to uker etter avsluttet kur kom byllene tilbake. Nå hat jeg slitt med kviser i 15 år. Går på ISO nå, halvveis i kuren- huden min er helt glatt, like myk som babyhud, og jeg har ikke disse fæle bivirkningene man leser om. Jeg angrer på at jeg ikke gikk til hudlege for mange år siden! Jeg håper så inderlig at kvisene blir borte for evig og alltid.

Anonymkode: 4509d...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...