MorningStar Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 Jeg har mange fine sommersko med remser/reimer (whatever). Men jeg får alltid gnagsår av dem etter 1 dag. Og dermed må jeg vente til sårene har gått over før jeg kan bruke dem igjen. Ellers vil det svi. Er det bare meg? Det er dumt å bare kunne bruke skoa 1 dag om gangen
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2005 #2 Skrevet 24. juni 2005 Compeed har kommet med en stift som skal smøres på områder som er utsatt for gnagsår. Virker bare forbyggende. Ellers så kan man smøre med en olje, kanskje? Poenget er jo å minske friksjon.
MorningStar Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2005 Hvordan fikser dere det da når dere bruker sånne sko? Er det smøringen som er tingen?
Gjest Gjesta Skrevet 24. juni 2005 #4 Skrevet 24. juni 2005 Jeg har ikke akkurat slike sko med remmer, men får generelt lett gnagsår. Jeg teiper med slik papirtape som man bruker for å feste bandasjer. Billig, og så fjerner jeg den etter bruk. Men funker dårlig for åpne sko. Olje ville jeg holdt meg unna. Det trekker bare inn i huden. Jeg kan tippe at den stiften fra Compeed er silikonbasert så den gjør huden glatt i lengre tid. Ikke prøvd selv enda.
MorningStar Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2005 Når jeg ser andre går liksom uproblematisk med sånne sko så tenker jeg at jeg er den eneste som er "rar" liksom En annen rar ting jeg har merket ved produksjonene er at hvorfor de ikke bruker mykere materialer som man ikke gnager og skjærer seg så lett i.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 Hehe...gnagsår hører sommeren til synes jeg Jeg bytter sandaler i noen uker før huden herdes, og jeg begynner å tåle skoene. Skal se på den greia fra Compeed tror jeg. Campers har forresten veldig behagelige sandaler.
Sommerfugl Skrevet 25. juni 2005 #7 Skrevet 25. juni 2005 Jeg får også gnagsår. Skikkelig irriterende!
Gjest synseren Skrevet 25. juni 2005 #8 Skrevet 25. juni 2005 Gå med skoene hjemme. Ha bløte sokker oppi skoene så tilpasser de seg til føttene dine.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 25. juni 2005 #9 Skrevet 25. juni 2005 Får også ofte gnagsår. Spesielt på tærne om jeg går i åpne sandaler. Ikke noe særlig pent når det begynner å blø :-?
Fat Sally Lee Skrevet 25. juni 2005 #10 Skrevet 25. juni 2005 Når jeg ser andre går liksom uproblematisk med sånne sko så tenker jeg at jeg er den eneste som er "rar" liksom En annen rar ting jeg har merket ved produksjonene er at hvorfor de ikke bruker mykere materialer som man ikke gnager og skjærer seg så lett i. Kanskje fordi slike materialer er mindre slitesterke? Aner ikke egentlig, men jeg er også en av den som "alltid" får gnagsår. Må være føttene mine som har utradisjonell fasong eller noe... (Kan også skyldes at jeg aldri bruker samme skopar to ganger på rad...) Skal definitivt prøve den compeedgreia!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2005 #12 Skrevet 26. juni 2005 Effekten av talkum hos meg forsvinner iallefall raskt. Og det legger seg i sånne hvite striper på føttene. Har nå brukt Compeed-stift i 2 dager, virker lovende! Ingen gnagsår etter å ha prøvd ut nye tresko med hardt overlær. Gnidde godt inn på oversiden av tærne og på sidene. Denne stiften skal ha fast plass i vesken i sommer!
Morea Skrevet 26. juni 2005 #13 Skrevet 26. juni 2005 Den stiften må prøves! Gikk inn mine nye clogs i går og forventet å få gnagsår.. Tror føttene må vende seg til det å ikke ha strømper... Har i allefall et imponerende gnagsår på foten i dag. Kan si at sykkelturen i dag ble litt hemmet ja. Jeg er heller ikke spesielt god til å følge regelen "det er aldri for sent å snu". Så selv om jeg kjenner at jeg begynner å få gnagsår så går jeg videre til jeg nesten begynner å grine.. :oops: Angrer nå..
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2005 #14 Skrevet 26. juni 2005 Husk at denne stiften bare virker forebyggende. Har du allerede fått gnagsår, må du sette på et Compeed-plaster. Plasteret varmes i hånden, og legger seg oppå såret som ett ekstra hudlag. Skal sitte på så lenge som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå